Režie:
Kenneth LonerganScénář:
Kenneth LonerganKamera:
Ryszard LenczewskiHudba:
Nico MuhlyHrají:
Anna Paquin, Matt Damon, Mark Ruffalo, Matthew Broderick, Jean Reno, Kieran Culkin, Olivia Thirlby, J. Smith-Cameron, Rosemarie DeWitt, Allison Janney (více)VOD (2)
Obsahy(1)
17 ročná stredoškoláčka Lisa (Anna Paquin) sa stane svedkom autobusovej nehody. A je presvedčená, že nehodu, pri ktorej vyprchal jeden ľudský život, nepriaznivo ovplyvnila. Pokúša sa veci napraviť a pokračovať v predošlom rytme života, lenže naráža na odpor a neúspech. Začína psychicky týrať svoje okolie, ubližovať ostatným, ale hlavne ubližovať sama sebe. Za drámou, v ktorej ružové ideály mladosti konfrontuje a deformuje dospelácka realita, je podpísaný rozbiehajúci sa tvorca Kenneth Lonergan. Spájať by ste si ho mohli s pozoruhodným celovečerným debutom NA MŇA SA MÔŽEŠ SPOĽAHNÚŤ (2000). Táto dráma mu zaručila dve oscarové nominácie plus vyhrala desiatky ďalších cien. (murakamigirl)
(více)Videa (2)
Recenze (101)
Nevyvážený film, síce obsahuje výborné momenty, ale aj dosť slabé. No hlavne to je neskutočné uťahané. Ak by to bolo zostrihané do 100 minút, tak by to bolo fajn. Ruffalo, Damon, Broderick, Reno aj Culkin majú pár scén, kde nemajú šancu ukázať svoje herecké schopnosti, takže je to všetko na Anne Paquin, ktorá je výborná. ()
Zajímavý rozjezd a skvělé dialogy ve mě mylně vzbudily naději, že se dívám na něco skutečně nevšedního, tohle nadšení ovšem začalo brzdit na od druhé půlky rostoucí obavě z toho, že to vlastně nikam nedojede, a taky že jo. Jedná se skutečně o onu filmovou záležitost, která se ze zahledění se do své kvazi artovosti a snaze být za každou cenu speciální, zapomněla tak trochu odehrávat, ve finále to byl právě tento "detail", kvůli kterému jsem litovala sama sebe, že jsem s touhle záležitostí trávila dvě hodiny svého života. Je škoda, že z toho vzniklo nedomrlý cosi, kde se občas zajímavě povídá, a kde Anna Paquin dokázala dobře hrát i bez toho, aniž by ojela půlku města a nevzniklo z toho ono slavné soft porno, kde mi již pátou sezónou pije krev. I když je fakt, že pro případné odvážné scény bych si na to mohla v budoucnu aspoň vzpomenout, takhle už teď vim, že zítra nebudu vědět, že jsem to kdy viděla, a co hůř, už teď mi to je jedno. ()
Ani na chvíľu som nezapochybovala o dĺžke filmu a nemienim riešiť ako bola postava Lisy napísaná. Jasné, že mi niekedy liezla na nervy, a bola strašné náladová, a dramatická, a výbušná, a na 17 ohromne premúdrelá, a ubližovala ľuďom ani si to neuvedomovala, a niekedy aj naschvál, a ku svojej matke bola miestami fakt odporná ... a vôbec, bola takou, akou ju chcel Kenneth mať. Anna Lisu zahrala tak, že som z nej nemohla spustiť oči .. scéna konferenčného hovoru, alebo scéna v divadle .. no nádhera. Ostatní herci tiež potešili, kamera a hudba skvelé. 61 percent je naozaj žalostne málo. ()
Co se týká Margaret zaujala mě především kamera, herecké výkony a hlavní motiv filmu - otázka viny a vyrovnávání se s tragédií. Ve chvíli, kdy byl divákovi naservírovan rozhovor Lisy s obětí autonehody se mi svíral lítostí žaludek. Film obohacovaly humorné scény ve kterých se Lisa vyrovnávala se svým tragickým svědectvím pomocí sexu. To ale nemění nic na tom, že se mi celková stopáž 150 minut zdála lehce přepálená a hlavní představitelka lehce histerická. ()
Anna Paquin si svou roli hysterické zoufale tápající adolescentky užila. Film nepůsobí ani tak dlouze jaká stopáž skutečně je. To je známka, že není špatný. Jen tam vlastně není jediný sympatický člověk, takže se není koho chytit. V podstatě chaos a zmar, z něho se po celou dobu nevynoří nic rozumného. Otázkou je proč film vznikl, zřejmě z lásky k New Yorku...60% ()
Galerie (15)
Zajímavosti (2)
- Hlavní domovní dveře řidiče autobusu vypadají jinak zvenku a jinak zevnitř. (vojacekr)
- V závěrečných titulcích je uveden rok výroby 2008. Margaret se však dočkala premiéry až 30. září 2011, což bylo způsobeno sporem o konečnou délku filmu. Studio Fox Searchlight Pictures preferovalo nakonec uvedenou 150minutovou verzi, což posvětil i sám režisér Kenneth Lonergan, producent Gary Gilbert však trval na původní tříhodinové verzi. Rozhodnout musel až soud. (peetriss)
Reklama