Reklama

Reklama

Dnes, zítra a pozítří

  • Itálie Oggi, domani, dopodomani (více)

Marcello Mastroianni se představuje ve třech komediálních povídkách. Ať už ztělesňuje muže, jenž střílí po ženě z revolveru slepými náboji, aby jí dokázal, jak o ni stojí, anebo muže, který se snaží prodat svou atraktivní manželku arabskému emírovi a nakonec se stává novým přírustkem harému. Máte-li rádi italské komedie nebo herecké umění Marcella Mastroianniho, neměla by tato "klasika" chybět ve Vaší sbírce. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (23)

mortak 

všechny recenze uživatele

Česká televize má myslím cyklus 3krát s Miroslavem Donutilem. Naštěstí z toho ale nedělá celovečerní filmy. První povídka je rozvedení Freudovy teze o orálním stádiu: Mastroianni se chce přes balonky vrátit k maminčině cecíku, druhá je divadelní aktovka pracující se stereotypní představou italského manželství, třetí je natažená anekdota se stereotypní blondýnkou, stereotypní představou arabského manželství a jedním ušlápnutým bankovním úředníkem. Tuctová televizní zábava ve stylu bezzubých Bakalářů. Nuda, stereotypy, rutinní Marcelo, prázdná krása make-upu hereček, co nemají ve svých rolích co hrát - každá země má takových TV výplní ospalé neděle v archívech tucty. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Je-li o dva roky starší Sicův povídkový film VČERA, DNES A ZÍTRA věnován nakonec spíše rovnocenně pojatým vztahům muže a ženy, sarkasmus tohoto hraného filmu si bere na věci italsky zabarvenou dobovou podobu mužské přezíravosti a vládychtivosti. V pánech tvorstva, kteří tu jsou spíše chladnokrevně nazíráni jako bytosti vědomé si své zranitelnosti, jsou vcelku podrobně prvoplánově zachyceny všechny základní formy jejich sebejisté nejistoty. Vrcholem je v tomto ohledu harémová povídka, v níž hlavní hrdina, odhodlaný co nejvýhodněji zpeněžit svou choť, aby se vyhnul výdajům spojeným s rozvodem, končí proti všemu svému i divákovu očekávání sám v homosexuálním harému neobvykle pohlavně orientovaného monarchy (nebo jeho bratra, což je v daném případě zaměnitelné). I silné pohlaví má své dny a slabé stránky. Je zranitelnější, než je samo sobě s to připustit. Také dnes. ()

Reklama

Faustka 

všechny recenze uživatele

Chtěla jsem si udělat radost u povídkového filmu s Mastroiannim a největší radost jsem udělala manželovi. Bavili jsme se tedy oba, ale všechny tři příběhy byly pojaty spíš v neprospěch žen. Ta poslední byla nejvýraznější a v závěru dopadla úplně jinak, než si bankovní úředník Mario plánoval. Chválím taky výběr hereckých partnerek a nadsamec Marcello srší temperamentem jako vždy. Na hřejivý letní podvečer to pravé. ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Pobavil jsem se celkem dobře. 3 povídky v hlavní roli s Marcellem Mastroiannim. V prvním příběhu se pan továrník upne na problém kolik vzduchu se vejde do balónku a začne ztrácet i zájem o svou atraktivní přítelkyni, ani se nedivím jak dopadl ( a to doslova ). Druhý příběh nám ukazuje klasickou italskou povahu, chvíli láska, chvíli boj. Problém je vyřešen : "jestliže chceš mít klid, musíš na svou ženu občas vystřelit". Ve třetí příběhu se snaží pan účetní prodat svou marnotratnou ženu do harému, nakonec vše končí přesně obráceně a manželka prodá jeho. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Mužská potřeba kontroly vs ženská potřeba pozornosti třikrát jinak a vždy skvěle. Marcello Mastroianni předvedl svého klasického hereckého chameleóna, k sobě dostal triptych krásných partnerek a skvělé náměty poukazující na nesnadnost soužití v partnerských vztazích. Každé povídky se ujal jiný režisér a vtiskl jim svou osobitost. Těžko říct která je lepší, své kouzlo mají všechny. Nejvíc se mi asi líbila prostřední, je správně absurdní i úderná a Mastroianni tam zahrál nejlépe. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (6)

  • Film vznikol na popud producenta Pontiho, ktorý chcel zachrániť komerčný neúspech filmu L'uomo dei cinque palloni (1965), pretože očakával, že ten nebude divácky úspešný. Preto ho zaradil ako jednu z epizód do tejto trojpoviedky, aby vytvoril kolektívny komediálny film s Mastroiannim v hlavnej úlohe, s ktorým by získal očakávaný úspech. (Arsenal83)
  • V úvodných scénach tretej epizódy, počas útoku skupiny násilníkov na kabriolet bankára, možno zahliadnuť Ennia Antonelliho. (Arsenal83)

Reklama

Reklama