poster

Valčík s Bašírem

  • Izrael

    Vals Im Bashir

  • Izrael

    ואלס עם באשיר

  • Francie

    Valse avec Bachir

  • Německo

    Waltz with Bashir

  • USA

    Waltz with Bashir

  • Finsko

    Waltz with Bashir

  • Švýcarsko

    Waltz with Bashir

  • Belgie

    Waltz with Bashir

  • Austrálie

    Waltz with Bashir

  • Slovensko

    Valčík s Bašírom

Animovaný / Dokumentární / Drama / Historický / Válečný / Životopisný

Izrael / Francie / Německo / USA / Finsko / Švýcarsko / Belgie / Austrálie, 2008, 90 min

Režie:

Ari Folman

Scénář:

Ari Folman

Hudba:

Max Richter
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djkoma
    ****

    Dokáže být animovaný snímek lepší než jeho hraná varianta? Valčík ukazuje, že ano. Z animace nikdo nedostal tolik emocí a působivých obrazů, jako právě Ari Folman, který "dokumentu" o masakru palestinských uprchlíků dal nezaměnitelnou tvář. Vedle krásného obrazu se neztrácí ani hudba, která je velmi příjemná a klasika v podobně laděném filmu potěší a překvapí svoji "nadčasovostí". Animace nejen, že "zjemňuje" dané téma a člověk si říká "je to jen kreslené..." působí skvěle a s jakousi nostalgií se postupně blíží k pointě celé cesty za vzpomínáním. Filmu, je určitě vynikající, ale nemohu říct geniální. Přestože je forma vypracovaná do posledního detailu, některé okamžiky a slabší místa, při kterých jsem pouze a jen čekal a čekal až postavy zopakují stokrát řečené a půjdeme dál, prostě na celkovém výsledku ubírají. Konec je jinak velmi působivý a syrový a dává rychle zapomenout na barvičky, které předtím představovaly krev, mrtvé a zničené domy.... ale ty emoce zůstávají.(26.1.2009)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    Ať se jedná o hrdinný boj palestinského lidu proti izraelským okupantům, či oprávněnou izraelskou odpověď na palestinský terorismus, tak se jedná o velmi zábavný válečný animák. Tedy s výjimkou závěrečného masakru, kvůli jehož naléhavosti byl evidentně snímek natočen a jehož odklon od zábavy k tragédii pro mne znamenal ztrátu hvězd.(19.2.2012)

  • kinej
    ****

    Příběh je silný a poutavý. Díky takto dobrému filmu se svět alespoň dozví, že genocida není v součansosti výhradně africkou záležitostí. A upozornění takového významu dodává snímku i humanitní a politický význam. Díky zvolené formě vyprávění a nezaujatému úhlu pohledu se naštěstí nejedná o žádnou patetickou agitku, ale o uměleckou výpověď o válečných zvěrstvech. Bohužel trošku pokulhává provedení. Zatímco pohyby postav, či například kresba prostředí jsou na té nejvyšší úrovni, animace tváří, zejména pak jejich grimas mi přijde nevydařená. To způsobuje, že sekvence v nichž při vyprávění svých příběhů, vidíme pouze záběry obličejů působí prkenně a oproti ostatním scénám nudí.(5.6.2009)

  • Phobia
    ****

    Valčík s Bašírem aneb válka je svinstvo po xx-té, tentokrát v animované podobě. A právě vizuální stránka je největším plusem filmu, který klade důraz především na atmosféru a emoce. Bytelná základna silného tématu má trhliny v kolísavém tempu vyprávění, kdy scény pomalé střídají scény šouravé až nehybné. Nechybí spousta kecání, co mi intonací znělo jako by všichni mluvili po požvýkání hrsti thorazinu... ale co já vím, možná to pro dabéry s Davidovou hvězdou byly hotové cituplné výlevy, jiný kraj - jiný mrav, vždyť třeba takoví Japonci zuřivě ječí, když upřímně děkují své milované za skvělou ranní trtkačku. Je na co koukat, je nad čím přemýšlet a určitě se nebudu vyhýbat repríze, přesto mě to úplně do mých vrzavých kolen nedostalo. 75%(12.9.2011)

  • Superpero
    *****

    Fenomenální vizuální nářez s hutnou hudbou a poctivou dávkou německého porna. Začátek s běžícíma čoklama mě fakt připoutal. Hodně mě zaujaly ty řeči ohledně paměti, jak si lidi dotvářejí vzpomínky atd. V ději je s pamětí vůbec chytře manipulováno a celý koncept je dosti originální. Samotné vyvrcholení je patřičně mrazivé, ale kvůli všeobecnému hypeu už jsem to čekal. No ale hlavní důvod, proč na to jít, je ta animace.(30.1.2009)

  • - Ve filmu se objevují reálné i zcela smyšlené postavy. (Terva)

  • - Hlavní designér animace, David Polonsky, je pravák, ale veškeré náčrtky kreslil levou rukou, protože jeho přirozenou pravou rukou to bylo prý "příliš hezké". (JayZak)

  • - Produkce pracovala na přípravě filmu pět let. Původně šlo o videofilm. Když už byl hotový, rozhodli se tvůrci, že půjde do kin. Takže následovala čtyřměsíční úprava animace. (Karlos80)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace