Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tron
    **

    „Mávate veľa samovrážd, ktorých obete sa podrežú?“ O tomto filme som si prečítal zopár recenzií a hoci neboli nič moc, na (ďalší) remake francúzskeho dravca Alexandre Ajau (Hory majú oči) som sa tešil a dané recenzie som úspešne ignoroval. To som ale nemal robiť. Prvá polovička ma bavila. Sústredený Kiefer Sutherland (užívajúci si - vďaka 24 - chvíľkový comeback), krásna výprava obrovského vyhoreného obchodného centra, nekompromisné gore (hrdlo, čeľusť) a pôsobivá atmosféra zraniteľného nočného strážnika s baterkou v temných nociach čeliaceho mysterióznym silám, ktoré od neho niečo chcú a on nevie čo. Už v prvej polovičke ma znepokojilo zopár vecí, ale inak fajn. Bohužiaľ, druhá polovica sa zmenila v Chaotické Niečo. Bezradne pobehujúci Kiefer prestáva stíhať, budova je čudne zaplavená vodou, logika si berie dovolenku a solídne rozbehnutý horor sa mení v smršť zmätených a otravných akčných scén, kedy niekto niekam stále uteká a nejako s tým súvisia prekliate zrkadlá, stále niečo vybuchuje (alebo aspoň horí, či krváca) a univerzum je strašne ťažko pochopiteľné (vôbec som sa v pravidlách toho, čo duchovia môžu a čo nie, nevyznal). Škoda no. Ale úplná mizéria to určite nie je. Viac v mojej recenzii na Recenzie.org: http://recenzie.org/duchovia/200-zrkadla-40-(15.1.2010)

  • Shadwell
    **

    Alexandre Aja evidentně sdílí moji lásku k sinusoidám. Nejprve zrealizuje podprůměrnou slasher-ovinu Haute Tansion, poté geniální exploitation Hory mají oči a následně opět podprůměrnou duchařinu Zrcadla. Proto bych se pana režiséra rád zeptal: Kdepak ses poslední rok zdržoval a cos tam tropil? Dovol, ať hádám: Studovals na Konopišti pekelné knihy a grimoáry. Oblboval ses konopím a jedovatými muchomůrkami. Vyvolávals ďábla. Uctívals démony a skládal jim lidské oběti. Mordovals vězně v kobkách. ____ S kterýmkoliv špatným filmem můžeme nakládat dvojím způsobem: Buďto v něm hledat subverzivní a záměrně rozmístěný nesrovnalosti pro potěchu zasvěcených diváků – i když vzniká otázka, do jaké míry to je ještě legitimní, protože od určitého momentu se podobně vedená obhajoba toho kterého uměleckého díla stává neadekvátním mis-readingem –, a nebo film jednoduše označit za špatný. U Zrcadel se přikláním ke druhému.(23.12.2008)

  • Rogue
    ****

    Je to s podivem, ale Aja hodinu a půl buduje solidní atmosféru ve které se tu a tam objeví dokonalý záběr aniž sklouzává ke krvavým jatkám. Což je na druhou stranu škoda, protože je evidentní, že pokud Aja zabředne do natáčení remaků pro široké divácké publikum, stane se z něj tuctový režisér. V poslední třicetiminutovce se tak neustále žvástá o rodině a dětech a rodině, až to všechno vyvrcholí v příšernou závěrečnou akční scénu a ještě příšernější trojkonec. Poctivě odevedené řemeslo, skvělá kamera, věta "Polož ten nůž, Michaele", dobrý Sutherland, ale ta epidemie závěrečných twisterů a rádoby šokujících point v hororu už mě prostě nebaví.(13.10.2008)

