Režie:
Anne FontaineKamera:
Christophe BeaucarneHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Audrey Tautou, Benoît Poelvoorde, Alessandro Nivola, Marie Gillain, Emmanuelle Devos, Bruno Abraham-Kremer, Jean-Chrétien Sibertin-Blanc (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Malá dívka uprostřed Francie, umístěná v sirotčinci se svou sestrou, marně čeká každou neděli, že se pro ně jejich tatínek vrátí. Kabaretní zpěvačka s příliš slabým hlasem stojící před publikem podnapilých vojáků. Mladá švadlena, jejíž prací je opravovat lemy v zadní místnosti obchodu venkovského krejčího. Příliš hubená začínající kurtizána uprostřed prostitutek a zhýralců nachází útočiště u svého ochránce Étienna Balsana. Zamilovaná žena, která ví, že nebude „ničí ženou“, ani ženou Boye Capela, muže, který ji přesto tolik miloval. Rebelka, které konvence tehdejší doby brání volně dýchat a která se obléká do košil svých milenců. To je příběh Coco Chanel. Příběh moderní ženy, která navždy změnila svět módy, svět žen. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (240)
Tak tu pozor, kto chce vidieť príbeh o vzostupe jednej dámy na vrchol módnej branže, tak nech si vyhľadá radšej nejaký informatívne bohatý dokument. Coco Chanel je vo svojom jadre vzťahová melodráma, s patrične k žánru priliehavou hudbou a krásnymi zábermi na prechádzky milencov pri mori. Vyčítať tento prístup režisérke by bolo nefér, skrátka sa rozhodla o tejto žene nakrútiť film venujúci sa najmä jej vzťahom. K slovu prídu samozrejme aj jej ambície, lenže v tomto prípade sa ide od nápadu hneď k výsledku, čo je v podstate iba krátky dovetok filmu. Tvrdú drinu za tým všetkým uvidíte v nejakom tom dokumente... Pre milovníkov Audrey povinnosť, pre jej hejterov utrpenie. ()
Na úvod musím říct, že co se týče hudební stránky, pojmutí kamery a zejména volby kostýmů, tak jde o skvělý a vizuálně dokonalý snímek. Co však musím říct po úvodu, je jeden smutný fakt, který tkví v tom zatraceném a všude známém a omílaném slově "klišé". Tady mi naservírovali pěknou porci. Na druhou stranu - který film dnes není o klišé! Zkrátka jsem myslel, že snímek bude více o Coco a její návrhářské práci, ale pro člověka jako jsem já, který se vyžívá v dobových kostýmech to byla lahoda. Takže jak říkám dejte Coco šanci - není to až tak úplně ztracené dílo. ()
Věřím, že kdyby se film moc nezabíral milostným příběhem před Coco Chanel a zaměřil například na výrobu světoborného parfému, na první znaky rebelky která navždy změnila svět módy, svět žen, až by si vytvořila přívlastek módního guru a vytvořila až do dneška trvající impérium. Tak by profil zde, možná zářil červení a film by se zdál více záživnější než ve skutečnosti je. ()
Coco před Chanelem se paradoxně výborně doplňuje s filmem Coco Chanel & Igor Stravinsky, protože se zabývá přesně jen tím obdobím v životě Gabriely před Igorem. A Audrey Tautou propůjčuje tvář té Coco, která zatím ještě nebyla nikým, pouze nezávislou mladou dámou, kterou dusily konvence secesní společnosti. Zatím nebyla nikým, ale věděla, že styky s vhodnými muži dosáhne úspěchu. Gabriela byla velmi chytrá a zpětně se zdá být, že byla i emancipovaná, ona ale jen vždy chtěla být nezávislá. ()
Ach...těšila jsem se na Audrey, těšila jsem se, že se dozvím něco o té pozoruhodné osobnosti Coco Chanel, jejíž jméno (zejména) ženy vyslovují s patřičným respektem a nadšením. To, co jsem se ale o Coco Chanel dozvěděla, „nepotřebuji“…Ano, je to sice zajímavé, možná i dojemné, ale proč příběh velké návrhářky a ženy končí ve chvíli, kdy by se jevilo nejpatřičněji právě začít? Anne Fontaine to určitě nemyslela špatně, Coco to neměla lehké, hezky nám ukázala, z čeho vzešla, co jí ovlivnilo, ale proč proboha o tom celý film???Proč tolik té „červené knihovny“? Tolik jsem si přála, aby se postupně víc vylíčil její vztah se sestrou, aby se to pohnulo a přesunulo dál v čase… Navíc…s velikou lítostí musím přiznat, že Audrey se mi do role Coco nehodila. Plusem zůstávají kostýmy – ty asi ocení právě ženy. Škoda, troufám si tvrdit, že z tohoto tématu by se dalo vytěžit mnohem víc. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (7)
- Jej najbližší priatelia ju prezývali Mademoiselle a je autorkou výroku: „Nerobím módu, ja som móda." (Nykol)
- Módu opálenej pokožky zaviedla práve Coco, a to síce po jednom prílišnom nechcenom opálení počas pobytu pri Severnom mori, keď bola biela pokožka želaná. Na konci kariéry sa však vrátila k pôvodnému štýlu. Prestala chodiť na slnko. (Nykol)
- Na trzích a u starožitníků sháněli návrháři šňůrky, stuhy, knoflíky a další dobové ozdoby, jimiž doplňovali kostýmy kvůli autenticitě filmu. (vendy63)
Reklama