Reklama

Reklama

Ryan Bingham pracuje pro kariérní přechodové poradenství se sídlem v Omaze, jehož specializací je podnikový downsizing. Jinými slovy – propouštění lidí. Ryan létá po celých Spojených státech přes tři sta dvacet dní v roce a létání je podle jeho názoru nejlepší část jeho práce. Snaží se stát členem exkluzivního klubu častých letců, ke kterému potřebuje nashromáždit určitý počet letových mil. Zároveň se vyžívá v přednášení motivačních projevů o tom, jak si ulehčit život o fyzickou i emoční zátěž. Sám v tento způsob života věří, žije jen se svým příručním zavazadlem, se svým bytem má společné jen jméno na smlouvě, není si blízký se svou rodinou a nemá ani žádnou jinou blízkou osobou. Jeho život se ale obrátí vzhůru nohama, když jeho společnost najme Natalii Keenrovou, mladou ambiciózní ženu, která firmě doporučí, aby přešla k propouštění lidí „online“. Ryan věří, že Natalie tak docela nechápe, jaké to je někoho propustit z mnohaleté práce. Jejich šéf tak navrhne, aby Ryan a Natalie vyrazili na další pracovní cestu spolu. Ryana k přesvědčení Natalie vedou i osobní záměry, protože při svých pracovních cestách se stýká s Alex, která stejně jako on oceňuje elitní status jejich leteckého klubu. (Viacom)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (1 152)

