Reklama

Reklama

Tintinova dobrodružství

  • USA The Adventures of Tintin (více)
Trailer 4

V 50. letech 20. století v Bruselu si mladý novinář Tintin koupí na trhu miniaturní model lodi známé jako Jednorožec. Obtěžují ho ale důstojník Interpolu Barnabáš a sběratel lodí Ivan Ivanovič Sacharin, kteří se od něj neúspěšně pokoušejí model získat. Tintin si jej odnese domů, ale tam se loď nešťastnou náhodou rozbije při honičce jeho psa Filuty s kočkou. Z lodi pak vypadne pergamenový svitek a zakutálí se pod komodu. Mezitím poznáváme nešikovné policejní detektivy Tkadlece a Kadlece, kteří jsou na stopě kapsáře Aristida Silka. Poté, co Tintin navštíví Námořní knihovnu, aby zjistil víc o historii Jednorožce, se vrátí domů a zjistí, že Jednorožec byl ukraden. Podezřívá Sacharina. Obviní ho z krádeže, ale když si všimne, že Sacharinův model není rozbitý, uvědomí si, že existují dva modely Jednorožce. Tintin se pak vrátí domů a zjistí, že tam byli zloději. Filuta mu ukáže svitek, ale vyruší je příchod Barnabáše, který je později zavražděn při pokusu získat Jednorožce zpět. Tintin si svitek uloží do peněženky, ale druhý den ráno ho Silk okrade. Později je Tintin unesen a uvězněn Sacharinovými komplici na lodi Karaboudjan. Dozvídá se, že Sacharin uzavřel spojenectví s lodním personálem, aby převzal kontrolu nad lodí. Na palubě se Tintin setkává s Archibaldem Haddockem, kapitánem lodi, který je permanentně opilý. Tintin, Haddock a Filuta nakonec posádce uprchnou na záchranném člunu... (TV Nova)

(více)

Videa (37)

Trailer 4

Recenze (1 101)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

To, co odlišuje hudbu Hanse Zimmera a Johna Williamse, je zastoupení tónů z hlediska výšky: zatímco Williams tíhne k vyšším tónům, Zimmer k hlubším. Patrné to je i z hudby k Tintinovi, která je stejně rozverná jako film a kde dosahuje Williamsova záliba ve vyšších tónech, které jim propůjčují vysoko posazené nástroje jako flétna, klarinet, saxofon nebo smyčce, skutečného extrému. Jestliže tedy platí trochu ironické, že Tintin byl natočen v celé hloubce ve 3D, zatímco postavy žádnou hloubku nemají, tak tato absence hloubky se netýká jen postav, ale i hudby, která staví na výše umístěných tónech. Vzhledem k tomu, že tu Williams pracuje jako obvykle s leitmotivy, je celkem logické, že nehlubokým postavám musí odpovídat i nehluboká hudba. Takřka dokonale to vystihuje operní kousek Presenting Bianca Castafiore, v němž Renée Flemingová zakončí celý výstup velmi vysokou notou, čímž roztříští neprůstřelné sklo. Říká-li se tedy občas trochu nadneseně, že Hans Zimmer nedělá hudbu k filmům, ale lidé dělají filmy kvůli jeho hudbě, pak si dovedu představit, že kdyby nebyla tato scéna s prasklou vitrínou ve scénáři či komiksu, kvůli Williamsovi by ji přesto speciálně natočili, aby tímto sopránem (nejvyšším z lidských hlasů) jeho příklon k vyšším tónům vystihli a vlastně i zpečetili. Ono si stačí vzít asi dva nejslavnější Williamsovy motivy, Darth Vader march z Hvězdných válek a žraločí motiv z Čelistí (strašidelný půltónový postup zahraný na tubu střídající pořád dokola pouze dvě noty, E a F, což možná inspirovalo Zimmera k podobnému motivu u Jokera, který také střídá jen dvě noty, akorát méně zřetelně za použití syntetizátorů). Oba ty motivy mají velmi podobnou strukturu, vlastně jsou skoro identické - začínají hlouběji, nějakým pravidelným rytmem, ale v druhé půli převáží nástroje s vyššími tóny, jako kdyby si Williams nemohl pomoct. Možná tedy ten střet mezi stoupenci Zimmera a Williamse není jen o větší líbivosti Zimmera, který útočí svými zpěvnými melodiemi na první signální, ale i o tom, že Zimmer se svými níže položenými tóny a perkusemi je blíže lidem odrostlým na temný elektronický hudbě (různý trip-hopy, ambient, dubstep) než Williams, který používá živé nástroje, u nichž zní vždycky hodně vysokých frekvencí, protože ty nástroje to mají v sobě. Jelikož Williams používá většinou skutečně čistý orchestr bez přísad, zní to ostře a třeba až nepříjemně, na rozdíl od Zimmera, který ty výšky uřezává, takže to je takové uhlazenější, ale současně masivnější a hutnější basový zvuk, než toho kdy může docílit orchestr. Vedle toho, že Williams tíhne k orchestru a začínal jak známo s jazzem, kdežto Zimmer používá synťáky a navazuje na rockovou a euro-popovou hudbu, se tu odehrávají ještě národností rozdíly, jelikož Williams je Američan, kdežto Zimmer Němec, a o Němcích je znám jejich sklon k hlubokomyslnosti oproti povrchnějším Američanům, z čehož možná vyplývá, proč se Williams spřáhl s hračičkou Spielbergem, kdežto Zimmer našel svého druha v serioznějším Nolanovi. Samozřejmě nic proti Williamsovi a jeho následovníkům v čele s Michaelem Giacchinem (byť mi svou hudbou zkazil snad všechny filmy včetně Speed Racera a Star Treku). Stejně tak netvrdím, že existuje nějaká závazná souvislost mezi temnější hudbou a nižšími tóny, respektive veselejší hudbou a vyšší tóny, jak je zřejmé třeba z hlouběji posazených slavnostních bojových skladeb, nebo naopak z Radiohead, jejichž každá písnička je uplakaná a dělají to hlavně vysoké tóny. Chtěl jsem jen zdůvodnit, proč může někdo stavět výš Zimmera než Williamse. () (méně) (více)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Jo tak takhle se na to musi, naprosto perfektni animak. Pribeh sice neprinasi nic noveho, takovej mix mezi Indiana Jonesem, Flynnem Carsenem a podobnejma, s uvodnima titulkama pripominajicima Chyt me, kdyz to dokazes, ale krome toho si nemam na co stezovat. Animace vam naprosto vyrazi dech, nic lepsiho jsem asi jeste nevidel, navic bezchybne vystihnuta hranice mezi jeste precejen kreslenou postavou a realnou animaci, takze postavy nepusobi nejakym zmutovanym dojmem, ale naprosto prirozene. Navic i ten nejmensi detail v pozadi neni nijak odflaklej a vypada to proste nadherne. Film navic hodne svizne odsejpa, nikde zbytecne nedrhne a kazdej dialog vyvazi nejaka akce, ktera je castokrat docela originalni a hlavne choreograficky vypiplana do nejmensiho detailu. No a film se ani nebere zase uplne smrtelne vazne, takze neni nouze ani o spoustu forku a jako celek to je akcni a zabavny dobrodruzstvi a ja jsem naprosto spokojenej, jako uz jsem dlouho u Spielberga nebyl. ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Nejlepší Spielberg? Stěží... Nejzábavnější? Dost možná... Nejhravější? Suverénně! Spielbergovy inscenašní schopnosti jsou fascinující a i když propojení děje občas není úplně nejelegantnější (tohle že psal TEN Moffat?), hravost a dobrodružný feeling tohohle filmu nemají obdoby. Destrukce Maroka je FUCKING EPIC! ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Nejchytřejí postavou filmu je sice pes, ale veškerou jednoduchost vynahrazuje Spielbergova hravost a um zvláště v tomhle žánru. Špičková technická stránka (Zemeckisovo inovátorství dostalo pořádnou přes hubu, když to co on budoval roky, zvládl Steven za jeden film) je požehnáním hlavně při akčních scénách, které mají švih, nápad, vtip a jsou dokonalé. Závěr má i parádní gradaci, včetně grandiózního jeřábového střetu dvou hlavních protivníků. Krásná práce. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Technicky perfektná jazda s množstvom vizuálnych nápadov, ale vnútorne neosobná, a ftipná už vôbec nie. Vám snad prilnula niektorá z postáv k srdcu? Či vás rozosmiala dvojica frňákových “Kadlecov”? Mám podozrenie, že je to celé iba prvá z upútaviek na budúcu turistickú atrakciu v Universal Studios. GENIÁLNA akčná jazda v Maroku tomu len nasvedčuje (spolu s opernou scénou jediný highlight filmu). ()

