Obsahy(2)
Marcello Mastroianni se představuje ve třech komediálních povídkách. Ať už ztělesňuje muže, jenž střílí po ženě z revolveru slepými náboji, aby jí dokázal, jak o ni stojí, anebo muže, který se snaží prodat svou atraktivní manželku arabskému emírovi a nakonec se stává novým přírustkem harému. Máte-li rádi italské komedie nebo herecké umění Marcella Mastroianniho, neměla by tato "klasika" chybět ve Vaší sbírce. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (23)
Mužská potřeba kontroly vs ženská potřeba pozornosti třikrát jinak a vždy skvěle. Marcello Mastroianni předvedl svého klasického hereckého chameleóna, k sobě dostal triptych krásných partnerek a skvělé náměty poukazující na nesnadnost soužití v partnerských vztazích. Každé povídky se ujal jiný režisér a vtiskl jim svou osobitost. Těžko říct která je lepší, své kouzlo mají všechny. Nejvíc se mi asi líbila prostřední, je správně absurdní i úderná a Mastroianni tam zahrál nejlépe. ()
Chtěla jsem si udělat radost u povídkového filmu s Mastroiannim a největší radost jsem udělala manželovi. Bavili jsme se tedy oba, ale všechny tři příběhy byly pojaty spíš v neprospěch žen. Ta poslední byla nejvýraznější a v závěru dopadla úplně jinak, než si bankovní úředník Mario plánoval. Chválím taky výběr hereckých partnerek a nadsamec Marcello srší temperamentem jako vždy. Na hřejivý letní podvečer to pravé. ()
Pobavil jsem se celkem dobře. 3 povídky v hlavní roli s Marcellem Mastroiannim. V prvním příběhu se pan továrník upne na problém kolik vzduchu se vejde do balónku a začne ztrácet i zájem o svou atraktivní přítelkyni, ani se nedivím jak dopadl ( a to doslova ). Druhý příběh nám ukazuje klasickou italskou povahu, chvíli láska, chvíli boj. Problém je vyřešen : "jestliže chceš mít klid, musíš na svou ženu občas vystřelit". Ve třetí příběhu se snaží pan účetní prodat svou marnotratnou ženu do harému, nakonec vše končí přesně obráceně a manželka prodá jeho. ()
Všechny tři příběhy jsou si svou kvalitou více méně podobné, což se u podobných projektů, na nichž se podílí více tvůrců, zase tak často říci nedá (např. Eros). Je to docela vtipná studie partnerských vztahů, se satirickými a groteskními tóny. Na opakované sledování ale jen pro zažrané Mastroiannovce. ()
„Ještě párkrát foukne, než ho osud sfoukne.“ Alfamilovník Mastroianni jako obvykle zábavný, s balonky i přesvědčivě šílený. L'uomo dei 5 palloni: Jak přesně stanovit mez prasknutí? Kolik fouknutí ještě zbývá, než mi bouchne balonek a v partnerce saze? Chce to vědecký přístup a „klid na práci.“ Špičkování Maria s Giovannou a jejich smyslné kočkování bylo roztomilé. O to víc pak mrazilo při pohledu do šílencových očí. L'ora di punta: Co znamená mít „italskou domácnost?“ Nahoru dolů, od milostného tokání k děsnému bengálu a vraždění, pak zpět k tokání, to vše několikrát denně. Pět z pěti manželských poradců doporučuje koupi revolveru! La moglie bionda: Zápletka mou ženu znepokojila: „Miláčku, že bys mě nikdy...“ OKÉNKO HARÉMU: [][] Jak drahá je má drahá polovička? ◘ Za blondýnu bych dostal 2 miliony, švédských korun. ◘ Nebo 300 milionů lir, ve směnkách. ◘ Za tu moji zrzku max. dvacet, třicet velbloudů. Hm, tak nic. Ačkoli... kolik vlastně stojí jeden velbloud? [][] Poučné i zábavné, s pár milými fórky, např. focení na řidičák či blondýna na opravdu velké pláži. Závěrem recept na šťastné manželství. Nepřehánět to s koníčky, po manželce střílet jen slepými a hlavně ji nikdy nezkoušet prodat! Natož teplému šejkovi. ()
Galerie (2)
Photo © Interfilm
Zajímavosti (6)
- Tretia epizóda tejto trojpoviedky pod názvom v réžii Salceho sa objavila znova po 17 rokoch v podobne ladenom trojpoviedkovom filme Ricchi, ricchissimi... praticamente in mutande (1982), kde bol ten istý príbeh pretočený s niekoľkými obmenami a s oveľa väčšou dávkou vulgárnosti. (Arsenal83)
- V úvodných scénach tretej epizódy, počas útoku skupiny násilníkov na kabriolet bankára, možno zahliadnuť Ennia Antonelliho. (Arsenal83)
- Suma 50 780 lír uvedená na začiatku filmu by sa rovnala približne 81,32 dolárom v tom čase alebo 663 dolárom v roku 2018. (Arsenal83)
Reklama