Reklama

Reklama

Tetsuo: The Bullet Man

  • Japonsko 鉄男 THE BULLET MAN
Trailer

Recenze (43)

JFL 

všechny recenze uživatele

Co se stane s kyberpunkem v době, kdy společnost dospěje do formy podobné jeho vizím? Evidentně další krok představuje poukazovat na současnou podobu existence člověka ve světě tím, že díla absorbují součást žité zkušenosti a promění svůj vztah k vyprávění. Jestliže dříve kyberpunková díla předkládala prostupnost médií a úrovní reality jako futuristickou vizi, dnes ji do sebe implementují jako svou bytostnou součást. Není proto náhoda, že hlavní kyberpunkové filmy tohoto roku "District 9", "Gamer" a "Tetsuo: The Bullet Man" v sobě spojují avantgardní formu s brakovými příběhy. Přítomnost zlotřilých záporáků, akčních sekvencí, schematických konfliktů a happy endů dílům nikterak neubírá na podnětnosti, pouze zvyšuje jejich potencionální přístupnost. Ve všech jmenovaných případech je v závěru sice uzavřená hlavní dějová linie, ale současně ve vzduchu visí řada nedořečených věcí a provokativních otázek. Narozdíl od "Districtu 9" a "Gamera" má "Tetsuo" problém v tom, že jeho forma nepřináší takovou inovaci. Cukamoto točí, stříhá a vede herce za doprovodu hudby Čú Išikavy stále stejným způsobem jako to dělal před dvaceti roky. Jediný rozdíl spočívá v aplikování digitální HD kamery namísto 16mm filmového materiálu. Jenže právě tento posun se ukazuje jako nosný – fyzickou matérii filmu nahradilo umělé a technicky dokonalé médium nul a jedniček stejně, jako se z lidské existence v moderní velkoměstské společnosti vytratila tělesnost i emocinalita a jejich místo zastoupila formální dokonalost společenských rolí a institucionalizace života. V souvislosti s tím se vyprávění oproti prvnímu "Tetsuovi" více zaměřuje na zázemí obyčejného řadového hrdiny. Cukamoto kontrastuje moderní designově dokonalé interiéry hrdinova příbytku s industriálním prostředím temných zákoutí městské zástavby. Příběh stejně jako "Tetsuo II" původní neidentifikovatelnou a neuchopitelnou transformaci doplňuje o brakovou mytologii a do motivací postav vnáší tradiční žánrová schémata, ale přesto zůstává neméně podnětný, byť už jen v dílčích motivech. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Nie je to tak zbytocna recyklacia seba sameho ako v pripade Simizuoveho nekonecneho navratu k teme Ju-on, ale aj tak Shinya v mojich ociach tymto tretim dielom nepirnasa nic nove, co by uz nebolo povedane v minulych dieloch. Tam kde tento rok imho District 9 v oblasti "kyberpunkovych tem" prinasa novy vietor (a nie neporovnavam tie filmy z hladiska rozpoctu), kde synerigcky zname zlozky spaja do vzrusujuceho noveho celku, tam Shinya len v modernom have oprasuje stare zname. Povacsinou japonske a povacsinou nadsene publikum dojmy z projekcie trochu vylepsuje. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,VÍTEJ VE SVÉM NOVÉM ŽIVOTĚ. DOUFÁM, ŽE SI HO UŽÍVÁŠ“....... /// Jste šílený Frankenstaine (řekl by Fantomas po 6ti minutách, ale jelikož tu není...) říkám si: ,,člověk, kterýmu se tohle honí v palici, by se měl léčit“..... a z auta, který sejmulo (schválně) malýho kluka teče nějakej sajrajt. Táta se začne ,,vlnět“ v rytmu muziky šílenější než je děj a já volám Chocolouškovi. Než přijel, dostává prostor PROJEKT TETSUO a jeho výsledek – Anthony (šukal jeho otec s androidem?) - ocelovej chlápek, ze kterýho chčije olej a manželka ho bezmezně miluje. ,,NO TAK, ANTHONY, ZNIČ VŠECHNY NAŠE LÍNÉ, POKOJNÉ SNY. PROBUĎ SE DO SVÉHO OSUDU.“ Šílená záležitost, jejíž poselství ani pointa se mnou nešvihly. Budoucnosti není třeba se obávat! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Hledám nejsnadnější cestu k šílenství. 2.) Na světě jsem díky genetickýmu experimentu. 3.) Thx za titule ,,hribisko“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()

