Reklama

Reklama

Láska nezná žádné hranice. Ta mateřská teprve ne... 30. léta 19. století. Chudá dvaadvacetiletá Švýcarka Elisabeth Laurierová kvůli finanční tísni přistoupí na návrh bohatého mladého statkáře Charlese Godwina a za pět set liber mu porodí dítě. Musí se však hned po porodu vzdát jakéhokoliv kontaktu s ním i s Charlesem. Sedm let tak svou dcerku Louisu nespatří. Pak se jí však podaří dítě vypátrat. Zatímco je Charles obchodně pryč, Elisabeth nastoupí do jeho rodiny jako vychovatelka. Zjistí, že z Louisy roste vzdorovitá a nezvladatelná dívka, která nemá žádné přátele. Elisabeth pochopí, že otec, zaneprázdněný prací na ovčí farmě, se dceři dost nevěnuje. A matku si děvče mohlo vždy jen představovat. Elisabeth tedy vezme její výchovu pevně do ruky. Kromě toho celou dobu tajně miluje nejen Louisu, ale také Charlese… (Česká televize)

(více)

Recenze (46)

šarka 

všechny recenze uživatele

Je to sice kýčovitě přeslazené, ale když člověk potřebuje vypnout, tak se na to koukat dá. I přesto, že tvůrci obšlohli příběh z Jany Eyrové a vyškrtali něj všechny hlubší myšlenky a motivy. Svěřené dítě tedy muselo být hlavní hrdinky, což poskytlo záminku k postelovým scénám...vztah hl. hrdinů, vlastně skoro není založen na ničem jiném než na té posteli. V druhé půlce filmu už mě dost štvaly i přemoudřelé výkřiky postav do prázdna a nelogičnost děje. Taky by mě zajímalo, jak dokázali tu manželku ve vegetativním stavu deset let udržovat při životě, když se vlastně vůbec nemohla hýbat??? Jak ji sakra krmili?? A proč si ten chlapík vůbec usmyslel mít tajně děcko a poč byl u toho tajemnej jak hrad v karpatech, když o něm pak říkal, že ho našel u dveří?? Samé otázky... :D ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Melancholická atmosféra, která se táhne celým filmem jako mlžný opar za rozbřesku, stahuje náladu diváka k trudomyslným výhledům, je chladná a odtažitá. Nebesa jsou neustále ztěžklá, krajina zimničně ponurá a teplo uvnitř honosné usedlosti je snad jen v záři krbových ohňů. To nahrává umělé historce, dávající celkový rámec a název filmu, tedy že v záři ohně, když pohasnou lampy, zastavuje se čas a každý může dělat co se mu líbí, protože jak se lampy opět rozzáří, vše je zapomenuto, jako by se nestalo... Atmosféra se mi hodně líbila, krása Sophie Marceauové je trvalá, stejně jako herecký talent, Stephen Dillane představuje pro příběh přesně to co si žádá, ale snaha režiséra a scénáristy v jedné osobě o prokreslené pojetí v nejlepší dickensovské tradici naráží v potřebě zjednodušení do formy dívčího románu. II Scénář: William Nicholson. Hudba: Christopher Gunning. 60% ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Film skutočne určený skôr dámam a pre pánov je tu Sophie Marceau. Také celkom príjemné historické prostredie s celkom silným príbehom, je to pekný film. Užívateľka IdaHutt by mala pri svojom odpadovom šesťdesiatriadkovom hodnotení skľudniť hormón a dať si kúsok pizze Hut. Vždy sa smejem nad podobnými komentármi ako: Ten film vôbec nie je historický verný! No do prdele, veď to ani nie je životopisný film, nikde sa tam nepíše že je to podľa skutočných udalostí. Dajte trošku priestoru aj fantázii. V takom prípade ani Gladiátor či Statočné srdce neboli historicky verné. Ide teda snáď o braky? ()

juvelinokivi 

všechny recenze uživatele

OBSAHUJE SPOILERY! Je to taková o dvě patra lepší Rosamunda, když ale trochu utlumíte mozkovou činnost, proč ne? Z různých provinění proti logice lze zmínit například fakt, že lord-farmář si je po třech dnech snažení absolutně jistý, že se dítě podařilo počít (navíc, když je to takový "kanec", proč je jeho manželství bezdětné - to manželka upadla do kómatu už během svatebního dne?). Myslím, že na tomhle filmu je nejzajímavější právě jeho konec, který mi naopak připadá dosti netradiční. Scenárista měl přece možnost ukončit život manželky v daleko méně kontroverznějším duchu - když pominu nejbanálnější řešení, že manželka prostě sama přestane lpět na životě, aby umožnila manželovi šťastný život, mohla třeba její smrt zapříčinit sestra, která si naivně pomýšlí na manželské štěstí s lordem-farmářem. Takhle scenárista způsobil nejednomu divákovi morální dilema. Ad Skip - závěrečná věta z úst dítěte mi připadá naopak velmi realistická - troufám si tvrdit, že s dětmi mám nějaké ty zkušenosti a finanční otázka jejich prodeje by je určitě velmi zajímala. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Nejsem sice fanda kostýmovek, ale tahle mě náhodou ze začátku v televizi docela zaujala. Pochmurná atmosféra úvodu je docela pohlcující. A když se hlavní hrdinka poté stala vychovatelkou, byl jsem docela zvědavý, co z trojuhelníku v domě a utajovaných tajemství vyleze. Bohužel ve druhé pulce začne být vývoj docela předvídatelný,  i tak nechci být úplně za cynika, vzhledem k milému zakončení. Ale přišlo mi to k vyvolání větších emocí i trochu studené. Jo a taky to byl asi spíše ženský film. A to teď neřešmě mou mužnost. ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama