Režie:
Alexandre AjaKamera:
Maxime AlexandreHudba:
Javier NavarreteHrají:
Kiefer Sutherland, Paula Patton, Cameron Boyce, Erica Gluck, Amy Smart, Mary Beth Peil, John Shrapnel, Jason Flemyng, Tim Ahern, Julian Glover (více)Obsahy(3)
Ben Carson (Kiefer Sutherland) už zažil lepší dny. Před rokem byl tento lehkovážný policajt postaven mimo službu kvůli zastřelení kolegy. Tato nehoda ho stála nejen místo, ale vnesla mu do života alkohol a vztek. Žena i děti se mu odcizily a on skončil na rozváleném gauči u své sestry. Carson se ze všech sil snaží získat rodinu zpět a vezme proto práci nočního hlídače v bývalém obchodním domě. Ten, dříve symbol bohatství a úspěchu, nyní chátrá, zdevastovaný mohutným požárem, při kterém zemřelo mnoho nevinných lidí. Během obchůzek v obchodním domě si Carson začne všímat, že s velkými ozdobnými zrcadly na zdech není něco v pořádku. V ohromných blýskavých plochách se odráží obrazy vzbuzující hrůzu. Policista v nich vidí i sám sebe a stojí proti vlastním zlým démonům. Carsonova sestra Angela (Amy Smart) je přesvědčena, že bratrovy noční můry jsou „jen“ následkem stresu a pocitu viny za nešťastné zabití. Zato jeho žena Amy, pragmatická policejní lékařská komisařka, je ke Carsonovým vidinám méně tolerantní. Jeho čím dá tím víc nevyzpytatelné chování je ještě více odcizuje a Amy se obává, že ohrožuje i jejich děti. Carson se na vlastní pěst pustí do vyšetřování a zjistí, že tajuplná síla využívá zrcadla jako vstupní bránu k tomu, aby terorizovala jeho i jeho rodinu. Pokud chce Carson zachránit ženu a děti před děsivou smrtí, musí nějakým způsobem přijít na pravdu ukrytou za zrcadly a přesvědčit Amy, aby mu pomohla zastavit největší zlo, s jakým se kdy setkali. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (740)
Další zbytečný remake. Děravý scénář, divné dialogy, plochý a místy i nudný film. Jedná se spíše o mysteriózní drama o záhadě, které se Ben snaží přijít na kloub, nežli o klasický horor s pocitem strachu z neznámého zla. Navíc od dob "24" Kiefera Sutherlanda vůbec nemusím. Stejně jako u filmu The Hills Have Eyes, mé pocity jsou stále víceméně chladné a i když je jistě Aja pro mnohé spásou a inspirací v žánru hororu, pro mě prozatím zůstává, dle svých výtvorů, režisérem poněkud nezajímavým. Takhle to dopadá, když se vezme korejská předloha, natočí ji Francouz a své dílo směřuje do amerických kin. Možná jako hit měsíce na Nově Mirrors uspějí, ale jít na to do kina je ještě mnohem horší než se na sebe ráno podívat do zrcadla. (4/10) ()
Módní vlna remaků asijských duchařin (možná že už doznívající) sebou konečně donesla i kousek, za který není nutno ihned Hollywood posílat do horoucích pekel. A co na tom, že Alexandre je vlastně pořád Francouz, který točí s fazonou sobě vlastní. U výjevů z říše zrcadel totiž tuhne krev a i bez nich mu stačí parádní kamera, mistrovský zvuk a skvěle hrající Kiefer, k tomu, aby ten, kdo znechuceně plive do tváří všem zámořským skautíkům, mluvil o Alexandrovi se vším respektem. A ano, až mu scénárista, se kterým jednou bude točit, vychytá i ty poslední mouchy (v tomto případě výpadek tempa ve třetí čtvrtině), zapíše se Alexandre do análů tak jasně, až jej budou ještě příští generace s radostí citovat. Takhle slušné čtyři zásahy do naleštěného zrcadla. PS: Pointa je nehorázně vtipná. :) ()
