Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Devětatřicetiletá učitelka z New Yorku April Epnerová (Helen Hunt) měla poslední rok pocit, že konečně dala svému životu řád. Jenže manželství, na kterém si tak zakládala, najednou krachuje - manžel Ben (Matthew Broderick) totiž prohlásí, že šlo o omyl, a April opustí. Šokovaná, raněná a bezdětná skoro-čtyřicátnice s biologickými hodinami hlasitými jako budík po babičce má pocit, že rozchodem s manželem přišla o poslední šanci pořídit si vysněné miminko. K tomu ještě musí řešit problémy ze svého dětství. Její adoptivní matka umírá a April se setkává se svou biologickou matkou, velmi energickou a velmi výstřední Bernice (Bette Midler). A aby toho nebylo málo, vypadá to, že "sex na rozloučenou" s Benem asi nezůstal bez následků. Dokáže April pod tlakem okolností najít novou životní rovnováhu? A pomůže jí v tom Frank (Colin Firth), sympatický rozvedený otec jednoho z Apriliných žáků? ... Helen Hunt, držitelka Oscara za hlavní ženskou roli v komedii Lepší už to nebude (As Good as It Gets, 1997), debutuje jako režisérka nezávislou tragikomedií inspirovanou románovým bestsellerem Elinor Lipmanové. Hvězdně obsazený snímek, v němž herečka ztvárnila hlavní roli, získal cenu diváků na MFF v Palm Springs. Do role trpělivého gynekologa obsadila Helen Hunt Salmana Rushdieho. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Režijní debut Helent Hunt je bohužel podle rovnice: příšerný scénář / podle průměrné knihy Elinor Lipman, která je tak bezvýznamná, že ani česky nevyšla. A ani trojice jinak velmi dobrých herců tu nijak zvlášť neoslňuje a my se můžeme jen dohadovat, zde je to bezradností Hunt v nové roli, nebo na to mělo vliv něco úplně jiného. Navíc té době měly Helen Hunt a Bette Midler zřejmě poruchu příjmu potravy, což nemohlo lichotit ani takovému samozřejmému ideálovi, jakým býval Colin Firth. ()

lili6 

všechny recenze uživatele

Spíše tragičtější, traumatičtější film o adopci, o vlastních a cizích dětech. Proti ději nic nemám, námět zajímavý, ale z Helen Hunt udělali chudinku ztroskotankyni, která vzhledově vypadá, že právě prožila konec světa. Zároveň ke Colinu Firthovi vůbec neseděla jeho role labilního přítele, který to má v hlavě trošku pomatené. ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Absolutně obyčejná romantika, která je zajímavá snad jen tím, že se v ní nikdo neuchyluje k fyzické komice a občas se vyhne klasickým romantickým klišé. Tempo má ale pomalé, postava energické maminky připomíná někoik posledních kreací Kathy Batesové (stylem i vzhledem) a hláškující Firth je tak opravdu to jediné, kvůli čemu má cenu na tenhle film koukat. Což je hodně málo... ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Ještě že má Helen tolik rozumu a soudnosti, že nehraje rozjuchanou romantickou krásku jako jistá Sandra B. Naopak zahrála velmi dobře poněkud odkvétající ženu. Colin Firth mi tentokrát vůbec nevadil, nebyl to jen neslaný nemastný suchar, jak má často ve zvyku. Jasně, není to bůhví jak vydařený film, je tam spousta vět, které neměly nikdy zaznít, ale rozhodně se na to dalo dívat, i když je to poněkud bolestné vidět, jak Helen stárne, no ale čas nezastavíš. ()

dinsdale 

všechny recenze uživatele

Extrémně nevyvážený film. Většina mi přišla křečovitá a nepřirozená a do toho se objevilo něco tak milého z obyčejného života, jako scéna v dětském pokoji. Vím, že je to nepěkná a povrchní poznámka, ale většinu času mě iritoval vzhled Helen Hunt, která místo na 39 vypadala na 53. Moc se mi líbila v Lepší už to nebude, ale od té doby uplynulo moc času. Značně mi nesedly i ostatní postavy (matka, manžel) a Colina Firtha mi povětšinou bylo jen strašně líto. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (7)

  • Film byl u nás poprvé promítán na MFF v Karlových Varech v sekci Horizonty. (HOODY)
  • Film, na který se April Epner (Helen Hunt) dívá chvíli poté, co poprvé potká svoji matku, je Le Mans (1971). (Itar)
  • Cameo gynekológa Dr. Masaniho si zahral spisovateľ Salman Rushdie. Slovo "Masan" (žena "Masani") predstavuje v indickej mytológii vampirického démona, ale je tiež bežným indickým menom, ktoré nosili/nosia slávni indickí herci, speváci a politici. V kontexte so silne zdôraznenými židovskými motívmi vo filme a tým, čim sa Rushdie preslávil ("Satanské verše"), pôsobí jeho rola o to pikantnejšie. (ČSFD)

Reklama

Reklama