Falko 

všechny recenze uživatele

BAFTA Awards - 1: Adaptovany scenar + 5 nominacii: Najlepsi film / Herec v hl. ulohe George Clooney / Herecka vo vedl. ulohe Vera Farmiga / Herecka vo vedl. ulohe Anna Kendrick / Strih _________ Celkom prijemna komedia, avsak sceny, kde George Clooney, ktory si zahral Ryana Binghama oznamoval zamestnancom, ze maju vypoved, pretoze ich sef na to nemal odvahu, mi skor prislo tych ludi luto a pomyslel som si, ze taku pracu by som urcite nechcel robit. Avsak aj Ryan Bingham si pomyslel, ze nieco v zivote prepasol a dost tomu napomohla aj kolegyna Alex Goran, aby si to Ryan uvedomil a na niektore veci zmenil nazory. Takze dialogova romant. komedia/drama mi ubehla ako po masle, bavila ma, takze 4 hviezdicky. Film mal az 6 nominacii na Oscara, avsak ani jedneho neziskal. Dvom hereckam vo vedlajsej ulohe Vere Farmige a Anne Kendrick vyfukla Oscara Mo´Nique za dramu PRECIOUS (2009), Clooneymu zase Jeff Bridges za CRAZY HEART (2009), reziserovi Reitmanovi pre zmenu sosku vyfukla Kathryn Bigelow za vojnovu dramu SMRT CAKA VSADE (2009) a v pripade najlepsieho filmu roka zvitazil uz spominana drama SMRT CAKA VSADE. ________ George Clooney - (Ryan Bingham) +++ Vera Farmiga - (Alex Goran) +++ Anna Kendrick - (Natalie Keener) +++ Jason Bateman - (Craig Gregory) +++ Amy Morton - (Kara Bingham) +++ Sam Elliott - (Maynard Finch) +++ Danny McBride - (Jim Miller) +++ Zach Galifianakis - (Steve) +++ Produkcia: Ivan Reitman, Jason Reitman +++ ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Někteří tvůrci navrhují stáhnout se před nepolevující globální recesí do hlubin pekla (Sam Raimi), jiní do oblak (Jason Reitman). Opakuje se tak rozsáhlá migrace obyvatelstva z konce starověku, jen s tím rozdílem, že stěhování národů probíhá po svislé ose. Bílé límečky se přesouvají do bunkrů v podzemí pro několik vyvolených, jak je známe ze závěru Dr. Divnolásky, anebo ve smyslu post-gotického vertikálního futurismu vetkaného do kreseb Stephana Martiniére a Edwarda Millera houfně migrují do vyšších pater vyhrazených globální buržoazii, kde přečkají, než krize odezní, zatímco uprchlíky, squattery, bezdomovce a taxikáře nechají na pospas osudu v očistci zde na Zemi. Brutální segregace do oddělených zón v obou filmech, Stáhni mě do pekla i Lítám v tom, je o to horší, oč vehementněji se vydávají za terapeutické, rádoby angažované filmy do hospodářské krize. ____ Nicméně... samou radostí mi nad filmem ztvrdly bradavky, to nepopírám, protože muž spěchající k prahu domu své milé a svatební obřad tu nevyhlíží typicky zaláskovaně, ale emotivně a hrozivě tíživě; protože pokud uznáme, že jedním z měřítek režiséra může být kvalita ve vedení herců, pak nominace všech tří na Oscara je u teprve dvaatřicetiletého Reitnama mimořádným výkonem; protože vzájemná komunikace postav, tj. elementárně odlišných světů, tu připomíná boj, kde slova jsou meče a věty dobře vyzbrojené armády; protože se mi zamlouvá Reitmanova snaha prokázat, že úhor pomezí oddělující vážnou a žánrovou kinematografii je nejen třeba, ale také možné obdělat, osít a anektovat; a protože Reitman nešil postavy na míru vytvořenému scénáři, ale vyhlídl si herce a nechal příběhu vyrůst z nich – o rozvedeném Clooneym je dobře známo, že se znovu za žádnou cenu ženit nehodlá (údajně se vsadil s Michel Pfeiffer o £50,000). Slovy absolventa Královské skotské akademie hudby a dramatu, Alana Cumminga, herectví není o tom myslet si, jak se cítí někdo druhý. Herectví je mít z čeho čerpat, ze svých vlastních pocitů. ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Necekal jsem film roku, nedostal jsem film roku. Necekal jsem komedii roku, ani tu jsem nedostal. Vicemene jsem necekal nic moc, ale neco jsem precejen dostal, prozatim nejlepsi Reitmanovo film. Ono to na prvni pohled nevypada buhvijak, misto chlapka okecavajiciho koureni tu mame chlapka okecavajiciho vyhazovy a litajicim z mista na misto. Jenze film je fakt pohodove a prijemne natocenej a hlavne ho tahne vecne usmevavej a pohodovej Clooney, kterej dokaze vsechno radne okecat a i kdyz je vetsinu filmu sam, je vlastne desne spokojenej a ridi se svoji filozofii, ze pratele a rodina jsou pritez. Takze jsem samozrejme cekal, kdy se z tohohle frajirka stane nejakej po vztahu slintajici ufnukanek a samozrejme, zadny prekvapko se nekona. Nastesti to tu neni v takovy mire, aby to cloveka nasralo a zaroven se ani nekona zadnej velkej happyend. Ono je sice fakt, ze tady nejakej poradnej konec moc neni, nicmene zakonceni vcelku slusny. Jinak obsahem filmu, co je tady uvedenej, se vubec neridte, ten je absolutne mimo, jestli se hlavni hrdina o neco snazi u MythTech, tak ze jim vleze nepozvanej na oslavu. Krome paradniho Clooneyho me potesil jeste Galifianakis v malicky rolicce a hlavne McBride, kterej vyjimecne nehraje zadny hovado a ukazuje, ze nejakej ten hereckej talent pobral. Takze celkove hodne prijemny dialogy, pohodova atmosfera, prijemna hudba a skvely herci, ale zaroven cely tak trochu jednoduchy a stereotypni, i kdyz ta firma na vyhazovani lidi je fajn napad. No proste desne nadhodnocenej film, ale jak rikam, zatim Reitmanovo nejlepsi. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Kdo jsem? Pracuju pro společnost, která mě půjčuje srabům, jako je Stevův šéf. Lidi totiž vyvádí, když dostanou padáka. Jsem 322 dní v roce na cestách. Kdo létá letadlem – zná mě! TADY ŽIJU!.... Dostali jste někdy padáka? Nebo jste dokonce šéf? Šéf jako ten Stevův? Tak v pasážích věnovaných práci, najdete nejen hodně odpovědí, ale zřejmě se i pobavíte. O to tu ale nejde. Stejně jako nejde o zopakování si amerického zeměpisu. Cíl je zamaskován do pracovního vytížení a hesla: ,,CELKOVÉ MÍLE JSOU MÉ CÍLE“ A taky do ,,prázdnýho batohu“. Hlavní je však dokázat, že každý potřebuje pomocného pilota a ukázat, že G.Clooney je stále sympaťák a že přemýšlet o životě je smutné (což zejména odsouhlasí ti starší). Můj problém je, že nebýt té práce, tak se tu ZASE řeší jen vztahy. A i když jde o vztahy plné překvapení, nebaví mě neustále poslouchat co má a nemá smysl a zjistit, že nejlepší parta je jeden. Jinak se jedná o pohodovej film, který je o životě, práci a létání, tedy věcech vesměs smutných. Proto bych jej nedoporučil každému. Ti, kteří očekávají optimistické a radostné pohlazení, ať raději začnou lítat. Letadlem. PŘÍBĚH *** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Tvrdí se, že divák kouká na film, protože chce utéct od reality. Chce vidět tuny mrtvol, neuvěřitelných scén a scén, které by se jim nezdáli ani ve snu, aby si potom měli o čem snít. Nechápu teda, proč mě vždycky nejvíc zaujmou filmy tiché, mírumilovné a plné lidskosti, která ve filmu v současnosti neskutečně chybí. Každopádně George Clooney si umí vybrat a podruhé za sebou mi ukázal, že jeho postavy dokážou zahrát přesně tak, jako kdybych s ním seděl v hospodě a naprosto přirozeně s ním řešil baby, fotbal a popíjel nefiltrovanou jedenáctku, která nesmí k samotné dokonalosti chybět. Lítám v tom je totiž neuvěřitelně hezký a přirozený film, který se nechá volně plynout, aby nám nakonec ukázal, že ty lidské střípky mohou potkat prakticky každého, že svět ale přesto není zase tak hrozný, že to je prostě život, který přináší jak strasti tak potěšení. A o tom všem právě tento film je. A nádherně se na něj kouká. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (18)

