Reklama

Reklama

Ulovit miliardáře

  • angličtina Catch the Billionaire (více)
Trailer
Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Pechová, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml. (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Miliardáře touží ulovit každý i každá. Policisté, novináři, politici, umělci, dámy i chlápci od náboženství. Na úspěšného podnikatele Patrika Grossmanna je navlečena vykonstruovaná reportáž. Atmosféra zhoustne natolik, že si do něho může každý kopnout, a tím demonstrovat svou morálnost. I jeho přítelkyně, televizní rosnička, cítí, že by její kariéra mohla být ohrožena. Zdálo by se, že musí přijít nezastavitelný pád, když se v marihuanovém opojení dostaví spásný nápad… Podstatnější než příběh je odhalování vztahů a mechanismů, na nichž funguje informační společnost. Diktatury nepoužívaly Public Relations, ale propagandu. O propagandě věděl každý, ale nikdo ji nevěřil. O Public Relations neví nikdo, ale věří mu každý. Zkrátka být dnes miliardářem, není nic záviděníhodného… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (495)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

nemůžu si pomoct,ale ačkoliv sem dle kritik očekával těžký průser,jsem nakonec poměrně překvapen.Mám rád Vorla,mám rád jeho místy přeťáplou stylizaci a mám rád 90% herců,kteří se v Miliardářovi objeví.Je pravda,že některé výkony sou na hranici (někdy za hranicí) karikatury (Šteindler),nebo snesitelnosti (Sedláková),ale jako celek se mi Miliardář poměrně líbil.Nejsmutnější tak na konec je fakt,že podobná zvěrstva se v reálu opravdu dějí... ()

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

Těžko uvěřit, že člověk, který stojí za filmem nazvaným Kouř, natočí takovou splácaninu, jakou je Ulovit miliardáře. Jestliže v Kouři absurdita a afektovanost funguje bravurně, tady vše vyznívá spíše trapně. Zhruba chápu, co se Vorel snažil říct, ale tentokrát se sekl nehorázně. Pokud jde o herce, Matonohu jsem nikdy neměl příliš rád, zato Esterka je fajn. Ovšem za nápad obsadit Jiřího Mádla by se někdo měl houpat za koule v průvanu. (573., srpen 2010) ()

Reklama

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Malo to pár vtipných momentov (Pár berte doslova.. 2) Napríklad nastraženie pasce malým cigáňom, no ináč je to hrôza akú dokáže uzrieť svetlo sveta iba u našich susedov (mi na tom nie sme o nič lepšie) No, oproti babovřeskom a kameňákom to bolo podstatne menej trápne, takže prihodím jednu hviezdu aby sa nepovedalo. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

ULOVIT MILIARDÁŘE není "drzkou komedií", jak hlásá křiklavý plakát a prohlašuje režisér a scénárista Tomáš Vorel, nýbrž po T.M.A., KLÍČKU a HODINU NEVÍŠ již čtvrtým (!) letošním exploitationem. Bulvárním způsobem se oslovuje potenciální divák propagací (křiklavý plakát, okázalé autorské prohlášení na oficiálních stránkách, vulgarity v upoutávkách a politická nekorektnost názvů skladeb na soundtracku) i ten konkrétní v kinosále (plakátové podávání problémů polistopadové společnosti, postavy jsou karikované figurky, vše je expresivní - od herectví po řešení mizanscény, obrazově se rozvíjí estetika ošklivosti, všudypřítomná snaha šokovat lacinými prostředky). Problém bych tak neviděl ve zvolené stylizaci, ale v neschopnosti naplnit žánrové požadavky, zatímco se porušuje nepsané pravidlo exploitationů, které jsou odrazem ducha doby, ale nenastavují zrcadlo. Sexuální výjevy jsou jako z nováckého soft-porna 90. let, což nemůže nikoho šokovat, a snaha znechutit není dovedena do konce, protože se to opravdu nechutné buď neukáže v "celé své kráse" (análně souložící investigavec), nebo se od toho opustí (investigavec není vysvléknut do naha, dítě není zneužito). Postavy promlouvají na kameru přímo k divákovi v sále, čímž se boří iluze skutečnosti (na které je založen exploitation), ale dál než k postřehům čtenářů Blesku a diváků Primy "film" nedospěje. Ve výsledku se tak jedná o nezdařilý exploitation, jemuž chybí i ono nadšení z možnosti natočit něco u nás za komunistů nevídaného, jako tomu je u Olmerových trashů (PLAYGIRLS 1 a 2, NAHOTA NA PRODEJ)._____ Po letech přehodnoceno, protože to zraje podobně jako DĚDICTVÍ, a to vinou společensko-politicko-mediálního "progresu" (oligarchizace médií, deep fake, propojení jednotlivých druhů moci ve státě, občanské spolky s postranními úmysly atd.). Nekritizoval bych ani to, že všechno je ve filmu propojeno se vším, protože jde o jeden ze způsobů alternativního - síťového - vyprávění, které Vorel dokáže na rozdíl od ostatních kolegů a kolegyň ozvláštňovat (nadpřirozenou postavou a kombinací sklepácké poetiky s tradicí grotesek ve SKŘÍTKOVI; pasivním protagonistou, který prochází epizodickým vyprávěním v INSTALATÉROVI; sebeuvědomělostí a zastřešujícím rámcem šklebu nad porevolučním dění v MILIARDÁŘOVI). ()

Spooner odpad!

všechny recenze uživatele

Rádoby chytrá a sofistikovaná satira na všechno týkající se naší společnosti. Tomáš Vorel ovšem už tentokrát definitivně překročil hranici únosnosti a natočil naprosto tupou a nekoukatelnou hovadinu s otřesnými herci, která vůbec nedává smysl a navíc je do sebe tak zahleděná, že Tarantino by mohl od Vorla ještě brát lekce v namyšlenosti. Český film se zase jednou plácá na filmovém dně. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (9)

  • Natáčelo se také v Heřmanovém Městci. (M.B)
  • Tvůrci filmu v souvislosti s vytvořením hudby stejně jako u snímku Gympl (2007) oslovili DJ Wiche. Opakoval se současně i nápad s bezplatnou publikací soundtracku. (FFilipCZ)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno