poster

Tintinova dobrodružství

  • USA

    The Adventures of Tintin

  • USA

    The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

  • Slovensko

    Tintinove dobrodružstvá

Animovaný / Dobrodružný / Rodinný / Mysteriózní

USA / Nový Zéland, 2011, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • venus
    ***

    Technicky vysoko postavený film, triky jsou perfektní, grafika věrohodná a expozice nápadité. Ve velkolepém Tintinově světě se ale bohužel odehrává příběh bez humoru a překvapení. Podívaná nebyla nikterak strhující, ani napínavá. Již od samého začátku je předesláno, kudy povede dějová linka a ta se z vašich očekávání ani o chlup nevychýlí. Sympatie s hlavním hrdinou se také nedostavily. Věřím, že podívaná uchvátí především děti, pro mě bohužel dost všední příběh s předvídatelným vývojem.(9.11.2013)

  • J*A*S*M
    ****

    Na Tintina jsem se netěšil, takže z výsledku nejsem nijak zklamaný. Vlastně mi návštěva kina v jednom velmi hektickém týdnu celkem sedla. Je to takové pěkné na pohled, nenáročné, odpočinkové, zábavné... Humor sice dost často za hranicí trapnosti, ale svým způsobem funguje. Překvapila mě animace - kdyby nebyly postavy výrazně stylizované, tak bych v několika scénách nepoznal, že se nedívám na reélné prostředí (třeba hned v prvních minutách na tržišti). Nic co bych zamiloval, ale na jednorázové pobavení ok. PS: Včera jsem v televizi zahlédnul několik scén ze čtvrtého Indyho a uvědomil jsem si, že Spielberg v posledních letech asi ztratil cit pro míru. Takhle přepísklá akce mě už nebaví.(20.11.2011)

  • Radek99
    *****

    Nádherný 3D šestákový román. Tintin vypadl z hydroplánu, ve kterém lítával i Indiana Jonese, a tak je logické, že za celým tímhle mystériem stojí padouch jménem Steven Allanovič Spielberg. Ten se chce zmocnit návodu na výrobu nejefektnějšího filmu všech dob a tak jsme svědky úžasného dobrodružství...a taky ukázky současné světové vrcholné animace a práce s virtuální kamerou... A co na to pes Filuta?(17.11.2011)

