Režie:
François OzonScénář:
François OzonKamera:
Jeanne LapoirieHudba:
Philippe RombiHrají:
Alexandra Lamy, Sergi López, Mélusine Mayance, André Wilms, Arthur Peyret, Maryline Even, Marc Susini, Jean-Claude Bolle-Reddat, Myriam Azencot, John ArnoldObsahy(1)
Když Katie (Alexandra Lamy), obyčejná žena, potká obyčejného muže Paca (Sergi López), stane se něco úžasného a zázračného – je tu příběh lásky. Z tohoto svazku se pak narodí mimořádné dítě - Ricky. (ninon)
Recenze (54)
Velice zajímavý film i Ricky, který mi udělal radost. Takovéhle letošní překvápko jsem opravdu nečekal. ()
Výlet mláďata z rodičovského hniezda rodičov bolí. Asi aj o tom je tento film, v ktorom sa stretáva pre Ozona typicky realistické rozprávanie “príbehu zo všedného života” (s opäť trefne vypichnutými kľúčovými partnerskými okamihmi) s maximálne WTF nápadom okrídleného dieťaťa lietajúceho okolo obývačkového lustru. Divák musí byť veľmi open-minded, aby to vstrebal, ale záver mu hádže záchranné koleso. Jeden z najlepších filmových plagátov vôbec :-) ()
Zlatý Medvěd - výběr ()
Datadisk k Vesnici. V první půlce člověk slintá blahem a v té druhé láme rukama nad nevyužitým potencionálem. ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $3,457║Tržby Celosvetovo $2,271,875 ║ ()
44. MFF KV .. Scénář: François Ozon .. Hm. Ozon vskutku, tu mile - tu nemile, každopádně překvapil a netradičně rozvedl civilní rodinný příběh. Malý chlapec Ricky je neskutečně rozkošný. Ve všech fázích rozletu.. ()
Spíše než celovečerní formát by této v jádru prosté hříčce, kde se střetává groteskní fantasy prvek s ubíjející rutinou rodiny ze střední vrstvy, slušela podoba 20ti minutové povídky. (44. MFF KV - 11.7.08) ()
Fotka na plagáte mi pripomína Gigerov Penis landscape, kvôli ktorému Americký výbor na ochranu rodiny pod vedením pani Bakerovej - manželky neskoršieho ministra zahraničných vecí USA začal trestné stíhanie vočí frontmanovi americkej punkovej skupiny Dead Kennedys Jellovi Biafrovi za šírenie pornografie. Biafra spor síce vyhral, ale skupina sa rozpadla. Holt, keď bojujete s hovnom je úplne jedno, či vyhráte alebo nie, zamažete sa vždy:) Ak je takýto celý film: ďakujem, neprosím si! ()
Nenechte si od nějakého idiota vyspoilerovat o čem film je, strašlivě tím ztrácí. A nedívejte se na trailer. Krom toho zvratu v polovině toho totiž moc nenabízí, druhá půle je strašně nevyužitá a první půle bez šoku taky nefunguje jak by měla. ()
Bacha na hlavu! V komentáři kolem lustru poletují SPOILERY! Maminčino Milé a Mazlivé, leč Monstrózně Morbidní Miminko. Film má sice 6 M, ale já uděluji jen dvě hvězdy. Jednu za snahu o originální drama, druhou za úchylný nápad. Přilepit nemluvněti kanagonem na záda ohyzdná kuřecí křídla? To jim snad poradil sám David Cronenberg! Kvůli tomu mě pak půl filmu strašila asociace na Což takhle dát si špenát, s kuchařskou etudou pana Nárožného: „Pečínka jako z nemluvněte!“ :-) Pardon. Ale to mě pak těžko může dojmout nějaké rodinné drámo. ()
Zřejmě nejopravdovější Ozon, který předvedl jak má rád téma ženy i žánr mystery. ()
Ktosi mi to odporučil ako 'menšiu jebičku'. Podľa mňa to bola totálna jeba! Ja som si na tomto filme uletel ;-) ()
Keď som to správne pochopil, tak je Ricky vlastne hodne smutný film. Ozon je dobrý magor, mám ho rád. ()
