Reklama

Reklama

Pád

  • USA The Fall (více)
Trailer

Zraněný kaskadér, který leží v nemocnici v Los Angeles, vypráví pětileté Alexandrii fantastický příběh pomsty pěti dávných hrdinů z Indie. Chce však za to protislužbu a dívenka, toužící uslyšet příběh až do konce, mu za to nosí ukradené morfium.  Filmaři na železničním mostě natáčejí starý němý film, při němž se těžce zraní kaskadér. Tak začíná koprodukční film Pád, zasazený do fascinující nádhery indických paláců, jehož děj se odehrává ve dvacátých letech minulého století v nemocnici v Los Angeles. K lůžku ochrnutého kaskadéra Roye Walkera přichází pětiletá dívenka Alexandria s rukou v sádře. Kaskadér jí začne vyprávět fantastický příběh o pěti dávných hrdinech, kterým ublížil zlý guvernér Odious, a oni se proto vydávají na cestu pomsty. Do těchto postav promítá Roy sebe, lidi z nemocnice i mrtvého Alexandriina otce. Když je vyprávění nejnapínavější, přestane a pokračuje dál jen tehdy, když mu holčička prokáže „službičku“ a přinese mu ze skladu s léky morfium, jímž chce Roy vyřešit svůj tragický osud. Koprodukční dobrodružné fantasy drama natočil indický režisér Tarsem Singh. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (268)

Baxt 

všechny recenze uživatele

Dokud divák nedokáže nahlédnout pod fenomenální obrazovou stránku, čeká ho barevné nic. Singhova geometrická přesnost, s jakou ve spolupráci s debutujícím (!) kameramanem nakládá s mizanscénou, je neskutečný útok na divákovo estetické vnímání, bez další podpovrchové vrstvy by ale film zničil sama sebe. Jaká radost dozvědět se, že Singh zachází ve skutečnosti ještě dál, než Burton s ambiciózní Velkou rybou. Vznikly dvě hodiny na téma "vyprávění a vizuální interpretace posluchače", kde se zároveň střetává mysl dítěte s dospělým. Krásně jsou zvýrazněny problematické úseky, kterou se sebou obtížný posun z diegésis na mimésis nese. Neodvážím se odhadnout, kolik studií lidské fantazie a paměti tenhle scénář ke zhotovení potřeboval a kolik jich ještě podnítí. Jistě jen vím, že další zhlédnutí je nutností, minimálně abych si ujasnil, nakolik do toho ještě zapadá závěrečné dumání nad místem kaskadéra v procesu natáčení (které se celý film tvářilo jako vedlejší kulisa). ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Zvláštní propojení fantazie pětiletého dítěte a dospělého muže, odhodlaného skoncovat se svým tragickým osudem. Střídání dětsky naivních představ s často až epickými výjevy kruté pomsty i zoufalých gest natropilo asi víc škody, než užitku, a prolínání s nemocniční realitou tříštilo pozornost, chválou však nemůžu šetřit v případě až terapeuticky působících, kouzelně nasnímaných obrazů těch nejkrásnějších míst světa, nenásilně zasazených do děje. ()

Reklama

thommas 

všechny recenze uživatele

Pád kulhá na obě nohy. Ta pravá, ve formě reálného příběhu z nemocnice, je šustivá a trapná až to zavání opioid-naivním scénáristou s menší dávkou morfinu v žaludku. Ta druhá, dřevěná a vyprávěná, do které se promítají sny, touhy i všední maličkosti z druhé nohy, ta už zavání slušnou hrstičkou tabletek (zhruba 98 mg na sepsání scénáře k Pádu mohlo stačit). Celé je to naivní a nefungující přehuštěné monstrum plné vizuálních orgií. Hodnotit Pád jako plnohodnotný film je cestou k odpadu. Takže jméno "režiséra" je pro mě Colin Watkinson a hodnotím Pád jako vizuální orgie, protože jak už někdo řekl, existují filmy, které kinematografii navracejí jeden z jejich původních účelů: uchvacovat. A tyhle obrazové orgie mě uchvátily, stačilo se "jen" povznést nad naivitu příběhu. A sehnat si trochu morfinu. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

V první půli jsem neustále zápasil s dojmem, že sleduju vkusnější a decentnější verzi Fontány a že Tarsem Singh se měl dát raději na malířství, než na filmovou režii. Pak ale nastal znatelný obrat k lepšímu, děravé vyprávění se zcelilo, symbolika Royova snového příběhu se konečně vyloupla ze zajetí nesrozumitelnosti a náhodného fantazírování a film najednou začal hladce fungovat. Nápady Tarsemovi nechybí a na předkládaných obrazech se zřetelně (a v dobrém) podepisuje jeho indický původ, nicméně do příště by to chtělo víc duslednosti a ....no stát nohama na zemi. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

No už dlouho mě nic tak nenaštvalo=Tady veškeré plusy končí u několika"krásně" naaranžovaných obrazů-víc NIC!! ...Příběh z reálu je takový obyčejný a příšerně hystericky uřvaný(kdo nemá rád protivně brečící děcka-ruce pryč) .. A ten vyprávěný příběh nemá žádnou charakterovou hloubku, psychologii, hlavu a patu, nic...ten hezounký -ale plytký- děj se mění podle podnětu zvenčí, takže naprosto chaoticky a nesmyslně ........Cela byla chytlavá, originální, napínavá-Pád je slátanina hrající vše jen na hezké barvičky.. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (12)

  • Jméno Darwinova (Leo Bill) opičáka odkazuje na přírodovědce Alfreda R. Wallace, který přišel s teorií přirozeného výběru nezávisle na Darwinovi. (Gurtha)
  • Jeetu Verma, představitel Indiána, je majitelem většiny koní použitých ve filmu. Jeho stáje se nachází v Mumbai. (Ajka1)
  • Rozhovory mezi Royem Walkerem (Lee Pace) a Alexandriou (Catinca Untaru) v nemocnici byly improvizované, aby působily co nejrealističtěji. (Starletka)

Reklama

Reklama