  • Shadwell
    ***

    To, co odlišuje hudbu Hanse Zimmera a Johna Williamse, je zastoupení tónů z hlediska výšky: zatímco Williams tíhne k vyšším tónům, Zimmer k hlubším. Patrné to je i z hudby k Tintinovi, která je stejně rozverná jako film a kde dosahuje Williamsova záliba ve vyšších tónech, které jim propůjčují vysoko posazené nástroje jako flétna, klarinet, saxofon nebo smyčce, skutečného extrému. Jestliže tedy platí trochu ironické, že Tintin byl natočen v celé hloubce ve 3D, zatímco postavy žádnou hloubku nemají, tak tato absence hloubky se netýká jen postav, ale i hudby, která staví na výše umístěných tónech. Vzhledem k tomu, že tu Williams pracuje jako obvykle s leitmotivy, je celkem logické, že nehlubokým postavám musí odpovídat i nehluboká hudba. Takřka dokonale to vystihuje operní kousek Presenting Bianca Castafiore, v němž Renée Flemingová zakončí celý výstup velmi vysokou notou, čímž roztříští neprůstřelné sklo. Říká-li se tedy občas trochu nadneseně, že Hans Zimmer nedělá hudbu k filmům, ale lidé dělají filmy kvůli jeho hudbě, pak si dovedu představit, že kdyby nebyla tato scéna s prasklou vitrínou ve scénáři či komiksu, kvůli Williamsovi by ji přesto speciálně natočili, aby tímto sopránem (nejvyšším z lidských hlasů) jeho příklon k vyšším tónům vystihli a vlastně i zpečetili. Ono si stačí vzít asi dva nejslavnější Williamsovy motivy, Darth Vader march z Hvězdných válek a žraločí motiv z Čelistí (strašidelný půltónový postup zahraný na tubu střídající pořád dokola pouze dvě noty, E a F, což možná inspirovalo Zimmera k podobnému motivu u Jokera, který také střídá jen dvě noty, akorát méně zřetelně za použití syntetizátorů). Oba ty motivy mají velmi podobnou strukturu, vlastně jsou skoro identické - začínají hlouběji, nějakým pravidelným rytmem, ale v druhé půli převáží nástroje s vyššími tóny, jako kdyby si Williams nemohl pomoct. Možná tedy ten střet mezi stoupenci Zimmera a Williamse není jen o větší líbivosti Zimmera, který útočí svými zpěvnými melodiemi na první signální, ale i o tom, že Zimmer se svými níže položenými tóny a perkusemi je blíže lidem odrostlým na temný elektronický hudbě (různý trip-hopy, ambient, dubstep) než Williams, který používá živé nástroje, u nichž zní vždycky hodně vysokých frekvencí, protože ty nástroje to mají v sobě. Jelikož Williams používá většinou skutečně čistý orchestr bez přísad, zní to ostře a třeba až nepříjemně, na rozdíl od Zimmera, který ty výšky uřezává, takže to je takové uhlazenější, ale současně masivnější a hutnější basový zvuk, než toho kdy může docílit orchestr. Vedle toho, že Williams tíhne k orchestru a začínal jak známo s jazzem, kdežto Zimmer používá synťáky a navazuje na rockovou a euro-popovou hudbu, se tu odehrávají ještě národností rozdíly, jelikož Williams je Američan, kdežto Zimmer Němec, a o Němcích je znám jejich sklon k hlubokomyslnosti oproti povrchnějším Američanům, z čehož možná vyplývá, proč se Williams spřáhl s hračičkou Spielbergem, kdežto Zimmer našel svého druha v serioznějším Nolanovi. Samozřejmě nic proti Williamsovi a jeho následovníkům v čele s Michaelem Giacchinem (byť mi svou hudbou zkazil snad všechny filmy včetně Speed Racera a Star Treku). Stejně tak netvrdím, že existuje nějaká závazná souvislost mezi temnější hudbou a nižšími tóny, respektive veselejší hudbou a vyšší tóny, jak je zřejmé třeba z hlouběji posazených slavnostních bojových skladeb, nebo naopak z Radiohead, jejichž každá písnička je uplakaná a dělají to hlavně vysoké tóny. Chtěl jsem jen zdůvodnit, proč může někdo stavět výš Zimmera než Williamse.(11.3.2012)

  • Gimli
    ****

    Výborná zábava, k níž mám ale jednu zásadní výtku. Podle mě podceňuje diváka. Nevím, proč je potřeba, aby Tintin každou očividnou věc a každý nový poznatek přeříkával nahlas a následně oznamoval, co bude dělat dál. Tohle na mě působilo, jakoby tvůrci předpokládali, že v publiku sedí parta pitomců, které je potřeba vysvětlovat, co se děje a proč. Nevím, jestli to tak je v předloze nebo ne, a ani mě to nezajímá. Jinak jsem se smál dost často, což se mi stávalo i u kresleného seriálu a což je zároveň to jediné, co mi v souvislosti s tím seriálem utkvělo v hlavě :-)(30.10.2011)

  • - Hergého charakteristický styl ligne claire (čisté linie) ovlivnil takové umělce, jakými byli Andy Warhol či Roy Lichtenstein. Zdroj: Falcon - Zajímavosti o filmu (DaViD´82)

  • - Simon Pegg a Nick Frost strávili celý týden s učitelem pohybu, choreografem a veteránem Cirque de Soleil Terrym Notarym a společně pracovali na tvorbě pečlivě koordinovaných karambolů Kadlece a Tkadlece. Zdroj: Falcon - Zajímavosti o filmu (DaViD´82)

  • - Thomas Sangster měl hrát hlavní roli, ale nepohodl se se studiem. (Martin00x)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace