Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    V první řadě výtečná hudba, výtečný Kiefer Sutherland a výtečně zvládnutá práce s atmosférou. Hororový guru Alexandre Aja radioaktivitou zmutované potomky horníků vyměnil za napůl vyléčeného alkoholika/bývalého poldu (letitého detektiva položí jedna mrtvola?), potulujícího se na okraji propasti. Klišé kupí klišé, ale budiž odpuštěno. Námět totiž přímo vybízí k vizuální filmařině. Důvěrně známý svět zrcadel, do kterých denně několikrát koukáme, je bravurně zbaven svých daných pravidel a depresivní jízda může začít. Jenže – stejně jako v předešlých kouscích – si se scénáři francouzský režisér nikdy příliš hlavu nelámal, ale tentokrát se mu to krutě vymstilo – a to nijak zvlášť nerýpám (kam až sahají možnosti „zrcadel“?). Naštěstí nechybí podpora v režii, která se krve zdaleka neštítí a v hereckých partech (výborný Kiefer po nálezu mrtvé sestry), přičemž můžu slíbit, že z takové Amy Smart vám spadne čelist. A to doslova. Tvůrci si hrají s možnostmi vidění, důraz se klade na obraz, který chytře deformuje realitu. Na druhou stranu si přiznejme, že to mnohdy vypadá, jakoby Aja točil pro různé diváctvo. Chtěl se zavděčit „nenáročným“ teenagerům (nepropracované vizuální nápady či ochota vycházet vstříc mlsnému mužskému oku – osa Paula Patton – mokré tričko – poctivě detailní kamera, tady nejsem proti) stejně jako přemýšlivějším milovníkům žánru (viz. závěrečná pointa), jenže tři nesourodé závěry už je docela dost – navíc cesta k nim je minimálně diskutabilní.. Po mystičnu přichází akční nářez, následován „obrácením předešlého naruby“. O zklamání se přesto nejedná, viděl jsem PODSTATNĚ nevydařenější remaky asijských hororů (Zmeškaný hovor považuji za ideální příklad), krokem zpět ale Zrcadla bohužel jsou. Každopádně se těším, jak se drzý Aja popere s plánovanou Piraňou..(30.10.2008)

  • Tom Hardy
    ***

    Je to takový střet zájmů. Na jedné straně je Kiefer Sutherland dostatečně vyšinutý, aby mi ta postava přišla v jeho podání zajímává a Alexandre Aja je dostatečně šikovný řemeslník, aby se i jindy průměrnější "bububu scéna" přetavila v docela solidní základnu napětí. Jenže ten scénář je ještě slabomyslnější, než bývá u Ajy zvykem. Dějová linie je chabá a interní logika filmu naprosto roztřesená. Navíc si Aja tentokrát drží nezvykle vysoké procento logických přešlapů, až mě to vyprovokovalo k jejich hledání. Vzato kolem a kolem je to použitelná hororová jednohubka, která nad béčkovým trashem vítězí formou, obsahem se mu nicméně rovná. Viděl bych to na 5/10 (vyšší známku volím pro vyvážení Tombace:), nicméně scéna SPOILER s nalezením sestry byla vynikající, ten šok hlavního hrdiny byl doslova hmatatelný. Tohle Aja umí, kdyby si vzal k ruce i pořádný scénář, mohla by vzniknout mrazivá bomba alá Alien a Jaws.(22.9.2008)

  • Psema
    ***

    Papírově neoriginální, hloupé, klišovité a ke konci i silně "nasírací", ale řemeslně slušné, i když Aja ani omylem neexceluje jako v případě Hory mají oči. A přitom má příležitostí dost. Zrcadla jsou jako předměty zla dostatečně strašidelná, na pořádné masíčko taky dojde a ač je Paula Patton nesnesitelná i v mokrém tričku (hispánské hysterky nebrat!), Kiefer ve své bauerovské šarži jako obvykle těžce ruluje. Já mu prostě jeho "damn it" oddaně baštím pokaždé... i po šesti sezónách lovení teroristů, které holt protentokrát vystřídala kombinace skla a stříbra s přídavkem vypruzeného nadpřirozena. Jestli jste na tom podobně, Zrcadla si užijete.(8.10.2008)

  • Kaka
    ***

    Několik nechutných záběrů, fantastické hrátky s kamerou a nasvícením, po delší době přesvědčivý Kiefer Sutherland a závěrečná očekávatelná, přesto docela chytrá pointa. Ve výčtu kladů jsme v podstatě u konce. Zbytek je jen obyčejný horor se standartními parametry a očekávatelným dějem. Aja nespoléhá ani tak na děsivou atmosféru a lekačky, jako na krev, utrhané čelisti a podobné šílenosti. Škoda že netočí akční filmy. Ocenil jsem koncepci akčnějších scén a výbuchů. Vizuálně působivé, nepřeplácané a kolosálně vypadající. V ambientním hororu o zrcadlech v prázdné a padesát let opuštěné budově je to však přece jen jako pěst na oko. Sebevědomý kousek s množstvím nedostatků.(17.1.2009)

  • imf
    **

    Jack Bauer bojuje s remakem průměrného asijského bubufilmu a prohrává na body. Aja znovu dokazuje, že je zručným řemeslníkem, ale bez alespoň trochu smysluplného scénáře se mu podlamují kolena. Klišé střídá klišé, lekačky jsou podpásové (dejte mi housle a budete skákat na sedačce jako Tom Cruise u Oprah), Kiefer se svou vzteklou povahou až nesympatický a rozvleklý děj je stejně průhledný jako hlavní záporáci. Mohl bych sice podotknout, že Paule Patton to hrozně sluší, ale co s tím, když vám Aja cpe pod nos strašidelný dům, v jehož základech číhá něco zlého. Kolikrát jsme to viděli? Akčnější přístup k věci je aplikován až v posledních deseti minutách a to už je příliš pozdě na cokoliv. Palec nahoru za make-up, všechno ostatní dolů za tupý a neosobní horor. Nenastavujte tomuhle filmu zrcadlo, mohlo by z toho šoku prasknout a neměl by vás kdo strašit.(10.9.2008)

  • - Kiefer Sutherland dostal angažmá v Zrcadlech poté, co si ho Aja oblíbil ve filmu Flatliners. (Rodriguez)

  • - Autorem hudby je španělský skladatel Javier Navarrete, nominovaný mimo jiné na Oscara za soundtrack k filmu Faunův labyrint. (Jurij)

  • - Natáčení probíhalo v Rumunsku, většina pak v nedostavěné Akademii věd Nicolae Ceausescu v Bukurešti. (KucC)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace