Reklama

Reklama

Vášeň a cit

  • Velká Británie Becoming Jane (více)

Obsahy(1)

Vášnivý milostný příběh o skutečném setkání mladé Jane Austenové a Toma Lefroye, který pravděpodobně inspiroval její největší romány. Roku 1795 byl pro mladou anglickou dámu hlavním životním cílem sňatek s bohatým mužem. Jane Austen (Anne Hathaway) však věří na lásku. Ve svých 20-ti letech se konečně setkává s temperamentním mladým Irem Tomem Lefroyem (James McAvoy). Jeho intelekt a opovážlivost ji naprosto uchvátí a Jane brzy nemyslí na nic jiného, než na Toma. Může si ale dovolit odmítnout nabídku k sňatku s vnukem Lady Gresham (Maggie Smith), vzepřít se autoritě svých rodičů a uprchnout před sociálními konvencemi? Díky filmu Becoming Jane můžeme zjistit, že mezi Rozumem a citem a Pýchou a předsudkem se odehrál opravdový životní příběh… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (231)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Kevin Hood, Sarah Williams .. Příšerně schématické vyprávěné bez duše a nějakého citového zaujetí. Pouhá snaha svést se na „Austenovské vlně," avšak ačkoliv snímek pojednává přímo o životě Jane Austen, je jejím dílům až neuvěřitelně vzdálen. Anne Hathaway není zdaleka tak šarmantní (jako Keira Knightley v P&P), její postava postrádá jakoukoliv spisovatelčinu ironii, je prostě ukázkově bezradná. James McAvoy je na tom o poznání lépe, jen doufám, že se moc nezaškatulkuje. Ale i kdyby herci měli na víc, stejně budou svazováni standardním scénářem a rutinní režii. Pár hezkých záběrů a slušná hudba ještě dobrý film nedělají a s výše uvedenými nedostatky bych doporučil poohlédnout se přímo po tvorbě Austenové - buď knižní nebo po jejich bezvadných adaptacích Sense and Sensibility či dokonalost Pride & Prejudice. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Tak nějak jsem doufal, že by film o Jane Austenové nemusel nutně být takový, jako jsou její knížky. A s tím, že někde musela čerpat inspiraci jsem samozřejmě počítal. Takhle to ale po shlédnutí tohoto filmu vyznělo, jak kdyby byla Jane absolutně nevýrazná husopaska, kterou ze spárů šedi, nudy a britské útlocitnosti vymanil udatný junák James McAvoy, který se nebránil vzpupným myšlenkám a tudíž se z Jane snažil udělat děvku. Marně. Jane Austen bude totiž vždycky světice. A plus k tomu je fakt, že Anne Hathaway ji příště už nesmí nikdy hrát. ()

Reklama

TheMaker 

všechny recenze uživatele

Vášeň a cit. To bylo právě to, co mi ve filmu chybělo. Vůbec jsem necítil tu vibraci mezi oběma protagonisty filmu. Takže jsem jim jejich hraní moc nevěřil. Hlavně McAvoyovi. Film má ale některé silné pasáže, které mne zaujaly. Hlavně silný konec filmu. Napodruhé bych se ale na film už asi nepodíval, hlavně díky dlouhé stopáži. ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Becoming INSANE...Máte načtenou Jane Austen? Milujete filmové adaptace jejích ironických portrétů? Dva důvody, proč před touhle zhůvěřilostí vzít nohy na ramena. Od prvního do posledního záběru to ostentativně vykrádá Wrightovu Pride and Prejudice, ale už militimetr pod bělostnou kůží Anne Hathaway víte, že je to zatuchlé tam, kde Pýcha byla svěží, nudné tam, kde Pýcha byla úsměvná, nechtěně vtipné tam, kde Pýcha rvala vnitřnosti. A tím dobré zprávy dnešního dne nekončí. Hudbu si představte jako pečlivý výběr To nejhorší z baroka, režie hýří novátorskými postupy. Jak dlouho Jarrold trénoval, než smíchal eklektický arsenik kostýmní strnulosti a postmoderní těkavosti do tak obludné baňky? Všechny scény postrádají dramatický oblouk, a přesto i na tom nejmenším filmovém políčku panuje rozvláčná nuda. Časové paradoxy. A nejen ty. McAvoy je až na jedno selhání s retním tikem vynikající, jeho partnerka také-jako papundeklová figurína, bez duše, bez výrazu, bez jiskry. Zbytek hereckého ansámblu se utápí v divadelní šmíře. Víc vášně je i v životopisu na wikipedii, víc citu i v smsce od 02, která mi právě došla. Jako komedie ultimátní guilty pleasure, ideální na večer plný citu a noc plnou vášně:) ()

imf 

všechny recenze uživatele

Kdybych věděl, že Jarrold je ten člověk, co má na starosti Kinky Boots, zřejmě bych se k Becoming Jane nepřiblížil ani na dosah dvoumetrového bidla. Jenže jsem byl zvědavý, jak to s milou autorkou bylo a nechtělo se mi chroustat nějakou bichli s podtitulkem "životopis". To jsem si dal. Anne Hathaway by určitě moc chtěla vyrůst z teenagerských střevíců, ale je dost dobře možné, že na to prostě nemá. Určitě ne proti chloubě britské mládeže, Jamesu McAvoyovi... až na jeden neskutečně přiblblý výraz si pro sebe ukradnul celý film a zdá se, že se jako jediný dobře bavil. A to jak před tak i za oponou. Nuda by se v tomhle filmu dala krájet, balit a posílat nenapravitelným smíškům, aby se konečně jednou v životě zamračili, případně začali kroutit hlavou nad tím, proč jim někdo servíruje tak neskutečně nudný a odfláknutý film, ze kterého někdo vysál všechnu barvu, chuť i životní sílu. Pusťte to na srazu maniodepresivních stvoření a do jednoho vám vyskáčou z okna. Safra... takové plýtvání celuloidem. Zavřete Jarrolda do polstrované cely a pouštějte mu dokolečka soundtrack. Ať si taky trochu užije. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (10)

  • Poslední film Iana Richardsona. (Karlos80)
  • Události ve filmu jsou datovány kolem roku 1795. (AIMÉE)
  • Ve scéně, kdy jsou Jane (Anne Hathaway) s Tomem (James McAvoy) na návštěvě u soudce, začne Jane pracovat na románu "Pýcha a předsudek". Na záběru, kde Jane usedá ke psacímu stolu, prosvítá herečce přes noční košili spodní prádlo, které se tehdy ještě nenosilo. (MissSimm)

Reklama

Reklama