Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Danny ElfmanHrají:
Ron Perlman, Selma Blair, Doug Jones, Luke Goss, John Hurt, Roy Dotrice, Jeffrey Tambor, Anna Walton, Jamie Wilson, Matt Rippy, Colin Ford, Seth MacFarlane (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Nejproblematičtějšího zaměstnance přísně tajného Úřadu pro paranormální výzkum a obranu tentokrát čeká opravdu náročný úkol. Syn vládce podsvětí, princ Nuada, totiž porušil křehké příměří, které panovalo mezi lidmi a jeho říší, čímž nastartoval příslovečné peklo na Zemi. A má být ještě hůř – Nuada se snaží zkompletovat sbírku artefaktů, jež mu mají pomoci oživit Zlatou armádu, nezničitelná mostra, která za pár minut udělají z lidstva ohrožený druh. Aby toho nebylo málo, Hellboye rozptyluje i lehce italská domácnost, kterou má se svou Liz. Tváří v tvář ohrožení světa musí jít rodina stranou, a tak se zaměstnanci nejtajnějšího ze všech tajných úřadů vypraví do tábora nepřítele, aby zastavili Zlo, ještě než se stačí vyvalit na Zem. Vy se vydáte s nimi, a protože vás povede režisér s nedozírnou výtvarnou fantazií, připravte se, že uvidíte, co jste asi ještě neviděli. (Bontonfilm)
(více)Videa (6)
Recenze (1 078)
O osud Hobita sa vonkoncom nebojím. Zlatá armáda už totiž nie je komiks, ale výpravná fantasy v podaní tvorcu s nespútanou imagináciou (nie, vážne nemám dojem, že by sa del Toro opakoval), hrsťami zábavných nápadov a zmyslom pre veľkoleposť (stálo to štvrtinu Spider-Mana 3, ale vyzerá to dvakrát drahšie). Pri jednotke som nedokázal rozdýchať ten odklon od pochmúrne drsnej, hororovo ladenej predlohy, pri dvojke už som to hodil za hlavu, zmieril sa s tým, že del Torovo poňatie Hellboya je celkom iné než to Mignolovo a jednoducho som sa ponoril do jeho neodolateľne sympatického polo-rozprávkového sveta, v ktorom je romantika infantilná a dramatické scény jasne ustupujú pred celkovou odľahčenosťou a neustávajúcim hláškopádom ("S tvojím prízvukom by som slovo "focus" radšej nepoužíval!"). ()
Filmový teoretik Paul Ramaeker přišel s teorií, že druhé díly komiksových adaptací jsou vždy lepší než jejich předchůdci, protože se režisér musí osvědčit u studií, diváků a kritků, franchise musí být ustanovena jako franchise a dvojky jsou vždy osobnější._____ HELLBOY 2: ZLATÁ ARMÁDA nás znovu zavádí do reálného světa lidí (před nimiž žijí v utajení naši hrdinové), pod kterým ale nově existuje svět jiný - svět příšer, s kterými Guillermo del Toro sympatizuje a diváka okouzluje svou bezbřehou fantazií. Del Toro je výtečný stylista, u jehož filmů se dá regulérně dojímat a obsahují přitom spoustu ironie; problém ale vidím v tom, že není dobrý vypravěč, který svede stvořit soudržný filmový fikční svět a jeho filmy jsou si podobné jako vejce vejci. Pokusy o budování mytologie a příprava na budoucí díl plánované trilogie ve vyprávění s tolika tématy, motivy a liniemi ustupuje do pozadí při řešení vztahů mezi jednotlivými monstry (Hellboy+Liz, Abe + elfí princezna, Krauss + Manning...) a dostáváme tak klukovskou (post)pubertální romanci. Což je dobře, protože pokud může existovat komiksová adaptace - romance pro ženy v podobě SUPERMAN SE VRACÍ, proč by HELLBOY 2: ZLATÁ ARMÁDA nemohl být komiksovou adaptací - romancí pro kluky? (Abych dodržel politickou korektnost: na romanci pro gaye v případě X-MEN 2 jsem nezapomněl.)