Reklama

Reklama

Horský kmen lovců mamutů Jagalové se obává hladovění, protože zvířata, která jsou jejich zdrojem obživy, přicházejí stále později a je jich méně. Když najdou v horách mrtvou ženu a u ní modrooké děvčátko, prorokuje stará šamanka, že dívka, která dostane jméno Evolet, je znamením velkých změn. Současně však slibuje, že ze středu Jagalů vzejde válečník, který se ožení s Evolet a povede Jagaly k novému životu. Do dívky se zamiluje DeLeh. Když je přepadnou bojovníci na koních, mnohé zabijí a další včetně Evolet odvlečou, rozhodou se KaRen, DeLeh a TikTik vydat po stopách nájezdníků a zajatce osvobodit. Po vyčerpávající cestě dorazí k Hoře bohů, kde tisíce otroků stavějí pod dohledem kněží a válečníků pyramidu pro všemohoucího vládce. DeLeh a náčelník Nakuů proniknou na stavbu, aby se pokusili získat podporu otroků v boji proti jejich utiskovatelům, ti však váhají. Dosud se totiž neobjevilo znamení, které by zvěstovalo příchod bojovníka osvoboditele, kterého se i všemohoucí bojí. (TV Nova)

(více)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (998)

RHK 

všechny recenze uživatele

Z budoucnosti točí Emmerich výrazně lepší filmy než z minulosti. Velkofilm 10 000 př. n. l. připomíná ze všech nejvíce Apocalypto Mela Gibsona, je však příběhem, věrohodností i zpracováním o dvě třídy níž. Příběh pravěkého lovce ze sněžných hor DeLeha, který dokázal dobýt říši pyramid, neunudí, ale ničím zvlášť nepotěší. Navíc přes přesné datování v názvu je zcela mimo čas. I když nejpozdější data vyhynutí šavlozubých tygrů i mamutů se skutečně udávají kolem roku 10 000 př. n. l., velcí dinosauří praptáci vyhynuli podstatně dříve a naopak nejstarší světové (tj. egyptské) pyramidy byly budovány později - ve třetím tisíciletí př.n.l. A tak zbývá vychutnat si dusající stáda digitálních mamutů a hezkou fimovou hudbu, nevnímat blbosti a nezapomenout, že existují i lepší filmy z dávné minulosti, jako třeba Zemanova Cesta do pravěku. Trailery (se zvířátky): http://www.csfd.cz/film/223271-10-000-pr-n-l-10000-bc/videa/ ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Scénář je tak naivní a blbý, až je to celý zábavný. Kdejakej historik u toho bude asi trpět, ale mně ty nesmysly ve výsledku tolik nevadily. No v jakým jiným filmu naleznete pohromadě mamuty, stavění pyramid a mnoho dalšího. Roland Emmerich si sice není tolik jistý, jako když má po ruce Manhattan a může ho ničit, akci ale umí pořád natočit parádní. Nebyl to tedy nakonec takový průser, jaký jsem čekal. Rychle to plynulo, akce bylo dost a já jsem celkem příjemně pobavil. ()

