Režie:
Marc EvansScénář:
Eoin McNameeKamera:
Pierre AïmHudba:
David HolmesHrají:
Stuart Townsend, Brenda Fricker, Alan Devlin, John Hannah, James Nesbitt, Sean McGinley, Geraldine O'Rawe, David Pearse, B.J. Hogg, Michael Liebmann (více)Obsahy(1)
Dostaňte se přímo do srdce strachu. Příběh o různých povahách sektářského násilí v Belfastu sedmdesátých let vás nenechá v klidu. Děj tohoto drsného thrilleru se odehrává v Irsku v roce 1975. V ulicích to vře a tam, kde si teroristé označují hranice svého území krví, je vražda denním jevem. Jenže boj mezi katolíky a protestanty může sloužit jako záminka k mnohem horším činům. O nadvládu nad městem totiž usiluje gang, jehož členové se neštítí ničeho. Patří k němu i Viktor Kelly (Steward Townsend), pohledný charismatický mladík s uhrančivýma očima, na něhož jeho matka (Brenda Fricker) nedá dopustit. Pro ni je to milující syn, dobrý občan a vlastenec, který by se nedopustil žádného špatného skutku. Jenže Viktor je ve skutečnosti krvelačný vrah, který své oběti nelikviduje kvůli penězům, ale pro potěšení. Vyšetřovatel Herby a jeho tým si zpočátku s hrůznými zločiny nevědí rady a také reportér Ryan (James Nesbith) v případu tápe. Postupně, díky Viktorově milence Heather (Geraldina O'Rawe), začne chápat souvislosti a nakonec zjišťuje pravdu. Ta je však příliš nebezpečná… (HBO Europe)
(více)Recenze (15)
Po zhliadnutí tohto "skvostu" sa mi v mysli usídlilo adjektívum IDIOTICKÝ. Taký totiž musel byť amatér ktorý zo sociálno - kritickej sondy do Belfastskeho podsvetia vyrobil takmer horor s finále ala AKTY X (nemám teraz na mysli paranormálne javy). Podpisujem preto výstižnú poznámku ("Bohužel film je velmi stručný a kdyby se jeho myšlenka důkladněji rozvedla a motivace nebyly tak zkratkovité a povrchně nadhozené (pokřivení Viktora, kterého otec tahal na filmy se slovy "synku dívej se, život je tvrdej" - to jako kořeny jeho brutality neberu) ... ) užívateľky menom kleopatra po ktorej nasleduje nepochopiteľne vysoké hodnotenie. PARADOX. (10.6.2005) ()
Z mého pohledu nedoceněný film, byť je nutné uznat, že pokud ho bereme z hlediska kriminálního žánru, příliš nefunguje a stejně tak selhává jako osobní příběh hlavního hrdiny už z toho důvodu, že nám o něm scénárista a režisér moc neprozrazuje. Výborně ale funguje jako snímek, který zkoumá fenomén násilí, jeho kořeny, jeho podporu v rámci systému a selhávání represivních složek. V téhle poloze mi sedí mnohem líp než nedávno zhlédnuté Cronenbergovy Dějiny násilí. Děj je zasazený do Severního Irska zmítaného sektářským násilím mezi protestanty a katolíky. Partička testosteronem poněkud nadvybavených mladíků by se nejspíš za normálních okolností vyřádila při hospodských rvačkách nebo na fotbalových stadionech, ale za daných podmínek můžou chlapci přejít k opravdu maximálnímu uspokojení svých agresivních choutek při únosech a mučení příslušníků druhé komunity. Film je cenný právě z hlediska zobrazení alibismu okolí a rodinných příslušníků. Z výpovědi matky, která nekriticky svého syna obdivuje, mrazí. A stejně tak je dobře ukázaná příčina zvláštní brutality hlavního hrdiny. Ten si musí utvrzovat postavení ve skupině, protože má závažný škraloup. Jeho otec je vyznavačem opačného náboženství a vlastně patří k nepřátelům. Celkový dojem: 70 %. ()
Viktor Kelly Stuarta Townsenda je nahony vzdálený jeho okouzlujícímu zlatíčku z Vše o Adamovi. Je to krvelačné psychopatické prase, které strhává svým charisma všechny okolo na svou stranu a je naprosto nedotknutelný. Oběti si vybírá formou hry a v každé zabíjí tak trochu svého otce. Bohužel film je velmi stručný a kdyby se jeho myšlenka důkladněji rozvedla a motivace nebyly tak zkratkovité a povrchně nadhozené (pokřivení Viktora, kterého otec tahal na filmy se slovy "synku dívej se, život je tvrdej" - to jako kořeny jeho brutality neberu), byl by to dost dobrý film. Takhle je to především o skvělých hercích - vedle dokonalého Stuarta James Nesbitt jako novinář téměř u dna nebo Brenda Fricker v roli zaslepeně milující matky- a výsledek, bohužel, zůstal na půl cesty mezi sociální kritikou a detektivkou o novodobém Jacku Rozparovači. 3,5 *. ()
Po shlédnutí tohoto filmu mě nenapadají žádné hluboké myšlenky, které by potřebovali sáhodlouhé vysvětlování. Film je natočen dost brakově. Pouze popisuje obrazem donekonečna vyšinutost hlavní postavy. Nejzajímavější byli spíše scény a dialogy ve kterých se objevovala jeho matka. Mě film neřekl nic zajímavého. Ani z té doby nebo místa, ani kloudně o lidech co se pohybovali přede mnou na obrazovce. ()
Strašný snímek z prostředí neutěšených let "irské doby", kdy se na ulicích britských a irských měst odehrávalo něco, co dnes existuje jen v zemích "třetího světa".!!! Townsendovi každý asi přeje v tomto filmu smrt co nejdřív a ona nakonec příchází, leč spožděná o celý tento film. Co dokáže z lidí dělat demagogie jednotlivých sociálních skupin. Fuj. ()
Galerie (10)
Photo © Revolution Films
Reklama