Dellamorte 

všechny recenze uživatele

Do tretice všetko dobré - alebo inak - Shinya sa vrátil na ihrisko , na ktoré nedovolil vstúpiť ani Quentin-ovi s Jeho snahou urobiť remake " TETSUO : THE IRON MAN " ( vďaka Bohu ). Úbytok vitamínov , ktoré obnášala 1ka je viditeľná , na druhej strane je to vybrúsenejšie ako 2ka - metal fetiš zostáva.. Doba pokročila a na danú tému sa už asi nepodarí vykresať nejaké nóvum. V tomto prípade celú zmutovanú mašinériu spúšťa unesené dieťa a práve Jeho prítomnosť , ako aj pár ďalších scén je akoby zbytočná návratka ku " BODY HAMMER ". Nemyslím si , že táto séria má niekomu niečo odkázať nebodaj utopiť ho v hlbokých analýzach a opakovanou projekciou hľadať 2....4...8..racionálny zmysel chápania , videnia , poňatia... Na to sú iné snímky ( hlavne s inou pečiatkou ) , kde kovové besnenie nezaberá skoro celú minutáž . Každopádne parádne vedený industriálny " metal vizuálom " obdarený koncert , ktorým to Shinya napálil so svojou kovovou konštrukciou do nového milénia ( je to zrejmé aj z celého nasnímania , ktoré postráda autentičnosť 1ky ) . Celý ten orchester ukočíroval s prehľadom aj keď s novým / jemne rozladeným / sláčikom . Ak neprepadne módnym trendom a vráti sa ku svojim koreňom - som naštartovaná aj na 4ku. Spokojná ale som - takže zaslúžené DVD. ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Tsukamoto se po více jak dvaceti letech rozhodl zrecyklovat Tetsua, nadačasový, extravagantní a brutální cyberpunkový snímek. Tetsuo s pořadovým číslem tři, ale nepřináší nic nového, až na nepřekonatelnou nudu. Obehrává staré principy, triky a vůbec všechno až na obnovený děj, ale ten je natolik nezajímavý, že by snad bylo vhodnější rovnou natočit remake. Tohle byl krok do bláta, ale snad se z něj Tsukamoto v budoucnu vyhrabe. Velké zklamání. ()

petero 

všechny recenze uživatele

TETSUO v angličte bez Japonca v hlavnej úlohe a bez rotujúceho železného penisu to je THE BULLET MAN, komerčnejšia verzia ktorej pokus o slušnejší dej paradoxne nepomáha. Nemá čím zaujať a na dlho znechutiť od takejto tvorby ako pôvodný THE IRON MAN. I keď soundrack z prvého Tetsua som si po filme pustil okamžite a zo zvedavosti zhliadol i Tsukamotov kraťas THE PHANTOM OF REGULAR SIZE a hneď som dostal to, čo od tohoto metalového fetišistu očakávam. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Tak nakonec jsem třetí část dal, pocity jsou však smíšené dle očekávání. Na jednu stranu mi to přišlo o trochu lepší než předchozí díl, na druhou mi opět vadily ty užvaněné pasáže. Nejlepší je likvidace vojáků, standardně běsné nasnímání architektury a závěrečné účtování, kdy také perfektně funguje spojení obrazu a hudby. Jednu chvíli jsem se těšil, když se objevily rozžehnuté svícny, že se cyberpunk přehoupne do gothicky, to se ale nestalo... Apokalyptická vize rovněž nebyla špatná, avšak jednička pro mne zůstane i nadále nedostižná. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Poameričťování japonských kultů by mělo být trestné. Nicméně pokud to naopak budu brát jako velmi originálního zástupce žánru superhrdinských komiksovek, tak je to vlastně dobrý... 5/10 ()

strougy 

všechny recenze uživatele

Asi něco podobného bych cítil, kdyby původně syrová, technicky sice amatérská, ovšem na druhou stranu velmi opravdově znějící punková kapela vinou úspěchu prešla na technicky sice vytříbený, ovšem silně sterilní punkrock pro rádoby alternativní cosmorebelky. Tak na mě totiž třetí Tetsuo zapůsobil. Původně nekompromisní undrergroundový snímek ignorující očekávání diváků a klasickou filmovou estetiku se transformoval do obvyklými schématy postiženého souboje jedince se zlou korporací, vyznačující se zmateně snímanými akčními scénami, znovunalezením rodinné jednoty po smrti dítěte a ulepeným happy endem. Velmi smutný pohled na zakončení jedné legendy. ()

GigaPudding 

všechny recenze uživatele

Tetsuo se vrací do třetice všeho dobrého a vrací se tentokrát jako americký kravaťák v Tokiu, který se očekávaně bude měnit v bizarní kovové monstrum. Po Body hammer by každý čekal, že zase bude potřeba něčeho nového a nesnažit se opakovat, jenže pan režisér už asi zapomněl o čem že Body hammer bylo, a tak natočil zápletku velmi velmi podobnou jako u předchozího filmu, ale tentokrát ve stylu docela normálního západního scifi a bizarností se tu najde pomálu. Hlavnímu hrdinovi Anthonymu se zdá na začátku sen, který značí tak trošku návrat k typické tetsuovině, jenže pak je všechno jinak a dokonce i proměna není tak tvrdá a tolik v záběru kamery. Neznamená to ale že se i s trochu uhlazenějším průběhem nenastane pár docela hustých scén s běsnícím železňákem v hlavní roli. První je určitě ta první opravdová proměna v podzemním parkovišti a pak se zásahovkou a nakonec finální proměna, která kdyby nebyla, tak by to nebyl Tsukamoto. No takhle to jsou ale vlastně všechny důležité využití kovového monstra, protože velkou část děje má objasňování docela normální scifi zápletky, což je určitě zklamání a to zvlášť proti náhlé proměně původních filmů, která nepotřebovala nějaké pozadí. Podoba nové proměny taky není zrovna ideální, ale má i svoje lepší stránky. Co není její lepší stránkou je do určité chvíle přílišná symetrie a co je její lepší stránkou je určitě zvuk a kovová ozvěna když Anthony mluví. Zajímavá věc je i scéna podobná něčemu asi jako když kočka líná nebo had svléká kůži. No a poslední proměna je těžká megalomanie s pěkně využitým rozpočtem, který očividně nebyl zrovna nejvyšší. Celkově to ale dopadlo spíš zklamáním, protože se film přiklonil k mnohem umírněnějšímu ději i vizuálu, nevyužívá moc hudby a konečné vyznění je spíš vlažné + ještě někdy až nesnesitelné mávání kamerou ze strany na stranu. Starý tetsuo se občas jen připomene v nějaké animaci kovových předmětů za doprovodu těžkého industrialu nebo roztěkaných průletů, ale to jsou jen takové chvilky působící velmi odtrženým a izolovaným dojmem ve filmu a jsou tam jen aby se připomnělo že teda tetsuo kdyby někdo nestihl úvodní titulky a ne že by měly nějakou souvislost s dějem nebo ho doplňovaly aspoň obrazově. Ale protože je to tetsuo a pořád je to ještě alespoň trochu zajímavé i v takovéhle vyměklé podobě, tak mu nebudem křivdit a dáme aspoň tu trojku :). ()

cunesk8 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu jsem to čekal, na druhou stranu jsem zklamaný , že to tak bylo. "Moderní horrorový" nádech mi k tomu vůbec neseděl. Jedinné, co ten film udrželo od odpadu, byly některé pěkné záběry s klasickou industriální hudbou (Chu Ishikawa je fakt borec). Jinak těžká slabota. (10.11.2010) 25% ()