  • Tržby ze severoamerických kin byly 83,8 milionu dolarů, součet těch celosvětových 166,8 mil. (NIRO)
  • Vera Farmiga (Alex Goran) se ve scéně, kdy se objeví nahá, nechala zastoupit dvojnicí. Prohlásila, že nemá potíže s nahotou, ale nedávno rodila a její prsa by nebyla hezká. (HellFire)
  • Jason Reitman pracoval na scénáři už v roce 2002, kdy byla americká ekonomika ještě v rozkvětu. Mezitím se mu naskytla šance natočit Děkujeme, že kouříte (2005) a Juno (2007), proto na tento snímek došlo až v roce 2009. Reitman se nechal se slyšet, že film tak kvůli ekonomické krizi vyznívá zcela jinak. (HellFire)

Související novinky

Co chystá Jason Reitman?

Co chystá Jason Reitman?

10.05.2016

Po Děkujeme, že kouříte, Juno a Lítám v tom patřil Jason Reitman mezi nejobletovanější mladé režiséry. Po Znovu a jinak, Prodlouženém víkendu a Mužích, ženách a dětech už mu ale tolik lidí nevěří.… (více)

Karlík a továrna na mrtvoly

Karlík a továrna na mrtvoly

17.09.2012

Rozhodnutí čím dál úspěšnější kabelové stanice A&E (letos masivně zabodovala westernovou detektivkou Longmire) natočit seriálový prequel k slavnému Hitchcockovu Psychu zpočátku neznělo jako… (více)

Vera Farmiga v kovbojce

Vera Farmiga v kovbojce

18.04.2010

Byla oslňující v Lítám v tom (za které získala nominaci na Oscara) a snad ještě víc v hororu Orphan. V dalším filmu si pořádně zastřílí. Půjde totiž o nezávisle financovaný western A Thousand Guns, v… (více)

Mezinárodní filmový festival Cinema Mundi

Mezinárodní filmový festival Cinema Mundi

08.02.2010

Město Brno a Jihomoravský kraj budou mít konečně velký filmový festival. Cinema Mundi 2010 se uskuteční 24. 2. – 3. 3. 2010 v Palace Cinemas Velký Špalíček. Přichází nejen s unikátní dramaturgií, ale… (více)

Reklama

Reklama