Podivný film. Zo začiatku dráma o obyčajnej frantícko - španielskej rodine sa v polovici sťaby mihnutím čarovného prútika zmení na akési zmagorené fantasy, ktorého ústrednou postavou je decko lietajúce po izbe a obchoďáku s rastúcimi krídlami s vypelichaným perím dosť podobnými sliepke. Dívať sa na ten blanitý "aparát" na chrbte malého dorastenca však vo mne vzbudzovalo neurčité pocity. Ale možno má film nejaký hlboký filozofický podtext, ktorý mne chlapcovi z dediny ovšem unikol. Do kina absolútne nevhodný film, ale aspoň už viem, ako to myslia niektorí ľudia, keď vravia: "Ten váš malý je ale anjelik" :) ()
V rámci Ozonovy tvorby může Ricky působit překvapivě, protože v něm ustupuje do pozadí krutě ironický pohled na partnerské vztahy, nevystupují zde žádní homosexuálové a chybí v něm i výraznější provokativní prvky. Chudá svobodná matka žijící s devítiletou dcerou potkává v továrně, kde pracuje, muže ochotného sdílet s ní společnou domácnost. Typicky rozvržené drama se ale začne pokřivovat, když malému Rickymu začnou na zádech růst ptačí křídla. Snímek zužitkovává všechny asociace, které může chlapcova fantastická dispozice vyvolat: od upomínky na barokní andělíčky až po symboliku mládí opouštějícího domov a vydávajícího se za horizont kamsi "do světa". Kritici, kteří filmu vyčítají, že druhá polovina je mnohem slabší než první a že je z ní cítit "nevyužitý potenciál", opomíjejí opačnou možnost: totiž chápat první, realistickou polovinu perspektivou druhého, pohádkového dějství. Žánrová výhybka, kterou snímek nechává bolestivě zaskřípat, má podobně jako v předchozích Ozonových filmech nechat zaznít ty stránky svých dramaticky rozvržených postav, které by při čistě realistickém ladění musely být umlčeny. Na Rickym je ovšem matoucí, že přechod do pohádkové linie nemá oproti předchozím režisérovým filmům satirický podtext, který by vybrušoval hrany absurdních vztahů mezi postavami. Spolu s většinou Ozonových filmů tvoří šťastnou variantu současného evropského mainstreamu, která ani nezůstává u povrchní líbivosti řady čistých žánrovek, ani nesklouzává ke schematickému humanismu množství dramat, jež působí, jako by vznikly na zakázku k propagaci hodnot hlásaných Evropskou unií. ()
Dlouho jsem neviděl tak podivně, lépe řečeno špatně strukturovaný film. Důraz na některé situace kontrastuje s přeskakováním několika měsíců během jedné scény. A prostě celkový pocit z toho, jak je příběh odvyprávěný, je velice zmatený. Nemluvě o tom, že se ve filmu v podstatě nic neděje, a že motivace hlavních postav zůstávají v určitých okamžicích někde v mezích podivna. 4/10 ()
Francois Ozon, jako u nás Vladimír Michálek, se může pochlubit pestrostí žánrů. Každý jeho film se zabývá zcela odlišným tématem, než film předchozí, což Ricky nadále potvrzuje. Po biografii věnující se životu fiktivní spisovatelky milostných románků tu máme příběh létajícího dítěte. Na slavnostní předpremiéře pan režisér popisoval, že když přečetl povídku, která se stala předlohou pro Rickyho, byl natolik uchvácen, že se rozhodl ji převést na filmové plátno. Ve mně Ricky vyvolal stejné pocity jako Ozonův dřívější film Bazén. Myslím si, že nechává na divákovi, aby si vytvořil obrázek sám a odnesl si z kina pointu dle vlastní fantazie a intenzity duševního světa. ()
Film má zcela zbytečně 90 min, ačkoli by stačilo tak 20-30 min. Čekal jsem na nějaký konec, ale zrovna takový....no...ale bylo to docela hezký. ()
tento způsob "oživení žánru rodinného dramatu" zdá se mi poněkud nešťastným ()
Námět skvělý, zpracování špatné. Škoda. ()
Reklama