oLí 

všechny recenze uživatele

Z prvního dílu jsem se zdravou myslí a pohodou na duši neodcházel. Spolupráce obrazů s hudbou mi zprostředkovala zatím psychicky nejhorší filmový zážitek, bylo mi fakt ouzko. Dvojku jsem tedy s díky odmítl a toto druhé pokračování se mi dle traileru zdálo pro mne stravitelnější. A opravdu je tenhle Tetsuo oproti originálu hodně soft, méně intenzivní, tolik do mě nebušil a po dokoukání jsem nemusel na procházku k psychiatrovi. Takže bylo více prostoru sledovat i příběh, ale ten mě příliš nezaujal, trochu nuda, na druhou stranu pár scén bylo ( opět i díky hudbě ) vážně hustých a bizarních, v pro mě přijatelný míře.. Sečteno podtrženo je to stejně pořád psycho, kerý hodně lidí nedá, ale narozdil od originálu tohle do blázince nikoho nedostane a časem z hlavy vyprchá. PS: originál je u mne buď za odpad nebo za 5* .. Tetsuo III je ale uplně jiný film, tady je to hodnocení snažší. [4/10 listopad 2010] ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Prvá polovica výborná. Nový príbeh značne zmodernizovaný a s fungujúcou zápletkou. Má to nádych animé a aj pôvodných dielov. Celkovo som si hovoril - môže to byť lepšie ako predchádzajúci diel? A ono to v zásade aj lepšie je. Bullet man je omnoho výraznejšou postavou ako Body Hammer. Ale posledných 20 minút je len zmes tradičnej Cukamotovej šialenej kamery a duniacich zvukov hodeních na seba bez ladu a skladu v akejsi pro forme pre finále a výsledný trochu smiešny 5 years later. Koláž rôznych záberov, vedecký bunker aj začiatok premeny na výbornú. Zvyšok je reciklát. A hoci moderný háv Tetsuovi sluší, to prečo bol prvý diel taký zaujímavý už táto časť nedokáže obsiahnuť. Našťastie je to znova relatívne krátke. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Som iný ja ( ináč fanúšik ,,nepatričných,, filmov ), alebo sú ,,iní,, oni, diváci, ktorých Tetsuo zaujal? Celá ( momentálna ) trilógia išla mimo mňa a to dosť veľkou okľukou. Uznávam bláznivý a vizuálne určite nie stroho podaný námet, ale to je viac menej všetko. Je to vždy o tom istom, o chlapíkovi, ktorý pri nejakej rodinnej traume zistí, že je teda riadne ,,pako,, so železným vedomím taviacim sa do tela. A pocíti to aj dosť široké okolie. Viem, že meniť zažité, je komerčná fatalita 50/50, ale... ()

Haluzz 

všechny recenze uživatele

Aspoň, že Tsukamoto chápe, že za tu dobu je třeba se někam posunout. Přehnaná béčkovitost a levnost nouzově vytvořeného pastiše na úkor moralizující a roztomile homemade-cyberpunkové "jedničky" . ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

První Iron man byl jako zjevení z čistého nebe-originál, který přes svou těžko stravitelnou a epileptickou formu dostal do kolen nejednoho milovníka podivností. Napodruhé to Tsukamoto vzal za opačný konec a díky tomu se mu z recyklátu povedlo vytvořit plnohodnotné dílo v některých směrech lepší než originál.. Napotřetí se to už ale nepovedlo a kvalitativní i zábavnostní propad je znatelný a bolestivý... navíc-Angličtina tomu rozhodně nepomohla a obsazení nejaponce do hlavní (a vedlejší)role možná znělo fajně jako nápad ale v praxi to nefunguje....velká škoda. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Ano, je to vesmes to same porad dokola, ale me tenhle vysoce kvalitni industrialni pruplach proste nikdy neomrzi. Obcasne diry v misty pribehove nude totiz spolehlive zazaplatuje Chu Ishikawa, jehoz hudba je opet neskutecny masakr a silne inspirativni zalezitost. Mel by davat lekce vsem hollywoodskym orchestralnim pizlalum jak se tvori soundtracky. K tomu radikalni kovove ozvuceni, ktere se s vasim audio systemem rozhodne mazlit nebude, nekompromisni Tsukamotovy video hysterie a jako bonus na zaver Tetsuo Theme od Nine Inch Nails. Z me strany naprosta spokojenost. 8/10 ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

„Tetsuo: The Bullet Man“ je ukázkou toho, že některé náměty prostě nemají na to, aby se s nimi více pracovalo. A pokud, tak by to chtělo rozhodně větší dávku invence. Ta ve snímku „Tetsuo: The Bullet Man“ chybí a ten se tak stává jen dalším filmem do počtu, filmem, který nenabídne nic moc nového jen to, co jde režisérovi skvěle – znázornění zběsilosti, která se projevuje kovem. ()

Reklama

Reklama