Reklama

Psema 

všechny recenze uživatele

Paradoxní je, že největší devizou filmu je modelka, která se svým vzezřením do filmu vůbec nehodí, ale oku lahodí stokrát víc než všechny digitální blbiny, na kterých Emmerich staví svou onanistickou šou o prvním hrdinovi, pěti proroctvích, zmutovaných šplhajících krůtách, vděčných šavlozubých tygrech, klusajících mamutech (snažil jsem se ty jména zapamatovat, ale nešlo to) a zafačovaném imperátorovi, jehož pokrevní goauldský bratr nepochybně otravoval před pár lety ve Star Gate. Místy silně gay, místy úsměvné, ale ve výsledku spíš neškodné než nějak výjimečně urážlivé. Chybí mi hlášky (kdyby alespoň ti křováci občas zahlásili), postrádám základní logiku (dostat se do vězení a ven je tak jednoduché, až jsem myslel, že je to nějaká sofistikovaná parodie, toužím zabít Omara Sharifa za jeho nesnesitelně znuděný voiceover a se slzou na rohovce vzpomínám na Den nezávislosti. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Rychlá průplachová blbost pálící přesně mezi dvě a tři hvězdice. Emmerich je samozřejmě zosobněná sterilita, velké plátno mu ale pořád přidává dost bodů na to, abych neklel. Výlet za mamuty je veliký, burácí, občas jím proběhne nějaká hezky vyrobená potvora a právě včas jím proletí i závěrečné titulky. Navíc celá tahle pravěká výprava je bezelstnější než dvanáctiletá holka, která přijde v minisukni na sraz pedofilů. Když mi bylo devět, taky jsem takový byl (tak bezelstný, samozřejmě :-). Též jsem dojatě zíral na chlupáče v Antroposu a prohlížel si jeho kly. Emmerich to holt dělá o pár desítek let dýl. Nevyčítám mu to. 50% ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Tak Emmerich si ze mě dělá fakt mamutí kozy! Při hodinách dějepisu si na lavici kreslíval ufounský talíře, godzilly a obří vlny, a proto je teď schopnej vměstnat do jednoho filmu dredaře s upravenými vousy coby lid honící digitální chobotnatce, pyramidy, barevný vohozy a monstrózní lodě. Ani nějak nehledí na to, že mamuti a pyramidy nemohli koexistovat nebo mu nedochází, že Smilodon neměl svoje 17-ti centimetrový "šavle" jen tak pro prdel a k promenádování se kolem hlavního hrdiny. Jednodušší příběh už vymyslet nešel, naštěstí tuhle ulítlost čas od času přeruší monstrózními záběry významná scéna (úvodní lov, tygr, závěrečné staveniště). Efekty Emmerich zvládá hodně dobře. Postavy jsou nezajímavé, pořád se řeší trapná proroctví, plus si vyslechneme jeden povinnej hrdinův proslov (a nebudící zdaleka tolik, jako např. ten od prezidenta Whitmora). Hudba nám kapánek vykrádá motivy Jablonskyho, že?? No a závěr opravdu wtf. Přátelé, trápení veliký, nebýt těch velkolepých digitálních efektů, zářilo by tu ještě o jednu hvězdu méně. 105 miliónů dolarů(rozpočet)/269 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()

Galerie (79)

Zajímavosti (27)

  • Po mnoha konkurzech, které tvůrce zavedly od USA přes Evropu a Jižní Ameriku až na Nový Zéland, si jednou režisér Roland Emmerich všiml plakátu k nezávislému filmu s názvem A proč já? (2005). Vzpomíná: "Uviděl jsem Stevenův obličej a hned jsem si říkal 'kdo to je?' Udělali jsme s ním kamerovou zkoušku, pak i s dalšími adepty na tuto roli, ale nakonec jsme se vždycky vrátili ke Stevenovi. Tehdy mu bylo osmnáct a když začalo natáčení, bylo cítit že si sám sebou ještě není moc jistý, ale byl dobrý. Byl jsem na něj hrdý, protože podobně jako D'Leh si v průběhu natáčení prošel vnitřním přerodem. Musel tento film táhnout - a taky se mu to povedlo, byl jsem za to velmi rád." (Rodriguez)
  • Většina mamutů vymřela na konci doby ledové, nemohli být tedy používáni při obchodech s otroky. Otrokářství se rovněž začalo rozvíjet až přiíbližně 3 000 let př. n. l. (Novalinda)
  • V Namibijských lokacích se koně zdržovaly v přísně hlídaném prostředí, čímž tvůrci chtěli zabránit případnému riziku nákazy od místních divokých koní. A kvůli extrémně suchému prostředí pouště museli neustále dohlížet na pitný režim všech koní. (Amplifier)

Související novinky

Nový zákon jako superhvězdný trhák?

Nový zákon jako superhvězdný trhák?

08.02.2009

Studio MGM si řeklo, že je načase opět přitáhnout do kin věřící masy. Na rozdíl od Mela Gibsona se však nesoustředí na poslední pozemské dny Ježíše, ale na jeho zrození. Držte si klobouky, protože… (více)

Kazisvět Emmerich opět v akci

Kazisvět Emmerich opět v akci

22.02.2008

Pokud jde o jeho novinku 10 000 př. n. l. (stručně shrnuto: pravěcí lovci prohánějí mamuty kolem pyramid), nejsou komerční ani umělecká očekávání nijak vysoká, ale to ještě neznamená, že by byl… (více)

Emmerich bude mikroskopický

Emmerich bude mikroskopický

26.08.2007

Trailer na 10 000 B. C., v němž pralidé a mamuti válčí s prvními staviteli pyramid, a to v bombastickém stylu Krále Škorpiona a Apocalypta ;-), naznačuje, že Roland Emmerich je v staré dobré… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno