Reklama

Reklama

30. léta 19. století. Chudá dvaadvacetiletá Švýcarka Elisabeth Laurierová kvůli finanční tísni přistoupí na návrh bohatého mladého statkáře Charlese Godwina a za pět set liber mu porodí dítě. Musí se však hned po porodu vzdát jakéhokoliv kontaktu s ním i s Charlesem. Sedm let tak svou dcerku Louisu nespatří. Pak se jí však podaří dítě vypátrat. Zatímco je Charles obchodně pryč, Elisabeth nastoupí do jeho rodiny jako vychovatelka. Zjistí, že z Louisy roste vzdorovitá a nezvladatelná dívka, která nemá žádné přátele. Elisabeth pochopí, že otec, zaneprázdněný prací na ovčí farmě, se dceři dost nevěnuje. A matku si děvče mohlo vždy jen představovat. Elisabeth tedy vezme její výchovu pevně do ruky. Kromě toho celou dobu tajně miluje nejen Louisu, ale také Charlese... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (37)

tlkounev 

všechny recenze uživatele

Nádherný příběh, nečekal jsem, že mě tolik zasáhne. Film plný něhy a citů. Škoda, že Nicholson nedokázal přidat ještě něco navíc. Je škoda, že film byl tak krátký, mohl ho přeci jenom více dokreslit, do větší hloubky popsat charakter a city postav. Člověk má pocit, že si režisér hrál pouze s umučenou tváří Sophie Marceau. Přesto jsem na konci získal pocit lehkosti, smutku i radosti. Nicholson je jedním z nejlepších scénáristů Hollywoodu, přesto mě udivuje, že volnou ruku nevyužil v plné míře. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Mateřský cit přenáší hory, nadzvedává náklaďáky, či v cajdáku, při kterém jsem natolik zvlhčil kapesník, že vyždímáním zavlažil dvě vzrostlé difenbachie v obývacím pokoji, mění sličnou S.Marceau ve švýcarský ledoborec.. Vše není tolik prvoplánové a načančané jako u Červené mindy Pilcherové na našich komerčních stanicích, nicméně každý další dějový posun krásně odhadnete a autor vede příběh přesně v těch intencích, které chtějí diváci vidět. A to je pro pokojové rostliny jenom dobře.. ()

Reklama

blackJag 

všechny recenze uživatele

Melancholická atmosféra, která se táhne celým filmem jako mlžný opar za rozbřesku, stahuje náladu diváka k trudomyslným výhledům, je chladná a odtažitá. Nebesa jsou neustále ztěžklá, krajina zimničně ponurá a teplo uvnitř honosné usedlosti je snad jen v záři krbových ohňů. To nahrává umělé historce, dávající celkový rámec a název filmu, tedy že v záři ohně, když pohasnou lampy, zastavuje se čas a každý může dělat co se mu líbí, protože jak se lampy opět rozzáří, vše je zapomenuto, jako by se nestalo... Atmosféra se mi hodně líbila, krása Sophie Marceauové je trvalá, stejně jako herecký talent, Stephen Dillane představuje pro příběh přesně to co si žádá, ale snaha režiséra a scénáristy v jedné osobě o prokreslené pojetí v nejlepší dickensovské tradici naráží v potřebě zjednodušení do formy dívčího románu. II Scénář: William Nicholson. Hudba: Christopher Gunning. 60% ()

sona123 

všechny recenze uživatele

Melodrama, kde se přehrává víc, než je zdrávo. Dějou se tam velké věci, ale jen tak mimoděk. Krásná Sophie se tváří neuvěřitelně tragicky a ne, moc jí to nesluší. Příběh je hloupý, Bronteová to není. Je to hodně, ale opravdu hodně odfláknuté a to je škoda, tyto romantické filmy čas od času může a takhle celou látku zkazit! ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Film skutočne určený skôr dámam a pre pánov je tu Sophie Marceau. Také celkom príjemné historické prostredie s celkom silným príbehom, je to pekný film. Užívateľka IdaHutt by mala pri svojom odpadovom šesťdesiatriadkovom hodnotení skľudniť hormón a dať si kúsok pizze Hut. Vždy sa smejem nad podobnými komentármi ako: Ten film vôbec nie je historický verný! No do prdele, veď to ani nie je životopisný film, nikde sa tam nepíše že je to podľa skutočných udalostí. Dajte trošku priestoru aj fantázii. V takom prípade ani Gladiátor či Statočné srdce neboli historicky verné. Ide teda snáď o braky? ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama