Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Penélope Cruzová a Lluís Homar v hlavních rolích milostného příběhu o tvůrci, který při autonehodě ztratil zrak, ženu svého života i vlastní jméno, přesto však dostal od života druhou šanci. Režisér Mateo Blanco jedné tragické noci před čtrnácti lety přišel o vše. Osudná autonehoda mu vyrvala z objetí Lenu, herečku, která byla jeho múzou a kterou si vyvzdoroval i za cenu nedokončeného filmu. Po nehodě Mateo oslepne a spolu s kariérou režiséra se vzdá i svého občanského jména. Začíná žít a pracovat jako scenárista pod pseudonymem Harry Caine a na minulost se snaží nemyslet. Se smrtí jeho někdejšího úhlavního nepřítele a soka v lásce se ale otevírají staré rány a zdá se, že příběh lásky, žárlivosti a zrady bude mít ještě pokračování... Tři roky po úspěchu filmu Volver se španělský scenárista a režisér Pedro Almodóvar vrátil se snímkem, ve kterém hlavní ženskou roli znovu nabídl své osudové herečce Penélope Cruzové. Snímek je natočen ve stylu hollywoodských filmů 50. let minulého století, nese však samozřejmě pečeť Almodóvarova stylu: barevnost a prolínání žánrů. V hlavním příběhu se tak mísí thriller a červená knihovna, v sekvencích nedokončeného Blancova filmu Dívky a kufry Almodóvar ovšem propašuje do filmu i crazy komedii, odkazující na jeho první divácky úspěšný film Ženy na pokraji nervového zhroucení. Tento sebereflexivní odkaz z Rozervaných objetí dělá především poctu kinematografii, filmařům a touze vyprávět. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (235)

Faidra 

všechny recenze uživatele

Možná pro každého tvůrce přijde jednou chvíle, kdy zatouží vyznat lásku své práci. A bez ohledu na věk, um a zkušenosti bývá vyznání lásky spojeno s koktáním, ruměncem a rozpaky, až na ten detail, že tady nepostihlo umělce, ale diváky. Jasně, Vše o mé matce nebo Mluv s ní to není, ale neštěkali bychom v tom případě, že A.P. točí pořád jedno a totéž? Je to totéž a není; nechybí vášně, žárlivost, osudová tajemství, zničující síla tvoření, barvy, až oči přecházejí a Penelópe, ale současně výsledná koláž tvoří jiný obraz, než na jaký jsou pravidelní návštěvníci Almodóvarovy galerie zvyklí. Někdo tím bude zaskočen a bude snímku vytýkat melodramatičnost, banalitu a neoriginalitu, já ale patřím k těm typům, které víc potěší vánoční překvapení v podobě šály a rukavic než když půl roku dopředu vědí, že dostanou Rolls-Royce, a k těm potížistům, kteří si při prohlášení "tohle jsme viděli už tisíckrát" nejsou schopní vybavit jediný snímek. Zato jsou schopní úpěnlivým pohledem přimět svého spolunávštěvníka kina, aby zaplatil částku za nepřítomné další dva diváky nutné k tomu, aby se hrálo, a přispět tak k vítězství Almodóvara nad krizí (za cenu mrtvých duší). A druhý den vyhrabat z lednice poslední letošní rajčata a s domácím gaspachem se usadit na zahradě, na kterou dopadají sluneční paprsky posledního slunečného dne letošního roku. ()

Katullka 

všechny recenze uživatele

Byla jsem prostě zklamána. Dokázal do dvou hodin nabouchat tolik citů a informací o normální společnosti, že se mi to až zprotivilo. Musím souhlasit s některými komentáři, že slepota opravdu nebyla důvěryhodná. Hned ze začátku mi to přišlo, že je to schválně kvůli zajímavé blondýnce. Nejvíce mě tam však rozhodila hudba. Chápu typická, ale vůbec neseděla k scénám. To strhla veškerý můj náhled na celý film. Největší pozitivum tam mám zase u mé milované Penélope Cruz. Hvězda za ty její ňadra je upřímnější než kdy jindy.:) Celkově jsem byla zmatená a rozjetá a jediné co chci vidět je film Ženy s kufry (nebo tak nějak). ()

Reklama

Sheldra 

všechny recenze uživatele

Každý režisér má slabé chvilky. Pedro Almodóvar občas zklouzává trošku k limonádě, ale obvykle jde spíš o záměrnou nadsázku a já si naprosto nestěžuju. Ovšem stvořit takovýhle telenovelácký paskvil přecpaný klišé odshora dolů (spoiler, pokud jste naivní: poslední kapka, kterou jsem vzhledem ke katastrofálnímu vývoji celé téhle stvůrnosti víceméně čekala, bylo oznámení: "Je to tvůj otec."). Nejstarší (Černá roucha) a nejnovější (tohle) Pedrovy filmy, co jsem viděla, si můžou podat ruku - jsou to nesmysly, přičemž první z těchto dvou je aspoň potrhlý. Snad se nám maestro nevrací do dětských let, jinak si v jeho příštím díle Penelope asi bude hrát s panenkama... ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli si z nás Almodóvar tropil šoufky, ale když se produkční vyznává při oslavě Harryho narozenin a den po nich ze svých hříchů, čekala jsem, že na scénu vtrhnou kolegové páně Cimrmana a s výkřiky "přichází vítr z hor," servou ze scény všechny dekorace a uklidí herce do bezpečné vzdálenosti. Nestalo se, takže to asi bylo míněno vážně. Příběh je zajímavě vystavěn, ale představitelku paní produkční bych nechala oddout větrem z hor. Pozitivní je to krásné vyznání se z lásky k filmu, téměř tak silně vášnivé jako Truffautova Americká noc. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Další Almodóvarovská porce emocí, plnokrevných postav, neotřelého humoru, barvitosti a smířlivosti nyní netradičně spjata s temnou žánrovkou, která však není dominantní, nijak zásadně neovlivňuje typickou podívanou, která i přes opakované rysy stále funguje i díky vynikající Penélope Cruz a jejích proměnách. Oproti Volverovi zážitek s delší trvanlivostí. ()

Galerie (87)

Zajímavosti (10)

  • K natočení snímku přivedly Almodóvara jeho ustavičné migrény. Prohlásil doslova: „Vždycky jsem chtěl napsat něco o režisérovi, jenž má nějaký handicap“. (Olík)
  • Jako bonus se na DVD nachází i krátký film Pedra Almodóvara s názvem La concejala antropófaga, jenž je částí fiktivního filmu Dívky a kufry. (p3tris)

Související novinky

Zlaté Globy - výsledky

Zlaté Globy - výsledky

18.01.2010

Kvalitní lidová zábava a boj za ekologii porážejí „vážné umění“ – tak by se daly shrnout výsledky hlavních kategorií Zlatých Globů. Všechny finanční kino-rekordy bořící Avatar se stal nejlepším… (více)

Reklama

Reklama