Režie:
Eva SadkováScénář:
Eva SadkováKamera:
Vladimír HolomekHudba:
Václav ZahradníkHrají:
Jana Hlaváčová, Zdeněk Žák, Luděk Munzar, Jana Preissová, Věra Kubánková, Petr Meissel, Michael Kňažko, Jiří Kodet, Zuzana Fišárková, Yvetta Blanarovičová, Jaroslav Someš, Alena Kreuzmannová (více)Obsahy(1)
Srdíčko, název detektivky, má v tomto případě dvojí význam: je to zlatý starožitný šperk srdcovitého tvaru, který je doličným předmětem pátrání, ale jde i o nemocné srdce paní Máří. Přestože trpěla srdeční slabostí, její smrt nebyla přirozená. Matouš (P. Meissel), syn mrtvé, se zhroutil, její o dvacet let mladší sestra Magdalena (J. Preissová) na tom není o moc lépe. Zavražděná žena měla po otci zlatníkovi ukrytou šperkovnici, a tak se vyšetřování nejprve soustřeďuje na krádež zlatých šperků. V podezření je také synova přítelkyně Carmen (Y. Blanarovičová), která údajně dostala šperk ve tvaru srdíčka od zavražděné Máří. Sestra mrtvé Magdalena má tajemného a šaramantního přítele, známého sňatkového podvodníka (J. Kodet), který je dalším podezřelým. Kdo je pachatelem vraždy? Případ vyšetřuje kriminalistka (J. Hlaváčová), která má po rozvodu sama starosti o dospívajícího syna… (Česká televize)
(více)Recenze (53)
Námětově celkem slušná kriminálka, scénářem a dialogy tragická, obsazením výborná. Výsledek? Lehký podprůměr. Některé scény jsou tak strašně strojené a neživé, že by i Ed Wood bledl závistí. Každá scéna s Munzarem je výtečná, Hlaváčová je taky dobrá, ale celé to strašně sráží spousta neskutečně špatných scén. Jednou viděti a pak dát ruce pryč! PS: hudba Václav Zahradníka je hrozná, dramatická i ve zcela nedramatických pasážích, často zcela nefunkční pro filmový obraz ()
Stará Praha má něco do sebe. Miluju tu neopakovatelnou atmosféru křivolakých uliček a zákoutí. Jako by se na těch místech zastavil čas. Výběr místa pro detektivní příběh mě tedy potěšil. Janu Hlaváčovou mám velmi ráda. Je to jedna z našich nejlepších hereček, ale do role detektivky, ktrerá řeší zločin, mi nesedla. Tipovala jsem jiného vraha. Motiv mohl mít vlastně kdokoliv. ()
Mě to připadlo nesmírně trapné. Hlaváčová se hodí na detektívku asi jako hovno na dort. Herecký výkon jejího synka a toho pošuka v blázinci byl na méně, než nedostatečnou. Od Sadkové se ani nic jiného čekat nedalo. Jediné, co se mě na hře líbilo, byla stará atmosféra Prahy, nezkurvená reklamami, bordely a non-stopy. Možná, že se tam tenkrát fakt dalo žít. ()
Srdíčko v tomto filmu mají bolavé všichni. Srdíčko diváka je naopak hlazeno nádherným, tajemným prostředím pražského Nového světa s jeho stínadelskými zákoutími. Atmosféra panující v rodině, i v celém filmu, mi připomínala od začátku do konce slavnou Studnu. Něco temného a pochmurného leží jako tíha na všech osobách i ději a stejně tak i rozřešení celého případu je lidsky bolestné. Na mne dolehla podobná tíha v okamžicích, kdy se ve filmu objevil pejsek L. Munzara ()
Víš, to bylo tak... I když se tvůrci snaží tuhle slabě dramatickou detektivku zatraktivnit odhodlanou ženskou kriminalistkou, četnými retrospektivními scénami majícími postupně odhalovat pravdu či záhadou pozůstalosti dávno mrtvého zlatníka, je to břečka. Když opomenu, že drama a napětí se vybudovat naprosto nepodařilo, tak mi přišel casting nějakej mimo, postavy často podivné a dost nevěrohodné a především hlavní hrdinka zcela neschopná. Pátrání po zloději mě nestrhlo, plácalo se sem a tam, celý děj byl přifouknut vedlejšími postavami a i přes leckteré herecké jméno sterilní a nenápadité. Jako by režisér postavil herce na scénu, oni odříkali své a jelo se dál. Ani se jim nedivím, protože i ten pro detektivku celkem klasickej námět nebyl pořádně vytěžen. Je to taková ohlodaná kostra případu na který sem tam zbyl kus flaksy a vesele si tleje. Jo, je to mrtvola, ale i supy už to zabalili a odkroužili pryč. Tak takové to tedy bylo... ()
Galerie (4)
Photo © Česká televize
Reklama