Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

„Toto je příběh muže jménem Harold Crick… a jeho hodinek. Harold Crick je muž nekonečných čísel, neustálých kalkulací a pozoruhodně mála slov. A jeho hodinky neřeknou o mnoho víc.“ Po deseti letech usilovné práce je spisovatelka Karen Eiffel téměř na konci své poslední a možná nejlepší knihy. Jejím jediným úkolem zůstává vymyslet, jak zabít svoji hlavní postavu, Harolda Cricka. Karen však nemá ani tušení, že Harold Crick z nevysvětlitelných důvodů žije ve skutečném světě… a najednou slyší její slova. Fikce a realita se střetnou, když zmatený Harold slyší, co si ona myslí, a zjistí, že musí najít způsob, jak změnit její (a svůj) konec. Horší už to nebude je neotřelou komedií o tom, jak vzít svůj dosavadní život do rukou a učinit z něj takový, jaký ho chcete mít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (847)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Geniálne bizarné, bizarne geniálne, jednoducho "kaufmanovsky" ujeté a s nadhladom natocena "romanca" k zivotu a tych prapodivne krasnych veci v nom. S nadhladom a ironiou, ktora dojima a berie dych v svojej odzbrojujucej lahkosti a srdecnosti zaroven. Osobne jedno z najprijemnejsich prekvapeni nielen tohto roka. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Haroldu Crickovi se jednoho dne zblázní hodinky a jemu půjde o život. Dustin Hoffman je literární expert a ve volném čase trénuje plavání. Emma Thompson nedokáže uspokojivě zakončit své nejnovější literární dílo. Marc Forster v prvním desetiletí 21. století do nás sypal jeden zajímavější filmeček za druhým. 85% ()

