Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Atlantic City se schyluje k boxerskému utkání v těžké váze. Místní detektiv Rick Santoro (Nicolas Cage) nemůže mezi rozvášněnými fanoušky chybět. Rád sází a rád použije svou policejní placku, aby profláknutého bookmakera suše obral o pár stovek dolarů. Detektiv Santoro totiž není žádný svatoušek. To jeho přítel z dětství Kevin Dunne (Gary Sinise) je vzorem všech ctností. Dotáhl to až na pravou ruku ministra obrany, který se cestou z raketové střelnice zastavil na boxerském utkání roku. Gong. První kolo. Čtrnáct tisíc fanoušků šílí v dunivém rytmu levých háků černých šampiónů. Mezi nimi se skrývá jeden ledově klidný atentátník s prstem na spoušti. Ministr obrany je zavražděn několika výstřely. Dívka, která se k němu na poslední chvíli připletla, mizí s prostřeleným ramenem v davu, zachváceném hysterií. Detektiv Rick Santoro instinktivně tasí revolver, ale marně hledá cíl. Sportovní aréna je neprodyšně uzavřena. Všichni jsou podezřelí. Santoro a Dunne se okamžitě pouštějí do vyšetřování plného dramatických zvratů a nečekaných překvapení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (229)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Začalo to opravdu dobře, jenže s přibývající stopáží tomu docházel dech. Čekal jsem aspoń solidní finále, jenže tady se pro jistotu žádné opravdové finále ani nekonalo. Nicolas Cage zahrál prostě "po Cageovsku," Gary Sinise dobrý a Carla Gugino mě zaujala asi nejvíc. Slušný thriller, ale De Palma má lepší věci. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Film na tělo pro Nicolase Cage a  jeho herectví. Netuším, zda se herec přizpůsoboval režisérovi nebo  naopak, ale Hadí oči opravdu sedly zběsilému projevu páně Klece dokonale. De facto krimi jednohubka, v které byly karty rozdány naprosto jednoznačně od  samého začátku a šlo jen o to,  kdo s koho.   Postupem času sice De Palma začne hrát nejen s odkrytými kartami, ale taky změní styl hry a z naznačeného pokeru se stává "prší" a v závěru doslova dětská "válka", kde eso bere krále a je vymalováno. Děravý scénář je zkrátka největší slabinou jinak docela hravého filmu a finále bylo  až nedůstojným úderem pod pás.  Na druhou stranu trochu až překvapivá nadstavba s rozložením obrázku hrdiny a následně s klasickým "kiss happyendem"  těsně přelézá přes hranici čtyř hvězd. ()

Reklama

neoBlast 

všechny recenze uživatele

Mnoho lidí zná Hadí oči jako film Nicolase Cage a přitom je to hlavně snímek Briana De Palmy. Je tady všechno co na De Palmovi milujeme, neo-noirová zápletka (včetně jakéž-takéž femme fatale), temná atmosféra a superdlouhé jednozáběry (hned úvod má okolo 10 minut). Nicolas Cage je samozřejmě ve své ráži a naprosto strašný, ale to nevadí. Sledovat práci Briana De Palmy je přinejmenším zajímavé ze studijním důvodů, on je jedním z nejvýznamnějších filmařů své generace. 80 % ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

další depalmovskej ořejšek...nevim, jestli ten scénář je nedodělanej nebo záměrně nedodělanej, že to DePalma takhle chtěl uchopit...každopádně to zas má tu snovou tíživost...sportovní hala jako bludiště pokojů, chodeb a temných zákoutí...práce se stíny a fantomatickým zdvojováním postav......ale co mě na tom dostalo nejvíc je ten název..."hadí oči"...jednak jde o dvě jedničky na kostkách...ale podstatnější pro vyznění filmu je ten druhej význam...had nemrká, protože má srostlý víčka...pořád se dívá......u De Palmy to znamená tematizaci médií, kamer, voyerismu a sledování jako zdroje moci.......film začíná i končí televizním rámováním...do obého vstupuje hlavní postava Ricka Santora...na začátku se připravuje televizní přenos boxerského zápasu, na konci sledujeme reportážní záběry ze života Santora, jehož hrdinský status se začíná rozpadat.......k odhalení ( absurdně nadsazenému a snově zmatečně sestříhanému) dojde také prostřednictvím televizních kamer...samotná sebevražda hlavního viníka Kevina Dunna je tu presentována v přímém kamerovém přenosu......vidět znamená vědět a ovládat, zatímco být viděn znamená být pod kontrolou...pokud ovšem tupý zrak pozorovatele není nějakým způsobem ošálen...pak se mocenské pozice otáčí...viz plakát, kde Nicholas Cage vzhlíží ze sedu vzhůru na diváka - velké oko...viz. motiv obřího nafukovacího oka, které se fantaskně vznáší nad arénou.......viz. dlouhé záběry z chodeb z první poloviny film ( zejména v úvodu) versus dlouhé nadhledy z druhé poloviny, kdy vztahy a motivace postav začínají být jasné a divák "vidí" do zápletky.......a zase tu je takový ten snový uzel...moment samotného atentátu a nevyjasněnost toho, jak situace proběhla, resp. jakou roli tam dílčí postavy, konkrétně zrzka ,sehrály.......a ta exaltovanost postav...výraznost vzezření a kostýmů...koneckonců samotný Cage - jak vypadá, jak je oblečen a jak se přepjatě a svobodomyslně chová, jak excentricky hraje...v kontrapunktu k vzezření, chování a herectví Sinise...to jsou dva antagonisté, resp. potenciálně dvě polohy též osoby...De Palma je často snímá vedle sebe, v zrcadlovém rozestavení ( jednou i zcela zřetelně a záměrně střihne přes osu, aby obě postavy zaměnil) nebo za sebou - Sinise jako Cagův temný stín......zase je to ten depalmovský ( hitchcockovský) model filmu, který podkopává divákovi sesličku......na první pohled se jeví jako scénáristický nedodělek ( a možná i je), ale přitom se za ním skrývá velmi propracovaná významová kostra...příběh, resp. scénář je tu totiž jen záminkou k rozehrání architektury motivů, vazeb a ryze vizuálního, snově nadsazeného a do sebe zakrouceného filmového časoprostoru...... ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Rutinář Brian De Palma opět nezklamal. Nicolas Cage v roli, která bylo po akčních peckách typu Con Air, Face Off nebo The Rock trošku brána jako zklamání, ale nešlo hrát role super akčních hrdinů věčně, takže mu i lehce extravagantní detektiv Rick Santoro sluší. Úvodní kamerové záběry bez jediného střihu jsou úchvatné. Že by trošku pomrknutí po Scorseseho Mafiánech? PS: Vždy když vidím Sinise tak mám takovej zvláštní pocit v žalůdku. Tutovej záporák. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (13)

  • Natáčení probíhalo v New Jersey ve městě Atlantic City a v Québecku v Montrealu. (Terva)
  • Úvodní boxerský zápas parafrázuje odvetu Liston vs Ali, který je znám pro tzv. phantom punch (úder, který ve skutečnosti nezasáhl cíl), jenž je doslova citován Nicolasem Cagem ve filmu. Phantom Punch je také stejnojmenný životopisný film o Sonny Listonovi. (Eldrick)
  • Opilec v první řadě křičí "Here come comes the pain", což je věta, která již zazněla v Carlitově cestě. (Satan)

Reklama

Reklama