Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Thriller Normal je natočený podle skutečného případu masových vražd, které ve 30. letech minulého století otřásly celou Evropou. Výpravný dobový film zachycuje vražedné řádění i dramatický střet uvězněného vraha a jeho obhájce. Šílený a geniální vrah totiž i po uvěznění rozehrává svůj další smrtící scénář a příběh spěje ke strhujícímu finále. V roli „českého Hannibala“ se na plátna kin vrací Milan Kňažko, protivníkem mu je mladý talent českého herectví Pavel Gajdoš v roli ambiciózního obhájce. Hlavní trojici postav doplňuje svým návratem na stříbrné plátno Dagmar Havlová jako tajemná vrahova manželka... Od února 1929 do října 1931 připravil Petr Kurten (Milan Kňažko) o život 8 lidí a bezpočet dalších napadl. Zabíjel ženy, muže, zvířata. Vše, co mu přišlo do cesty. Způsobil stejnou paniku jako kdysi v Londýně Jack Rozparovač. Nyní se tento legendární vrah vzdal policii. Obhajoby se ujímá ambiciózní mladý právník (Pavel Gajdoš), který je přesvědčen, že Kurten je psychicky vyšinutý. Aby to dokázal, ponoří se do vrahovy šokující minulosti a poznává pozadí nelítostných činů. V průběhu pátrání potkává další velmi tajemnou postavu, atraktivní Kurtenovu ženu (Dagmar Havlová). S přibývajícími důkazy je stále jasnější, že šílený vrah ještě neřekl své poslední slovo. Proč se nepolapitelný a výjimečně inteligentní zločinec odmítá nechat prohlásit za choromyslného? Jakou roli v případu hraje jeho žena a jaká je skutečná role mladého obhájce? Tři dramatické osudy ve složité pavučině konce jednoho věku. Obhájce zjišťuje, že bude muset bojovat, aby vyvázl živý. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (536)

Aktuálně.cz (Kamil Fila)

"Na povrch se stavíme jako ctnostní, avšak uvnitř chceme krev. Mluvíme o demokracii a přitom jsme pudově přitahováni k vrahům typu Kurtena a Hitlera. Normal tento stav neomlouvá, jen této \"normálnosti\" vdechuje hrůzný rozměr. Kdeže thriller, metafyzický mefistofelský horor." více

FanMovie.cz (Petr Dudek)

"Pan Ševčík si natočil „svůj” artový film, místo toho, aby natočil film i pro nás, pro diváky, kteří chceme pochopitelný děj, stylové herce, fajn triky. Chceme se v kině bavit u dobře udělaného thrilleru. Nechceme v kině přemýšlet, jestli tento dvouminutový záběr má být odkaz na impreisonismus, nebo…" více

FeelingMovies.sk (Peter Leibitzer)

"Na český “moderný thriller” od nádejného Juliusa Ševčíka som sa nevedel dočkať už od chvíle, keď som uvidel prvé fotky a trailer. No už prvé vety v kine ma tak trochu zarazili do sedačky a vedel som, že som stále v Čechách. Ale pekne po poriadku..." více

Filmweb.cz (Iva Přivřelová)

"Na české poměry je Normal ambiciózní velkofilm. Za kameru se postavil Mexičan Antonio Riestra, který se učil vizuálně kouzlit už u Amores Perros a Fridy, lokace pro některé scény našel režisér v Makedoni, v jejíž koprodukci film vznikl, a celý příběh odehrávající se v Německu zadaptoval ze hry…" více

Gorilla.cz (Martin Kovařík)

"Ševčík si dává velmi dobrý pozor, aby neselhával v technických záležitostech a vše mu šlapalo. Jenže on a jeho spolupracovníci až moc tlačí na pilu a předkládají nám přehlídku toho \"jak jsme dobří a jak dokážeme úplně vše\". Výsledkem je odosobněná filmová báseň, ze které až moc šustí papír a na…" více

Horor-web.cz (Martin Štefko)

"Naprosto skvělé je ztvárnění doby, proti tomu nelze říct skoro nic, jsou zde i zajímavé postavy, ale místo toho, aby byl film o vrahovi, je hlavní postavou advokát, který se sám ocitá ve spirále šílenství. Film je tak sebedestrukcí jednoho člověka, k čemuž jsou využívány i poměrně abstraktní prvky,…" více

LaCultura.cz (Martina Čambalová)

"Neprekvapilo by ma, ak by som bola označená za ignorantku, ktorej uchádza to podstatné. A práve to je problém Normalu. Na to podstatné sa vo filme zabudlo, chýbala myšlienka." více

Lidovky.cz (Vojtěch Rynda)

"Tahle recenze působí jako pouhý výčet chyb záměrně. Normal totiž vypadá jako vzorník postupů. Ševčík s Riestrou umějí vytvořit atmosféru, ale film jim proklouzl pod rukama. Nechali se unést vyprávěcími prostředky, ale zapomněli na vyprávění samo. Ve velkohubých tiskových materiálech se nechali…" více

MovieScreen.cz (Adam Fiala)

"Normálnost prochází tvrdou zkouškou a pokoušeni jsou samotní diváci, pro něž je film jen těžko stravitelnou záležitostí. Na základě skutečné události z přelomu dvacátých a třicátých let, kdy Německo obestíral stín kriminálního případu düsseldorfského zabijáka, je vystavěna filozofická debata nad…" více

Rozhlas.cz (Agáta Pilátová)

"Normal je jistě ambiciózní film, chybí mu však silné zpracování příběhu a škodí žánrová rozkolísanost: Je to thriller? Psychologická studie vztahu zločince a obhájce? Společenské drama? Od každého trochu, a nic pořádně..." více

Tiscali.cz (Jan Jaroš)

"Ševčík selhal jako strůjce příběhu, inscenátor i vypravěč, nepomáhá ani občasné kouzlení s tvarovým uspořádáním – třeba to, že některé dialogy zanikají ve hřmotně drásavě hudbě, zatímco vybuzeny jsou některé ruchy, například klapot psacího stroje. Ševčík se pokoušel o nezúčastněný, až jakoby…"

25fps.cz (Jana Bébarová)

"Novinové titulky anoncovaly velký návrat Dagmar Havlové na velké plátno, Milana Kňažka deklarovaly jako českého Hannibala a Normal označovaly za nejočekávanější film roku. Přestože má film zcela jiné ambice, návštěvnost českých komediálních trháků nevalné úrovně pravděpodobně nepřekoná. I tak jej…" více

Související novinky

Reklama

Reklama