Reklama

Divočák 

všechny recenze uživatele

Překvapení roku. Hodně "Kauffmanovský" (Taky jste si všimli, že se tohle přídavné jméno používá čím dál tím častěji?) scénář je podaný příjemně a mile a nepostrádá potřebnou dávku ujetosti a komplexnosti. On taky Marc Foster není žádný režisérský nováček a po Hledání Země nezemě znovu ukazuje, že takovéhle příběhy opravdu umí. A i když by se mohlo zdát, že právě příběh bude hlavním tahounem filmu, jsou jim kupodivu herci, na kterých nejvíc staví. Ferrella jsem v podobné roli ještě neviděl (a možná už ani neuvidím), Hoffman se do toho obul pěkně, Thompsonová je skvělá a do Maggie Gyllenhaal bych se zamiloval taky. Od tohoto dne je na mém personálním "watchlistu" oblíbených hereček. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jeden z mých největších filmových zážitků posledního roku, s výborným hereckým obsazením a špičkovým originálním scénářem. Je to film o osudovosti, o umírání a lásce k životu, podaný ale komediální formou. Uznávaná spisovatelka, která své ustavičné deprese a sklony k sebevraždě promítá do tragických románů, kde bezohledně likviduje své románové postavy, nemá tušení, že její nejnovější hrdina, suchopárný daňový úředník bez fantazie, má obraz v reálném životě a hříčkou osudu spisovatelka začne řídit shůry jeho budoucnost. Jenže její hrdina uslyší vyprávění o svém životě, zjistí, že jeho perspektiva patrně není příliš radostná, a pokusí se svému osudu vzepřít. Forsterův snímek je plný absurdních dialogů, chytrých režijních prvků a skutečně černého humoru. Will Ferrell a Maggie Gyllenhaal v hlavních rolích jsou velmi dobří, ale největším hereckým tahounem je Emma Thompson v roli britské spisovatelky. Scéna, kde se vydá do nemocnice za inspirací, jak zprovodit svou románovou postavu ze světa, a je nespokojená s tím, že vidí spoustu těžce nemocných, ale žádné umírající a otravuje personál s tím, aby jí ukázali někoho, kdo má smrt na jazyku, představuje svým způsobem vrchol toho, kam se dá v oblasti černého humoru v mainstreamovém filmu zajít. Horší už to nebude je film založený na hře mezi jednotlivými postavami a mezi režisérem a scénáristou na straně jedné, a jeho diváky na straně druhé. Chytrý kousek, jakých se netočí mnoho. Celkový dojem: 95 %. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Bravo!! Je až s podivem, že se jméno německého všeuměla Marca Forstera ještě nevyjímá na nějaké výrazné filmové sošce. Minimálně za to, za jak krátkou dobu natočil tolik působivých snímků. Má chuť experimentovat, být žánrově rozličný, spolupracovat s absolutní hereckou špičkou (Depp, Watts, Hoffman, Berry, Winslet, McGregor) a ještě všechno ukočírovat s neuvěřitelnou grácií. Jeho Stranger Than Fiction rozhodně nebude vyhledávat masové publikum. Decentní, hravá, vizuálně nápaditá a inteligentní komedie je typickým materiálem pro semináře filmových škol. Jednotvárně nalinkovaný život Harolda Cricka plyne v rytmu udávaném jeho hodinkami. Pohlcen numerickým světem se očividně svému nudnému životu nebrání, nehodlá nic měnit. Jenže ouha!! V jak hektické době žijeme, pozná náš hrdina na vlastní kůži. Ženský hlas, ve větách stylisticky literárních, začne odkudsi z jeho okolí vyprávět o něm samém. Popisuje vše, co se mu děje. Situace velmi brzy vyvstane tak, že spisovatelka Karen Eiffel, léta píšící zřejmě svůj nejlepší román, netuší, jak jej ukončit. Na tom by nebylo nic zarážející, pokud by Harold Crick nebyl její románový hrdina. A právě s ním začneme velmi intenzivně sdílet jeho snahu bojovat se svým stávajícím stereotypním životem, stejně se zřejmě nezměnitelným koncem. Jenže jak vystrnadit protivný ženský hlas z vlastní hlavy? Do okolí vysílá zoufalé signály, křičí na ulici, šílí. Na snímku je potěšující, že svého diváka překvapí, ať už od něj bude čekat prakticky cokoliv. Tvůrci si s nabídnutými možnostmi pohrávají, aniž by divák dokázal předpovědět, co bude následovat. Netradiční pojetí romantické linie má neuvěřitelný náboj (pochopitelně, mám slabost pro Maggie Gyllenhaal, která hravě prozáří leckterý záběr). Forster navíc narýsoval pro Willa Ferrella zřejmě jeho na dlouhou dobu nejlepší roli, ten ze sebe vykřesal pořádnou „špetku“ charismatu a nabídl divákovi zcela odlišnou komiku, než na kterou je zvyklý. Neuroticky silná postava byla zase po dlouhé době předložena Emmě Thompson, která jí s pokorou přijala. A my se můžeme vrchovatě dojímat (se shrnujícím a kapku zbytečným komentářem, obdobným jako od Mary Alice Young - fanoušci vědí). Závěr je tak v plné režii divácké spokojenosti.. Aby také ne!! 80%. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (27)

  • Ve filmu je vidno několik odkazů na malbu Reného Magritta "Syn člověka". Jednou když běží Harold (Will Ferrell) na autobus s jablkem v ústech a pak když sedí u doktora před stěnou s vyobrazením nebes. (HellFire)
  • Když Harold (Will Ferrell) říká, že 67krát 453 je 30 351, je to správně. Jeho oprava na 31 305 je mylná. (Kulmon)

Související novinky

Hoffman miluje Thompsonovou

Hoffman miluje Thompsonovou

09.06.2007

Dustin Hoffman a Emma Thompson si během natáčení Horší už to nebude zřejmě padli do oka. Zanedlouho se totiž spolu objeví v romantickém dramatu Last Chance Harvey. Ale pravděpodobnější možná bude, že… (více)

Reklama

Reklama