Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Třináctiletá Adriana je unesena obchodníky, kteří na lidském „zboží“ vydělávají milióny dolarů. Její sedmnáctiletý bratr Jorge se na vlastní pěst vydává po stopě únosců. Potká se s Rayem (Kevin Kline), texaským policajtem, kterého zločinci připravili o celou rodinu. Společně pronikají na nebezpečnou půdu sítě mezinárodních obchodníků se sexem mezi Mexikem a Spojenými státy. Pronásledování Adrianiných únosců je vede ze španělské čtvrti Mexico City až na tajnou internetovou aukci se sexuálními otroky v Americe. Musí vyhrát závod s časem než bude Adriana prodána a navždy zmizí v nelítostném podsvětí. A to je místo, ze kterého se vrací jen málo obětí...

Scénář k filmu (ne)lidský kšeft napsal Jose Rivera, který již má na svém kontě nominaci za scénář k filmu Motocyklové deníky. Příběh unesené dívky je inspirován článkem Petera Landsemana The Girls Next Door, který vyšel v New York Times Magazinu v roce 2004. Roli policajta Raye ztvárnil Kevin Kline, držitel Oscara za nejlepší vedlejší herecký výkon ve filmu Ryba jménem Wanda. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (104)

mira007 

všechny recenze uživatele

Obchod se ženami je asi jeden z nejodpornějších, takže pokud se ta látka zpracuje kvalitním filmovým způsobem bude to film, který na člověka má opravdu silný dopad. To není bohužel tenhle film, který sráží mnoho nelogických nesmyslů ( Polka zadržená na hranicích a vrácená jako Mexičanka? prodej holek přes internet a pak platba v hotovosti v nějakým baráku uprostřed města, lustrování zákazníka, když už je u pachatelů a oběti - trochu pozdě ne? atd) a to nemluvím o tom, že na realističnosti ubírá to, že navzdory odpornému surovému tématu se bál režisér ukázat byť jen bradavku, aby to náhodou někoho nešokovalo? Pokud bych chtěl vidět realističtější mechanismus obchodu se ženami pustil bych Obchod s bílým masem (2005), ikdyž i ten má pár amerických korektních brzd, pokud bych chtěl vidět něco syrovějšího vycházející ze skutečnosti dal bych Sex traffic (2004) nebo Informátorka (2010) a pokud bych chtěl vidět něco, co mi přiblíží realitu a zvedne se mi žaludek tak si dám finskou Očistu (2012), který má sice jen pár minut o obchodu s lidmi, ale tam člověk mrazivě pochopí asi všechno to ponížení, beznaděj a důvod proč není jednoduché z tohoto byznysu vyskočit ikdyž má šanci. ()

zdenny 

všechny recenze uživatele

Téma podobné filmu "96 hodin". A já se netajím tím, že mám rád filmy, kde dle mého názoru jedni z největších hajzlů (únosci lidí a dětí) dostanou na prdel. Stalo se tak jiným způsobem než ve výše uvedeném filmu a i film byl trošičku jiný. Nicméně mám dobrý pocit z toho, že hajzlové, kteří se neštítí vůbec ničeho, dostali opět na prdel. Alespoň ve filmu. ()

Reklama

AloeB 

všechny recenze uživatele

Silný film. Ne nijak dlouhý, aby diváka omrzel, ne nijak hloupý, aby se divákovi vykládaný problém spíše zprotivil. Přestože je v tomto nelidském křeftu občas vidět přispění hollywoodského narativu (linka okolo Kevina Klina), tak zbytek povedeně mapuje nepěkná zákulisí obchodu s bílým masem. Troufám si tvrdit, že se postavy chovají přesvědčivě v rámci svých mezí. Například postava polky Veroniky, z jejíž země sálá možná až okatý nádech železné opony (ale zase si nejsem jistý dobou, v níž se snímek odehrává, a nijak to nehraje roli, takže proti stylizaci nic nemám), je v mezích možnosti správná hrdinka, zároveň však není řešením problému. Její konec pak patří mezi nejsilnější scény filmu. Po Cuatro lunas nebo Sin nombre jsem měl opět tu čest vidět ve filmu Paulinu Gaitan, na níž je možná vidět, že je na třináctiletou postavu moc stará, to ale nijak nevadí. Cením si i Cesara Ramose, který svého mafiánského spratka z Ciudad de México, který se vydává na záchranu vlastní sestry, zahrál sympaticky. Již zmiňovaný Kline byl herecky uspokojivý, jeho příběh mi ale do filmu nepasoval. Je sice jeho nedílnou součástí a jeho absence by film radikálně změnila, přesto však mi trochu atmosféru filmu narušoval. Bez něj by mohl být Trade mnohem více naturalističtější (nemyšleno ve smyslu krve, násilí a zvratků, ale v pravém slova smyslu), což by nebylo na škodu a mohlo z toho být něco ve stylu Sin nombre, klidně i s podobným koncem. I přes tuto maličkost je mi ale tento film mnohem sympatičtější, než třeba Taken (česky 96 hodin), které se možná zabývá podobným tématem a má podobnou příběhovou linku (chápejme jako záchranu členky rodiny před kuplíři), ale i přes svoji mnohem lepší technickou kvalitu a dražší herce je to stále jen slaboduchá akčňárna s přehrávajícím Liamem Nessonem. ()

ZkuKol 

všechny recenze uživatele

Téma více než zajímavé, řemeslnost na výši, suprová kamera a slušná hudba. Jenže tvůrci se až příliš usilovně vyhýbají akci, jednoduché dramatičnosti a spádu a na závěr to pošlou do pekla stereotypním happyendem, sorry tomu říkám silně nedotažný, ač dobře rozjetý, projekt (přitom některé scény mají strašnou sílu). Kevin hrát umí, mexická část obsazení taky nezklamala, takže jde o škodu dvojnásobnou. Jorge má rád svoji sestru, setra je unesena, Jorge jí vyráží hledat, bude to dlouhá cesta - po všech směrech... 50% ()

bogomira 

všechny recenze uživatele

Silně děsný a děsně silný téma hodně sráží do průměru evidentní snaha vyvolat v divákovi ty správný emoce. Podle mě tenhle příběh nepotřeboval tolik tlačit na pilu, pro mě by to víc fungovalo v trochu civilnější podobě, takhle melodramaticky a polopatě to paradoxně trochu ztrácí sílu a hudba tomu škodí úplně nejvíc. Tak špatně použitou muziku aby pohledal, teda až na úvodní song, kterej je naopak skvělej. No za tři, ale jen díky silnýmu tématu. ()

Galerie (32)

Reklama

Reklama