Galerie (116)

Zajímavosti (48)

  • Tintina jeho dobrodružství zavedla v komiksech jak na reálná, tak fiktivní místa. Autor předlohy Hergé v oblibě cestoval prstem po mapě a pro své kresby se velmi důsledně inspiroval fotkami z časopisu National Geographic a dalších zdrojů. (DaViD´82)
  • Postava Filuty byla animovaná tradičním způsobem, jelikož se tvůrci obávali, že by skutečný pes nedělal to, co by potřebovali (herecké výkony lidských postav byly naproti tomu zachyceny pomocí technologie "motion capture"). Při natáčení se používaly tři různé modely, které psa nahrazovaly, a při hraní se muselo dávat pozor, aby se na Filutu nezapomnělo. Když se pak z natočených záběrů dělala animace, tak si animátoři pečlivě prostudovali psí kostru a její pohyby, aby byl pohyb Filuty dokonalý. Hlasové efekty byly převzaty od různých plemen psů. (mar48)

Související novinky

Tintin dostane hraný film

Tintin dostane hraný film

19.10.2020

Podle francouzského serveru Figaro se filmař Patrice Leconte (Muž z vlaku) chystá natočit hranou adaptaci známého komiksu Tintinova dobrodružství. Snímek tak nebude mít nic společného s animovaným… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

09.10.2018

Peter Jackson (Pán prstenů: Společenstvo Prstenu, King Kong) má teď plné ruce práce s produkováním jeho nadcházejícího filmu Smrtelné stroje. Jako režisér už má ale pár let volno a přestože se v… (více)

Druhý Tintin žije

Druhý Tintin žije

24.03.2018

Když šla v roce 2011 do kin Tintinova dobrodružství, Steven Spielberg a Peter Jackson oznámili jasné plány. Zatímco první díl režíroval Spielberg, druhého se měl po dokončení hobití trilogie ujmout… (více)

Trojnásobná dávka Spielberga

Trojnásobná dávka Spielberga

13.09.2015

Steven Spielberg nám za posledních 7 let nadělil jen 3 filmy - Tintinova dobrodružství, Válečného koně a Lincolna. Možná vás tedy překvapí, že to samé zvládne za příští 2 roky. Už letos v prosinci… (více)

Reklama

Reklama