._____ Jsou vystopovatelné i určité trendy v letošní blockbusterové sezóně, a tak se zde setkáváme s hrdinou, který nechce obývat fikční svět (či o tom alespoň pochybuje), ve kterém se nachází (Hellboye nebaví dělat pro utajovanou agenturu, chce vyjít na veřejnost, popř. být s příšerami v podzemí, kde si nepřipadá jako vyděděnec); je konfrontován s médii, která utváří jeho obraz (Hellboy v jedničce neměl rád komiksy o sobě a jeho stopy výskytu na veřejnosti se musely zatajovat, Hellboy ve dvojce se stane mediální osobou a užije si svých "15 minut slávy"); postavy sledují klasické filmy, jimiž se tvůrci inspirovali a které posunují dál vyprávění či ozvláštňují scénu (zatímco v jedničce pubertální Hellboy sledoval klasické animované seriály, ve dvojce přichází na řadu klasické universalácké horrory); stylisticky podvratné "vyšetřovací" scény (ach); okázalý komentář k vlastnímu původu a pozici blockbusteru a výtečná práce s (a)diegetickou hudbou... Jo, je to výborný film, ale špatná adaptace komiksu. Odkaz pre Maria: TOTO nie je komiks na filmovom plátne. Zkus si nejdřív nějaký přečíst. :-) ()
Del Toro natočil přesně to, co se od něj čekalo. Film vypadá, jako kdyby stál třikrát tolik než ve skutečnosti a přehlídka zábavných akčních scén, monster a originálních nápadů téměř nebere konce. Bohužel ve scénách, kdy se pracuje s emocemi, film povážlivě ztrácí na tempu. Přesto určitě stojí za to Hellboye a jeho partu, která zachraňuje svět před neporazitelnou armádou, v kině navštívit. Pořád je to totiž zatraceně dobrá podívaná. ()
Tenhle pekelný chlápek je ouplnej dr. House v červeném :-) Arogantnost míchá s nejednou hláškou, dostává se do situacích ze kterých se s přehledem dostává, ale hlavně je to správnej chlap.. V pokračování nám ukáže, že není radno zahrávat si s kouřem, že bychom si měli dávat pozor na skřínky a že chodit po schodech může být i někdy problém :-) Prostě je všechno při starém a náš červeňák si zaslouží být v červeném :-) ()
Del Toro je velmi talentovany a schopny reziser, no jeho filmy sa delia na dve skupiny. V mexiku natocene majsterstriky a filmy natocene v hollywoode. Hellboy 2 patri do druhej skupiny. A iked je Hellboy 2 zabavny, ma skvelu akciu (vinikajuca choreografia subojov), uzasne masky a kostymy, nadherne bizardne prisery a vobec je del Torovsky vymazleny, na rozdiel od mexickych filmov ktore su cirym plodom del Torovej tvorivosti (Faunov Labyrint, Devil, Cronos), Hellboy 2 je film sputany hollywoodskou zeleznou koselou. Po Faunovom labyrinte som akosi ocakaval, ze Hellboy 2 nabura okukane americke postupy. Nestalo sa, no sklamany nie som. Tak ci tak, svojou hravostou, prepracovanostou a laskou s ktorou ho del Toro stvoril, strci vacsinu sucasnych blockbusterov do kapsy. (8/10) ()
Galerie (74)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (38)
- Když Hellboy (Ron Perlman) rozbije ochranný oblek Johanna Krausse (John Alexander), drží v ruce plechovku s pitím. Po jednom z úděrů dvířky od skříňky se plechovka zmačká, v následující scéně je ale neporušená. (Barrymore)
- Režiséra Guillerma del Tora inspirovaly při návrhu nových stvoření japonské a arabské pohádky. (Rafik)
Reklama