Zrcadla jsou založený spíše na kvalitě jednotlivých scén než na celku a samozřejmě mě příjemně potěšila závěrečná pointa. Navíc chápu, že někoho pohled na zrcadla může vystrašit, ale to se mě netýká. Já si na všechny zrcadla už dávno nalepil fotky Johnnyho Deepa, abych si pohledem do zrcadla zbytečně nesnižoval sebevědomí. ()
Jestli mají Ajovy filmy jednu společnou vadu, jsou to slabé scénáře. Snad všechny duchařské horory mají stejný průběh: A - hrdina začne vídat duchy; B - hrdina se pokouší zjistit, proč je vidí; C - hrdina se snaží svého problému zbavit. V Mirrors fungují všechny části (A, B, C) spolehlivě, no bohužel co zásadně selhává, je logické pojivo mezi nimi. První třetina je příjemně mrazivá, výjevy ze zrcadel brutální a atmosférické, napětí funguje. V dalším úseku se v téměř až detektivním pojetí dozvídáme, co že to vlastně za tím vším stojí, samotné vysvětlení působí obstojně. No a nakonec se divák dočká dobře gradovaného akčnějšího finále s uspokojivým závěrem. Ale jako celek to prostě dost dobře nedrží pohromadě a výslednému dojmu z filmu tato disharmonie jednoznačně škodí (a to ani nemluvím o několika scénách, které mi přišly spíš jako z úsměvné neambiciózní báchorky, než jako z nejočekávanější hororu roku). K hercům žádné negativní námitky nemám, své role zahráli s přehledem (i když o tom, jak kvalitně je Kieferova postava napsána, by se polemizovat dalo). Můj komentář zní možná až příliš kriticky, takže na závěr podotknu, že gore je na vynikající úrovni, film nenudí, méně otrlejší povahy se mohou bát a celkově že Mirrors hodnotím jako povedený, nadprůměrný horor. Jen jsem holt od Alexandra Aji čekal o kousek víc. ()
Je to takový střet zájmů. Na jedné straně je Kiefer Sutherland dostatečně vyšinutý, aby mi ta postava přišla v jeho podání zajímává a Alexandre Aja je dostatečně šikovný řemeslník, aby se i jindy průměrnější "bububu scéna" přetavila v docela solidní základnu napětí. Jenže ten scénář je ještě slabomyslnější, než bývá u Ajy zvykem. Dějová linie je chabá a interní logika filmu naprosto roztřesená. Navíc si Aja tentokrát drží nezvykle vysoké procento logických přešlapů, až mě to vyprovokovalo k jejich hledání. Vzato kolem a kolem je to použitelná hororová jednohubka, která nad béčkovým trashem vítězí formou, obsahem se mu nicméně rovná. Viděl bych to na 5/10 (vyšší známku volím pro vyvážení Tombace:), nicméně scéna SPOILER s nalezením sestry byla vynikající, ten šok hlavního hrdiny byl doslova hmatatelný. Tohle Aja umí, kdyby si vzal k ruce i pořádný scénář, mohla by vzniknout mrazivá bomba alá Alien a Jaws. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (19)
- V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 66. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)
- Když Keifer Sutherland dostává od svého kolegy v autě složku o Anně Essekerové, tak má ruku stále obvázanou, ale když přijde domů a začne prohlížet složku a rentgenový snímek, tak ruku obvázanou nemá. Když prohlíží fotografie, tak už ji zase obvázanou má. (Tereza666)
-
Chyby vo filme:
- 24:17 - Ben si na zrkadle poraní ruku, no vzápätí, keď je v plameňoch, tak toto zranenie je zázračne preč, a keď príde domov, ruka je opäť zranená
- 47:42 - keď Ben pustí ruku svojej mŕtvej sestry, všimnite si, že Angela pohne ukazovákom
- 1:00:04 - v úvode sa spomínalo, že v celom obchode nieje elektrika, ale v tejto scéne je vidieť svietiace žiarovky (rador)
Reklama