poster

À l'origine

  • Francie

    Je suis parti de rien

  • Slovensko

    Diaľnica

  • USA

    In the Beginning

Drama

Francie, 2009, 130 min (SE: 155 min)

  • DaViD´82
    ***

    My máme Harryho Jelínka a prodej hradu Karlštejn; ve Francii mají zase Philippe Millera s návodem pro tuneláře "jak na výstavbu dálnice na černo". Jak je první půlka výtečná, tak během druhé patetické pohádkové poloviny se nabízí otázka, zda by to nebylo lepší kratší a v realitě více ukotvené či rovnou jako regulérní dokument.(6.1.2013)

  • nascendi
    ***

    Neuveriteľne zdĺhavý a nekomplikovaný film o podvodníkovi, na ktorého sa rúti chabá konštrukcia postavená na túžbach a očakávaniach miestnych podnikateľov zaslepených vidinou zisku do takej miery, že prehliadnu jednoduchý podvod, ktorého obeťou sa stávajú. Celý príbeh mi neodvratnosťou žalostného konca pripomenul mankárky za socializmu, ktoré si pobyt v nápravnom zariadení odďaľovali požičiavaním tovaru zo susedných predajní pred inventúrou.(24.12.2014)

  • Tanner
    ****

    V podstatě se můžu podepsat pod komentář Marigolda, takže se nebudu zbytečně repetetivně rozepisovat. Snad jen co se týče srovnání s Welcome - na mě působily oba snímky v podstatě stejně. Je zkrátka hezké, sem tam se nechat dojmout :-). Klidně víc takových filmů. (Sám sebe se přitom ptám: napsal bych to samé, kdyby to natočili Američani, na jejichž patos a sentiment jsem naopak skoro alergický? Radši si na to nebudu odpovídat..)(13.9.2010)

  • tidwell
    *

    Ach ten kapitalismus, vzácní brouci, osamělé starostky, napravení podvodníci a déšť - o tom už se jednou musel natočit film, tak tady ho konečně máme i s hlavním liberálobijcem Depardieu v čestné roli drsného kriminálníka. Ušlechtilý záměr pozvednout současné téma se Giannolimu vymkl z rukou v okamžiku, kdy začal ve scénáři hollywoodsky mísit žánry a podceňovat diváka. Je to špatný film, neuvěřitelný a trapný. Bez smyslu pro realitu, což je u filmu, který se inspiruje skutečnou událostí, zásadní problém. Všechny postavy se chovají neuvěřitelně. A za zobrazení venkovanů a stavebních dělníků by si Giannoli zasloužil doživotní zákaz opuštění Paříže. Když se Cluzet coby stavbyvedoucí prochází v slušivé reflexní péřovce po staveništi a dělníky povzbuzuje k většímu tempu potleskáváním "Allez! Allez!", je velmi pravděpodobné, že by se mu v reálu brzy čirou náhodou přihodil pracovní úraz... Ale v tomto filmu už jsou tyhle detaily úplně jedno, v něm jde jen o povrchní efekt. P.S. Cluzet byl jediný, komu se ve filmu dalo věřit (ovšem, vzhledem k faktu, že hrál podvodníka... :-)(21.10.2015)

  • decouble
    ***

    Ne že by ten film byl emocionálně úplně chladný, ale protože nemáme možnost nahlédnout do nitra hlavní postavy a víme, že jeho počínání nemá v reálném světě šanci dopadnou dobře, tak nám může být ukradené, jak to s ním nakonec dopadne. À l'origine navíc postrádá i nějaký dílčí moment překvapení (to že "Philippe" ve městě zůstane je zřejmé už z názvu) a tak nám zbývá poněkud odměřená, ale velmi pěkně nasnímaná etuda o podvodníčkově boji s větrnými mlýny. Ovšem to je nakonec lepší než laciné ždímání diváckých emocí. 7/10.(18.9.2011)