Reklama

Reklama

Krásky a tajemství – tak přece začínají všechny filmy noir. Dánský sebereflexivní thriller. Základem postmoderního a sebereflexivního thrilleru dánského režiséra Oleho Bornedala je otázka, jaké jsou osudy postav mimo to, co nám z nich film ukáže, a jak si k figurám automaticky dosazujeme příběhy na základě diváckých či čtenářských zkušeností.
Během dopravní nehody potká forenzní fotograf Jonas tajuplnou Julii. Když ji posléze navštíví v nemocnici a je jejími příbuznými považovaný za jejího přítele Sebastiana, začne se propadat do víru lží a fikcí, který sám přiživuje. Jelikož o Sebastianovi nic neví a dívka trpí ztrátou paměti a následkem šoku i dočasnou ztrátou zraku, vezme na sebe Jonas identitu, kterou si sám vymodeluje na základě svých nenaplněných snů. Paralelní fiktivní život se pro něho stává únikem před každodenní prací, usedlým rodinným životem i porouchaným autem. Jenže Sebastianova realita je zásadně odlišná od toho, co si Jonas vybájil, a začne ho záhy dohánět.
Důmyslný scénář reflektuje principy noirových krimi příběhů. Ty také ve svém základu často stojí na vypravěči, jenž svému okolí a druhým postavám přiřazuje domnělé příběhy, které jsou postupně konfrontovány s realitou.
Scenárista a režisér Ole Bornedal snímkem Pouze další love story potvrdil své kvality jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současnosti, kteří ve svých filmech reflektují a dekonstruují narativní principy klasických žánrů. Mezinárodně na sebe upozornil již v roce 1994 filmem Noční hlídač, který o tři roky později přepracoval pro americký trh do filmu Hlídač mrtvých. Z jeho dalších snímků získal nadšené ohlasy především moderní morytát Zbav nás od zlého z roku 2009. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

Kingjiri 

všechny recenze uživatele

Nějak nevim, z čeho jsou všichni tolik odvařený. Většina snímku spíš nuda, občas pokus o art, kterej moc nemusim a navíc se vůbec nepoved. Příběh mě začal bavit až ke konci, kdy se všechno začalo pořádně vysvětlovat a konečně se dostavil nějakej dramatickej a thrillerovej prvek. Jo, atmosféra byla sem tam dobrá, to je však u severský produkce příjemnej standard. Filmařina slušná, herci obstojný, ale na scénáři chtělo ještě hodně zapracovat, minimáně na tempu vyprávění. Jenom díky zajímavýmu konci se snímek dohrabal až do průměru. Nicméně platí: Still a better love story than Twilight. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Český název perfektně vystihuje celkovou atmosféru a vyznění filmu. V podstatě jde o romantický příběh, ale ve spojení se samotným námětem a syrovým prostředím Dánska jsou místy jakékoli milostné tendence zcela přebíjeny thrillerovým hávem, což dělá tento severský snímek zajímavějším a poutavějším. Zápletka se mi líbila, stejně tak i filmový syžet, kdy vše začíná koncem a my vlastně čekáme na vysvětlení, proč se to tak stalo. Zkrátka o něco méně lepší Bornedalův snímek než jeho pozdější Fri os fra det onde, ale i tak jde o velmi kvalitní film. ()

Reklama

FilmFan24 

všechny recenze uživatele

Konec je začátkem příběhu, kdy pravda je lež, skutečnost je klam a Jonas je Sebastian anebo je to všechno úplně jinak? Každopádně názorná ukázka, kdy zajímavě vizuálně vytříbená forma jde ruku v ruce s neméně zajímavým obsahem. Hlavní hrdina kriminálního příběhu, jehož začátkem je autonehoda při níž upadne do kómatu dívka Julia, chce vědět jak se jí v nemocnici daří. Tam je omylem pokládán rodinou za jejího přítele, kterého poznala během svého pobytu v Thajsku. Jonas najednou dostane šanci žít úplně jiný život než na jaký byl doposud zvyklý. Změna identity potom rozpřédá podivnou mozaiku jednoho zvláštního vztahu a vede k neodvratnému konci, který byl začátkem filmového vyprávění. Jo žít cizí život se fakt nevyplácí,,, ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Některé filmy by vážně neměly mít konec. Natočené je to bravurně, se smyslem pro atmosféru a napětí. Dokud scénárista a režisér v jedné osobě tahá diváka za fusekle a ten neví, která bije, funguje film na jedničku. Když začne odkrývat karty, a to se stane nejpozději při nečekané návštěvě Sebastiena v hnízdečku lásky, začne love story rychle ubývat dech. Zápletka, resp. její rozuzlení je tak nějak hollywoodské a film pro mě ztratitl své kouzlo. Celkový dojem: 60 %. ()

messi@h odpad!

všechny recenze uživatele

Pan režisér si hraje na artového umělce, takže je místy nesrozumitelné, co se na plátně odehrává - hlavně že je spousta míst podložená klasickou hudbou. Vychytávka s prolínáním dvou dějů (jeden většinou představuje vzpomínky, druhý současnost) není špatný, ale když se ve filmu opakuje asi po sedmé, působí už únavně. Film obsahuje i naprosté nesmysly (slepá žena pošle svého přítele pryč, a zústane doma dobrovolně sama s naprosto neznámým a podivným člověkem; zraněná leží na jednotce intenzivní péče do půl těla nahá a kolem ní pobíhá celá její rozvětvená rodina, sestry, pacienti chodí okolo chodbou...). Na malý moment zhruba uprostřed filmu se zdálo, že se z toho vyklube zajímavý thriller, ale následuje zklamání. Že si nějaký film hraje na umělecký a artový, to ještě nic nevypovídá o jeho kvalitě. Mám ale pocit, že spoustu zdejších uživatelů na to režisér nachytal. ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama