Hercule Poirot - Season 12 (2010) (série)
Režie:
Philip MartinScénář:
Stewart HarcourtKamera:
Alan AlmondHrají:
David Suchet, Eileen Atkins, Hugh Bonneville, Jessica Chastain, Marie-Josée Croze, Serge Hazanavicius, Stanley Weber, Barbara Hershey, Toby Jones (více)Obsahy(2)
Orient expres, luxusní vlak, projíždějící celou Evropou, se jedné mrazivé noci stává dějištěm případu, k jehož vyřešení musí Hercule Poirot, který se čirou náhodou ocitl mezi jeho pasažéry, zapojit veškerý svůj důvtip a genialitu. Má k tomu dostatek času, protože vlaku, uvězněnému sněhovou kalamitou kdesi v srbském vnitrozemí, nezbývá než trpělivě čekat na vysvobození ze závějí. A zatím se tedy slavný belgický detektiv pokouší vypátrat, kdo je pachatelem neobvyklé vraždy amerického obchodníka a jaký byl její motiv. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (207)
Jejejej. Tohle byl prostě přešlap. Hrozně moc jsem se těšil na nejzpracovávanější (a možná i nejlepší) předlohu A. Christie a na to jak v ní bude vypadat David Suchet. Stalo se, ale co jsem nečekal. Po množství filmů, kde je Poirot v Suchetově podání vykreslen jistým způsobem, je z nepochopitelných důvodů jeho profil v tomto filmu změněn na moralistického, katolického (přestože se předchozí filmy tomuto tématu poměrně pečlivě vyhýbaly) zabšklého páprdu, pro kterého je zákon nade vše (viz. schválení ukamenování ženy). Skvělá detektivní zápletka s neuvěřitelným vyvrcholením se pak bohužel ztrácí v morálním dilematu. Je to v naprostém rozporu s předchozími příběhy, kdy Poirot nechá třeba i hlavního padoucha uprchnout, protože k němu chová sympatie potěšen tím, že případ vyřešil. Připomeňme si například jeho chování v závěru adaptace Smrt na Nilu, to byl pravý Poirot, nostalgický, chápající. Nemohu si pomoct, ale stará zpracování Vraždy v Orient-expresu toto nepřekoná a nezachrání to ani tradičně brilantní David Suchet. ()
Pro mě o veliký kus lepší než původní film. Je to nejen díky Suchetovi a jeho podání Poirota, kterému se klasicky nikdo nevyrovná ani z bla, ale je to hlavně díky tomu morálnímu dilematu, které v této verzi trápí Poirota a tedy i diváky a dost více......aneb "Ty, kdo jsi bez viny, hoď kamenem....My bez viny byli a tím kamenem jsme hodili". ()
Jeden z mojich najobľúbenejších Poirotov. Rozuzlenie je tu ešte nečakanejšie a prekvapujúcejšie ako v ostatných dieloch. Ten záver, kedy sa to mení z obyčajnej detektívky na psychologickú drámu a ukazuje nám Poirotov súboj so sebou samým je skvelý. Najlepší výkon Davida Sucheta aký som videl, doplnený veľmi trefnou hudbou. ()
Tak tomuto poviem Poirotovská dokonalosť, formálne ešte o kus lepšie ako Lumetova verzia z r. 1974. Dokonalé skĺbenie formálnej stránky (tu vyčnievala predovšetkým úžasná hudba) a zaujímavej detektívnej zápletky. Dosiahla sa tak jedinečná ponurá atmosféra sústavného upodozrievania a neistoty, ktorá bola na záver podtrhnutá famózne zahranou morálnou dilemou. David Suchet je kráľ! ()
Dost rozpuroplné, alespoň co se mě týče. Miluji jakékoliv adaptace Poirota, kam se hrabou CSI a podobné s prominutím srágory... Miluju Sucheta, jehož výkon je tady excelentní. Geniální kamera, zajímavý vizuál (na TV film). Ale ten scénář a samotné plynutí děje mě prostě nezabavilo. Prvních 30 minut se nic neděje, ten "akční" začátek s vystříknutím krve a kamenováním je možná líbivý pro současné diváky, ale z mého pohledu tam neměl co dělat, tohle je Poirot ne Bourne. Samotná vražda a vyšetřování je pak směšně krátké, náhle přichází odhalení vraha a pak přichází 15 minut nábožensko-filozoficko žvástů. Je to sice efektní, ještě doplněné zajímavou hudbou, ale čekal jsem o mnoho více. Něco mezi 3* a 4* a jen tak ze "soucitu" dávám 4*. Především za Sucheta. ()
Galerie (14)
Photo © Carnival Films
Zajímavosti (5)
- Ve filmu říká v 51. minutě pan Bouc (Serge Hazanavicius), že kněžna Dragomiroff (Eileen Atkins) se pohybuje uličkou vlaku jako bitevní loď Bismarck. To je ale nesmysl, protože román vyšel poprvé 1. 1. 1934, zatímco loď Bismarck byla objednána až 16. 11. 1935 a uvedena do služby 24. 8. 1940. Není tedy možné, aby se Poirot (David Suchet) bavil v Orient expresu o Bismarcku, který ještě nebyl ani objednán. (pjotri)
- Zápletku příběhu autorce poskytla autentická kriminální událost té doby, a to únos a vražda ani ne dvouletého syna amerického pilota Ch. Lidbergha, hrdiny prvního sólového přeletu přes Atlantik. (annes)
- Väčšina filmu bola natočená v štúdiách Pinewood v Buckinghamshire (Anglicko), kde bola vybudovaná verná replika vagónu Orient Express. (Petulinecko)
Reklama