  • castor
    ***

    V první řadě výtečná hudba, výtečný Kiefer Sutherland a výtečně zvládnutá práce s atmosférou. Hororový guru Alexandre Aja radioaktivitou zmutované potomky horníků vyměnil za napůl vyléčeného alkoholika/bývalého poldu (letitého detektiva položí jedna mrtvola?), potulujícího se na okraji propasti. Klišé kupí klišé, ale budiž odpuštěno. Námět totiž přímo vybízí k vizuální filmařině. Důvěrně známý svět zrcadel, do kterých denně několikrát koukáme, je bravurně zbaven svých daných pravidel a depresivní jízda může začít. Jenže – stejně jako v předešlých kouscích – si se scénáři francouzský režisér nikdy příliš hlavu nelámal, ale tentokrát se mu to krutě vymstilo – a to nijak zvlášť nerýpám (kam až sahají možnosti „zrcadel“?). Naštěstí nechybí podpora v režii, která se krve zdaleka neštítí a v hereckých partech (výborný Kiefer po nálezu mrtvé sestry), přičemž můžu slíbit, že z takové Amy Smart vám spadne čelist. A to doslova. Tvůrci si hrají s možnostmi vidění, důraz se klade na obraz, který chytře deformuje realitu. Na druhou stranu si přiznejme, že to mnohdy vypadá, jakoby Aja točil pro různé diváctvo. Chtěl se zavděčit „nenáročným“ teenagerům (nepropracované vizuální nápady či ochota vycházet vstříc mlsnému mužskému oku – osa Paula Patton – mokré tričko – poctivě detailní kamera, tady nejsem proti) stejně jako přemýšlivějším milovníkům žánru (viz. závěrečná pointa), jenže tři nesourodé závěry už je docela dost – navíc cesta k nim je minimálně diskutabilní.. Po mystičnu přichází akční nářez, následován „obrácením předešlého naruby“. O zklamání se přesto nejedná, viděl jsem PODSTATNĚ nevydařenější remaky asijských hororů (Zmeškaný hovor považuji za ideální příklad), krokem zpět ale Zrcadla bohužel jsou. Každopádně se těším, jak se drzý Aja popere s plánovanou Piraňou..(30.10.2008)

  • petero
    ****

    MIRRORS je zatiaľ najvážnejším počinom Alehandra Aju čo prináša jeho umiernenejší gore fest no vzhľadom na posledné remaky (THE EYE, ONE MISSED CALL, SHUTTER) je to svieža kvapka v záplave zlých filmov. Je dobre že MIRRORS je tentoraz remakom málo známeho INTO THE MIRROR, je remakom pozmeneným a napätie v ňom funguje. To čo sa odohráva je uveriteľnejšie a oproti zmieneným filmom my príde dospelejší (i keď o pobehovanie sexy herečky s veľkým výstrihom, navyše celej mokrej, neprídeme;-)). Aja je hororový tvorca ktorý to vie, skrátka ma potešilo že tu nie je ďalšia smrteľne bledá Japonka s dlhými vlasmi. Hlavná postava má k vyšetreniu prípadu bližšie keďže je bývalým detektívom a ide mu o rodinu a vlastne o to čo sa deje sa začne zaujímať až po tom čo sú mu zaujímavosti okolo strašidelného domu podstrčené. I keď počiatočné sympatie k postavám sa dostavujú veľmi neochotne, Ben je prchký, Amy mu neverí a napríklad o takú Angelu (Amy Smart) sa nie je dôvod báť a fajn roztvorenie papuľky vyznie tak trochu naprázdno, možno aj pre to, že nie je doprevádzané zrýchleným obrazom a divokým strihom tak typickým pre Aju. No neprídeme ani o to a túto fajn dovednosť nám predvedie hneď ako sa o prípade začneme dozvedať trochu viac a funguje to skvele. Gradujúce napätie je však utlmené domnelým finále ale to nasledujúce akčnejšie finále ten útlm napravilo a záverečná pointa utvrdila konečné hodnotenie a spokojnosť =). Pritom bez jediného aziata sa Ajovi podarilo navodiť pocit ázijského hororu.(24.9.2008)

  • - Autorem hudby je španělský skladatel Javier Navarrete, nominovaný mimo jiné na Oscara za soundtrack k filmu Faunův labyrint. (Jurij)

  • - Scenárista a producent Grégory Levasseur musel pri natáčaní scény, kde si Ben (Kiefer Sutherland) myslí, že horí, zaskočiť na poste režiséra, pretože Alexandre Aja utekal do nemocnice za manželkou, ktorá predčasne rodila. (Raccoon.city)

  • - Alexandru Ajovi se moc nezamlouval scénář, a tak nejprve film odmítl. Poté se ale dozvěděl, že vychází z korejské předlohy a nabídku přijal. (Rodriguez)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace