Reklama

Reklama

Roger Greenberg je ztělesněním „pana zbytečného", inteligentního čtyřicátníka, který žije ve snech zpackaného života a věčného nicnedělání. Kdysi opustil slibně se rozjíždějící rockovou kapelu a odjel do New Yorku za „kariérou" pokrývače a současným psychickým zhroucením. Po letech se vrací do L.A., aby pohlídal dům úspěšného bratra, a v setkání s bratrovou osobní asistentkou Florence se možná skrývá i sebekritické prozření. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (73)

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Pěknej kokůtek tenhle Roger Greenberg, ale upřímně, kdo z nás často nesmýšlí stejně jako on? Greenberg, kterej se jednoho dne psychicky zhroutil, se snaží vrátit do života a normálně fungovat, tím 'normálně fungovat' je v jeho případě myšleno to, že prostě každá jeho věta bude končit slovosletem "fuck this shit", nestará se o svoje okolí, nestará se, co si o něm kdo myslí, naopak se stará o věci, o které mu nakonec vlastně až tak nejde. Jen se snaží dodat svému žití a bytí nějakej smysluplnější důvod... Skvělá sebereflexe normálního čtyřicátníka, kterej nežije život tak, jak si většinová společnost představuje, a asi právě tím mi je, přestože je to takovej shithead, vlastně hrozně sympatickej. Ben zase jednou v civilní roli a zase jednou prokazuje jak skvělým dokáže být hercem. Perfektní film, na kterej (aspoň podle místního nízkého hodnocení) bude většinová společnost nahlížet asi tak, jako většinová společnost ve světě Rogera Greenberga nahlíží na něj. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Woody Allenovsky neurotický hlavní hrdina, podaný tentokrát bez Allenovského nadhledu a humoru... Subjektivně mi postava Rogera Greenberga byla tak nesympatická, že jsem měl problémy dokoukat celý film, nakonec jsem ale vydržel do konce a přesto si nejsem zcela jist, zda byl Greenberg film geniální, nebo spíš nepovedený...co bylo záměrem tvůrců či spíše jen nezamýšleným vedlejším efektem... Každopádně Ben Stiller part dramaticky míněné role zvládl bravurně... ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

„Hurt people hurt people.“ Greenberg je příjemný jako osina v zadku (tedy jako většina Baumbachových hrdinů). Sebestředný, posedlý kontrolou, netrpělivý, nespolečenský, s občasnými výbuchy vzteku. Teprve postupně zjišťujeme důvody a začínáme jej chápat, snad s ním dokonce empatizovat. Stejně jako vůči okolnímu světu mnohem otevřenější Florence, která se zdá být v pohodě, jenže není. Skoro nikdo není. Ani pes jménem Mahler, díky kterému se ústřední dvojice seznámí a vůči kterému jsou ve filmu všichni vnímavější a soucitnější než vůči libovolnému člověku. Prostě žádná feel good romantická komedie o chybujícím hrdinovi, který pochopí a prozře, ale ironický, nikoho neomlouvající portrét nešťastného člověka, který teskní za promarněným mládím a hledá náplň existence a spřízněnou duši, s níž by si rozuměl alespoň tak jako se svým kamarádem Ivanem (Rhys Ifans v jedné z mála normálních rolí). Komunikace je kamenem úrazu. Postavy se navzájem neposlouchají, každý myslí jen na sebe a říká si své (film končí nadějně v okamžiku, kdy se jedna z postav chystá vyslechnout jinou, byť jen ze záznamníku). Nedokážou sladit své rytmy. Na Baumbachovi oceňuji hlavně odstup, který si dokáže zachovat od protagonistů svých příběhů (zde tomu možná pomohla skutečnost, že příběh spolu s ním napsala Jennifer Jason Leigh). Netlačí nás do toho, abychom je měli rádi, nebojí se ambivalence a trapnosti. Dialogům s chytrým nenuceným humorem a mnoha mimoděk pronesenými výroky, na které myslíte ještě dlouho po zhlédnutí („nobody cares if I get up in the morning“), je podřízena režie s přesně načasovanými střihy, kompozicemi vypovídajícími o vztazích mezi hrdiny a tempem vyprávění sladěným s životním tempem postav. Noah Baumbach je výborný režisér i scenárista, jenom to v Greenbergovi – oproti víc „hip“ Frances Ha – nemá potřebu dávat okatě najevo, což je mi sympatické. 75% ()

rowdys 

všechny recenze uživatele

V pohode stráviteľný arthouse plný awkward momentov - hoci nestabilnou postavou je tu Stiller v úlohe Greenberga, približne v polovici filmu nastavovanú atmosféru naruší neurotickým telefonátom jeho brat a to je prvý z momentov, keď sa začne medzi postavami prudko kymácať rovnováha - neurózou tu totiž trpia všetci. Baumbach vie navodiť posmutnelú dramedy atmosféru, no tuto sa mu nepodarilo vystihnúť myšlienku tak ako napríklad v Sépii a veľrybe, o čom svedčil aj koncepčne a sčasti i klimaxovo nečakane ustrihnutý koniec. Ten zachraňuje len naoko obyčajná dvojslovná posledná veta, v ktorej sa však skrýva tá nádej na katarziu mysle, po ktorej Greenberg celý čas pátral. S istou rezervou by som film prirovnal k Allenovej observation manhattanskej ére, no s úplne odlišným a riedkym humorom. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

existenciální drama,které ovšem krom výborného Stillera,který se vážné role chopil se ctí (a sedí mu víc než jeho pitvořící komediální role),nenabízí vůbec nic a já osobně sem jím pouze proplul bez toho abych si z něj cokoliv odnesl.Snad jen zjištění,že právě Stiller,nebo Rhys Ifans jsou schopni i jiných než bláznivých,nebo ujetých postav...40% ()

Galerie (43)

Zajímavosti (2)

  • Představitelka Beth (Jennifer Jason Leigh) se spolu s režisérem podílela na psaní příběhu, podle kterého byl později připraven scénář. (ČSFD)
  • V 51. minúte, keď sa Roger (Ben Stiller) prechádza po ulici, je v pozadí možné vidieť vo výklade dva vzácne nemecké automobily Gumpert Apollo. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama