Reklama

Reklama

VOD (1)

Život novináře Stevea Lopeze se ocitl ve slepé uličce. Novinový průmysl je vzhůru nohama a jeho manželství je v troskách. Nedokáže si vybavit, co že to vlastně miloval na své práci. Jednoho dne se prochází po losangeleských ulicích, když vtom spatří muže, který podmanivě hraje na housle. Muž se jmenuje Nathaniel Ayers a je evidentní, že trpí psychickou poruchou. Během rozhovoru se Lopez od něj dozvídá, že studoval na slavné hudební škole Juilliard. Stevea zajímá, proč student prestižní školy skončil na ulici. Zjistí, že Ayers po dvou letech studia zanechal, protože u něj v raném věku propukla schizofrenie a sen o velkých koncertních síních se brzy rozplynul. Další den Steve Ayerse vyhledá a znovu mu řekne, že by o něm chtěl napsat sérii článků. Rozhodne se, že se pokusí změnit hudebníkův život, a vydává se do boje s větrnými mlýny. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (250)

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Sólista není žádná hollywoodská limonáda, jak jsem se obával. Přesto jsem si jistý, že už se na Wrightův film znova nepodívám. Vlastně možná ne proto, že by byl špatný, možná proto, že je až moc dobrou sondou do života člověka, kterého nemůžeme pochopit. Mysl Foxxova hrdiny je tak narušená, že se vzpírá našemu (diváckému) přijetí. A tak mě film přes všechny klady (za všechny výkon Jamieho Foxxe a Downeyho Jr.) nedokázal vtáhnout a dát mi nějakou možnost katarze. ()

erased 

všechny recenze uživatele

Symfonie velkoměsta Ludviga van a Daria Merianelliho. I přes sympatickou ústřední dvojici a tradičně bezchybný vizuál v rukou Wrigtha se nakonec celý film opírá právě a jen o tu hudbu. Tu, která mi tak připomněla symfonii sedmi milionů se všemi barvami svých obyvatel a harmonií tisíce nesvárů. Na pozadí toho se navíc odehrává skutečný příběh, který nemá happyend, vlastně žádný end. Pouze proletí kolem, jako nekonečný zvuk sirény sanitky projíždějící ulicemi, který je dramatický právě pod mými okny, když jej slyším tak jasně jako vidím setkání a spřátelení L-O-P-E-Ze a A-Y-E-R-Se, ale přitom je to jenom krátká cesta přes obrovskou metropoli; taková, kterou podstoupí do konce šichty ještě stokrát. A stejně rychle a nečekaně, jako mě vyrušila na ni znovu v každodenním spěchu zapomenu. Nebo ne a možná si zrovna tento zvuk budu pamatovat. Doufám že se bude celému světu spát dobře. ()

Reklama

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Tak tohle jsem teda nečekal. Ukázka mě navnadila na svižný film. Dostal jsem rozvleklý příběh, který skončí tak, jak začal a člověk má díky tomu pocit, že se vlastně díval skoro zbytečně. Herci velmi dobří, ale humor který naznačoval trailer, chybí úplně. Situaci zachranuje Wrightova zručná režie a opravdu mistrovská kamera. Ale opravdu nepochopím, proč nádherná hudba, která je v traileru, ve filmu nezazněla ani jednou?! WTF? Wright mě svým Pokáním naprosto dostal, hodnotil jsem pěti hvězdami, ale tohle bylo šlápnutí vedle. Škoda, tolik jsem si od toho sliboval. Holt trailery jsou svině. ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

Joe Wright se nám přesunul do současnosti, vyfásnul Downeyho Jr. s Foxxem a natočil letošního Reportéra z ringu, ve kterém akorát místo boxera figuruje violista. Nemám ponětí, jak se to jedné z největších britských režisérských nadějí povedlo, ale Wrightův třetí film je šablonovitá nuda, která se diváka snaží opít hezkou kamerou a spoustou vážné hudby, jenže v sobě neskrývá vůbec nic zajímavého. Záběry bezdomovců zabíjí Wrightův až příliš čistý filmařský styl, Ayers je ve Foxxově podání jen otravným podivínem z ulice a celý Sólista vlastně působí jako klasický útok na filmové ceny, kdy si někdo v drahém kvádru řekl "natočíme tu knihu a lidi to sežerou, protože to je podle skutečných událostí". Cestou se však něco pokazilo (a ve studiu to dobře věděli, protože film raději uklidili na duben) a já teď horko těžko sázím tři hvězdy za solidní řemeslo a Downeyho, bez kterého by ten film zřejmě putoval rovnou na DVD. ()

Parlay 

všechny recenze uživatele

Joe Wright = úchvatná "Pýcha a přesudek" + famózní a mému srdci nesmírně blízké "Pokání". Co jiného jsem tedy mohl očekávat nežli další nezapomenutelný filmový zážitek? Inu... Nestalo se. Vývoj snímku jsem průběžně sledoval již od oznámení jeho vzniku a samotná zápletka mně dávala tušit, že tentokráte to nemusí dopadnout dobře. Poté se ovšem objevil skvělý a mnohé slibující trailer, který mě patřičně namlsal... Dlouho jsem se rozhodoval mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami, avšak díky skvělému Downeymu Jr. a z úcty k Joeovi Wrightovi jsem zamhouřil obě oči. Jeho režisérské práce si velmi vážím, vždyť i zde by se našlo pár scén hodných zapamatování (sekvence, kdy Nathaniel hraje své první violoncellové sólo) a problém snímku tak spíše vidím ve zvoleném námětu, který Joeovi neumožnil popusit uzdu jeho filmové poetice, díky které mě tak oslnil v jeho předchozích snímcích, a také ve slabším scénaři. Ale příště, Joe, čekám mnohem více :-) ()

Galerie (54)

Zajímavosti (9)

  • Jamie Foxx (Nathaniel Ayers) si nechal vytrhať vlastné zuby kvôli úlohe Ayersa, tvrdil: „Moje zuby sú príliš veľké a biele, bezdomovec by také nikdy nemal.“ (Zaara)
  • Jamie Foxx (Nathaniel Ayers) nehrál muzikanta poprvé. Ztvárnil již jazzového génia Raye Charlese ve filmu Ray (2004). (Aknah)

Související novinky

Režisér Pokání a indická móda

Režisér Pokání a indická móda

15.03.2009

Indie je v kurzu. Kdo by se tomu po diváckém i oscarovém úspěchu Milionáře z chatrče divil, že? V šlépějích Dannyho Boylea se vydá Joe Wright, který se po „současněji laděném“ Sólistovi vrátí ke svým… (více)

Reklama

Reklama