Nastala chyba při přehrávání videa.
  • liquido26
    ***

    Strašně mi vadila první polovina filmu, která je děsně černobílá nejenom svojí barvou - krutá monstra v podobě francouzské šlechty terorizují nebohé obyvatele Paříže a ti to už nevydrží, vzbouří se dobijí Bastilu a svrhnou režim - ha ha ha ha. Druhá polovina už je o poznání lepší. Jednak ten příběh je zajímavější a za druhé je tam skvěle ukázán ten kolotoč revolučního teroru. Hodně se mi líbily davové scény s impozantní kulisou Bastily a potom závěrečná scéna s gilotinou. Bohužel ale celkově jsem se docela nudil, takže lepší než tři hvězdy to nebude.(23.9.2010)

  • Kragujevac
    ****

    Krásný film který ukazuje, že i na první pohled dobrá věc se může zvrtnout ve zlo. Film vznikl podle klasické knižní předlohy Charlese Dickense a na filmu je to hodně poznat. Parádní příběh s do hloubky prokreslenými charaktery i vyobrazením situace, která zavládla v období Velké Francouzské revoluce. Parádně natočenou scénou je dobytí Bastily. V této scéně se odráží kamerová schopnost pro prostor kameramana. Z další strany je skvělá režisérova schopnost udržet diváka napjatě sledovat děj až do posledních minut. Herecké výkony jsou nadstandardní a hlavně Ronald Colman dokazuje své herecké kvality. Určitě doporučuji shlédnout neboť i přes stáří tohoto snímku dokáže vzbudit jak pozornost, tak i emoce.(1.10.2012)

  • m4xp4yn3
    **

    Pro čtenáře předlohy není tato adaptace ničím než otrocky převyprávěným románem, zestručněným a osekaným o všechny pasáže, které přípěh neposouvají vpřed. S výjimkou dobrého Roberta Colmana (takhle nějak jsem si Sidneyho představoval) zde najdeme jen přepálené ochotnické výkony, které zcela míjí lehký tón původního textu.(24.7.2013)

  • KarKulA
    *****

    Stejně jako v případě Bídníků se jedná o další silný přběh z pohnutého období kolem Velké francouzské revoluce, tentokrát ale na motivy románu představitele anglického realismu Charlese Dickense. Je škoda, že na rozdíl od již zmiňovaných Bidníků a jejich různých filmových verzí, tento film, který je bezpochyby uznávaným klenotem Holywoodské tvorby 30 let z dílny MGM, u nás příliš znám není. Příběh se točí kolem Sidney Cartona (Ronald Colman), protřelého anglického advokáta otráveného životem, který útěk ze svého znechucení hledá v Londýnských krčmách a alkoholu. Sidney se nechá přemluvit a ujme se případu Charlese Darneye (Donald Woods), mladého francouzského aristokrata, muže čestného a morálně čistého jak padlý sníh, kterého jeho moderní smýšlení a nesouhlas s poměry ve zbědované předrevoluční Francii vedou k útěku do Anglie, kde je ale záhy obviněn ze špionáže. Sidney se při procesu, ve kterém Darneyho osvobodí, setkává s jeho snoubenkou Lucie Manette (Elizabeth Allan), do které se zamiluje a která se pro něj stane světlem v černém tunelu, kvůli kterému by byl ochoten i návratu do normálního života. Poté co je Darney, již jako manžel Lucie a otec jejího dítěte, léčkou vlákán zpět do revolucí zmítané Francie a uvězněn, vydává se ho rodiný přítel Sidney zachránit, aby se ve jménu vykoupení svého něštastného života a nenaplněné lásky obětoval pro štěstí Lucie a její rodiny. Z předešlého je tudíž patrné že se nejdná o žádnou oddychovku, ale náročný příběh s velice smutným a dramatickým koncem (často se mi to nestává, ale tu jsem i slzu uronila). V žádněm případě ale nemůžu souhlasit s liguidem26 (sorry Tome :-D), jehož popis působí tentokráte krapet zkratkovitě a může uvést v omyl. Teror francouzské šlechty se v pozadí příběhu první části pro vykreslení poměrů určitě objevuje (viz. sice krátká ale zato vynikající scénka s jako vždy výborným Basilem Rathbonem v roli markýze Evremonde a pár dalších), nicméně hlavní pozornost první části se soustřeďuje kolem procesu s Darneym, který je podle mě natočen velice poutavě a zábavně, a seznamuje diváka se Sidneym (což taky není úplná nuda). Prostředek filmu se věnuje dobití Bastili (zde se shodneme na velice dobře natočených davových scénách) a následně líčí krvavý revoluční teror, ve kterém si nikdo nemohl být jist ničím, kdy vzala do svých rukou spravedlnost lůza a lidé, kteří si ve jménu rovnosti a svobody vyřizovali staré účty - a do kterého jsou řízením osudu nešťastně zapleteny i ústřední postavy. Přestože druhá část mohla být trochu rychlejší, určitě nenudila a její závěr je opravdu silný. Všechny herecké výkony jsou bezesopru kvalitní, každopádně září zejména Colman v roli Sidneyho a jenom potvrzuje, že je velký herec své doby s nezaměnitelným hreckým projevem a neuvěřitelně charizmatickým hlasem. Btw Colmanův hlas je dodnes považován za jeden z "největších" v Holywoodu (pro zajímavost: Colman se svým geniálním hlasem a citem pro frázování nahrál v roce 1956 pro rozhlas všech 154 Shakespearových sonetů).(13.5.2011)

  • Houdini

    Oscar 2 nominace: Nejlepší film, Střih(7.4.2004)

  • - Příběh filmu se odehrává za Francouzské revoluce. V novinách se zde objevuje „zpráva od Reutera“. Paul Reuter (1816-1899), který celosvětovou tiskovou kancelář založil, nebyl v této době ještě na světě. (tobykout)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace