Reklama

Reklama

Číslo 9

všechny plakáty
Trailer 3

Obsahy(1)

Lidé jsou pryč. Kdy a jak k tomu došlo, není příliš jasné. V troskách starého světa přežívají jenom podivní hadroví panáčci s čísly na zádech. Do této pochmurné doby se narodí Devítka, která je možná předurčena vše změnit. Když se potká se skupinou podobných figurek utíkajících před děsivými vražednými stroji, rozhodne se postavit na odpor. Promluvit vystrašené souputníky k boji však nebude lehké. Stejně jako zjistit, kdo pronásledovatelé vlastně jsou a hlavně – co se stalo s lidmi?

Ambiciózní celovečerní dystopický snímek 9 natočil režisér Shane Acker podle svého staršího krátkého filmu. Stejnojmenná jedenáctiminutová předloha měla v roce 2005 premiéru na festivalu v Sundance a Acker za ní sklidil zasloužené ohlasy. Kromě prestižních amerických studentských cen byl nominován také na Oscara v kategorii Nejlepší krátký animovaný film. Pod převod původního filmu do celovečerní podoby se podepsali také filmařští vizionáři Tim Burton (Mrtvá nevěsta, Karlík a továrna na čokoládu) a Timur Bekmambetov (Noční hlídka). Tak se zrodil jedinečný a vizuálně okouzlující animovaný epos, který svým myšlenkovým poselstvím přesahuje hranice „jenom“ animovaného filmu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (804)

Madison 

všechny recenze uživatele

Číslo 9 je na animovaný film príliš temný, odosobnený a chladný na to, aby pripútal detských divákov a pre dospelých zase nie dosť rozvinul ústrednú myšlienku, ktorá by udržala ich intelekt. Vyhnem sa tomu, že celkom okato vykráda prvky z Terminátora - svet, ktorí ovládli stroje - spustošená zem - narušená psychika človeka, no čo mu nedokážem odpustiť, je obsahová plochosť a absolútne nevyužitý potenciál príbehu. Akčných segmentov je tu na druhú stranu až dosť, no pri Incredibles bola akčná stránka aspoň dokonale kompenzovaná zábavným scenárom, zatiaľ čo Číslo 9 disponuje jedine úžasne zachytenou temnotou prostredia, pochmúrnosťou a nádherným vizuálom. Od tvorcov dosť veľké sklamanie. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Rovnou k věci. Číslo 9 je totální mix terminátora-scénáristické nesmyslnosti-krásné animace a křesťanství. Všechny elementy se propojují a dávají divákovi 79 minut dlouhý, pěkný, ale hloupý film, v kterém nejsou silné charaktery, pořádná motivace ani chytrost. Je to škoda, protože Shane Acker viditelně (z původního kraťasu) ví, co chtěl ukázat, ale kvůli komerčnímu ladění a "cizím penězům" musel koncept trochu pozměnit a dodat mu velkoleposti (stroj), větší přístupnosti diváků (více postav a jejich hlasy) a jakousi filozofickou rovinu okolo křesťanství (konec). Bohužel vše zmíněné je možná efektně vypadající v krásné animaci, ale hloupé. Zamyslete se nad celým příběhem a musíte smutně pokývat, že scénárista moc nemyslel (nechci spoilerovat, kdyžtak ve vzkazu:)). Velmi hezky animovaný snímek se pak stává spíše jemným náhledem do postapokalyptické (mimochodem krásně zpracované) budoucnosti lidstva, ke které každým dnem stále jistěji směřujeme. Vizuál opět vítězí nad obsahem i tvůrci samotnými a jen tak na okraj, hráli jste Little Big Planet? :)) Slabé 3* za krásnou animaci a prostředí, které se v animácích nevidí denně. Více zde. ()

Reklama

Zíza 

všechny recenze uživatele

Začátek si udržel mojí pozornost... asi deset minut. Pak nastoupil - omlouvám se všem, které by to mohlo urazit, nebo pohoršit, ale jinak to opravdu nazvat neumím - nehorázný americký kýč. A ten si mou pozornost neudržel, ba se mi zdá, že si ji ani nezasloužil. Možná měl Shane Acker zůstat u svého jedenáctiminutového kraťasu z roku 2005, protože tím, že čas kraťasu vynásobil sedmkrát, světu nedal nic nového. Ano, ponurá ukázka postapokalyptického světa byla velmi zdařilá, možná, že bych ji mohla nazvat animovanou tváří Orwellova světa 1984, ale to jen možná a namátkou. Někdo tu píše o strhující akci, která mi strhující rozhodně nepřišla, spíše mne nutila se starat o to, jestli bych si náhodou neměla nalakovat nehty, což jsem taky stihla, a to se mi u dobrodužných fantasy nestává... Film by to byl dobrý, kdyby si dokázal udržet pozornost. A asi to i shazuje fakt, že jsem si ho zařadila mezi své nejočekávanější filmy roku 2009. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Cit pre výtvarné detaily a dobre vybudovaná pochmúrne poetická atmosféra. Vysoká technická kvalita animácie a celková formálna bezchybnosť sú pre vysoko rozpočtové hollywoodske animáky samozrejmosťou. Za výtvarnú pôsobivosť zničeného sveta si tvorcovia jednoznačne zaslúžia pochvalu. Režisér Shane Acker je pôvodným povolaním architekt, a tak zrejme jeho zásluhou sú polorozpadnuté budovy v snímke také fascinujúce - obzvlášť gotická katedrála. V tomto filme nie je natoľko podstatný dej, ale všetko to ostatné. A to bolo skvelé. Film je premietaný ako ART, takže je dosť málo relevantné, že je to rodinný film. Skrátka, ak sa Číslo 9 kvôli niečomu oplatí vidieť, tak je to určite vizuálna stránka a atmosféra, a pre niekoho možno aj fakt, že na sci-fi z alternatívnej minulosti narazíme vo filmoch len zriedka. ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Celovečerná verzia 9 sa až natoľko sústreďuje na to aby zaujala vizuálom (a úspešne), až popri tom úplne zabúda na výstavbu deja, ktorý pripomína jazdu na horskej dráhe bez zastávok. A tie by naozaj pomohli, aj napriek krátkej stopáži až nepríjemná povrchnosť príliš často prebíja pôsobivo načrtnutú postapokalyptickú atmosféru a nezáživný záver vyložene vyšumí. Premárnený potenciál, ktorý naznačila krátkometrážna verzia by mal Ackera naozaj mrzieť. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (13)

  • Svätyňa kam Číslo 1 (Christopher Plummer) zavedie ostatných do úkrytu, je v skutočnosti chrám Notre Dame v Paríži. Hodiny na nej sú zastavené na čase 9:09. (HelenOfTroy)
  • Režisér snímku natočil na základe svojho staršieho krátkeho filmu. 11minútová predloha bola v roku 2005 uvedená na festivale Sundance. (Greenpeacak)
  • Jednou z inšpirácií pre vzhľad filmu bola aj povojnová Viedeň. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama