• Willy Kufalt
    ***

    Martin Roumagnac v první řadě stojí na poměrně unikátním hereckém spojení Jeana Gabina a Marlene Dietrichové. Pro něj pokus o comeback v rodné zemi po válce a po návratu z nepříliš úspěšného holywoodského angažmá, pro ní pouze malé hostování v další z cizích zemi velké mezinárodní kariéry. Přesto, že se film ve své době nesetkal s valným úspěchem, nabídne slušnou dobovou podívanou z éry těsně poválečné kinematografie. A je fajn, že si jí našinec konečně po dlouhé době může dopřát s českými titulkami. Leč přiznám se, osobně jsem čekal na film s takovým spojením hereckých hvězd něco daleko většího. Dlouho vypadalo, jakoby zde na nic zajímavého kromě vztahu mezi boháčkou a pouhým dělníkem (zedníkem) a tuctového milostního trojuhelníku snad ani nedojde. Příběh se na můj vkus až příliš táhl bez pozoruhodnějších momentů a teprve v druhé polovině se z toho vyklubal velice slušný film-noir s nečekanou zápletkou. Pak to konečně šlapalo... temná atmosféra, ve které Marlene D. vynikla jako pravá "femme fatale" tohoto žánru, dramatické vyvrcholení konfliktu, mystifikace svědka, zatčení a soudní proces se vším všudy včetně napětí i vtipných odlehčení, konečně prostor pro Gabinovo minimalistické herectví. A na závěr se přece jenom jistá spravedlnost pro vinníka dostaví! 65%(24.8.2019)

  • Pohrobek
    ****

    Tenhle film se nezdá. Začne jako milostné drama lehce nadprůměrné kvality a vyloženě vyčnívá pouze skvostný ústřední pár Gabin + Dietrich. Jenomže to je jenom rozběh; po němž příjde skvělý francouzský noir se strhující femme fatale, protiklady města a vesnice i erotikou peněz. Snímek pak vrcholí výborným soudním koncem a i milovníci noirové tragiky si v samotném závěru pochopitelně příjdou na své. Marlene je v pětačtyřiceti stále úchvatná, herecký výraz jí též nechybí a rozpolcený Gabin skvěle navazuje na své nejlepší role třicátých let.(26.8.2005)

  • Pierre
    ***

    Jedná se o první Gabinův povalečný film (po pobytu v Holywoodu a činnosti v odboji.) S Marlene Dietrich byli tehdy partněři a prožívali složitý milostný vztah. Gabin o zfilmování tady toho příběhu dost stál a chtěl si do něj obsadit právě Marlene (taky proto aby mu jako záletnice zustala v Paříži.) Film nakonec sklidil obrovoský neúspěch a zapříčinil Gabinovo šedé poválečné období, které ukončil až úspěšný film Nesahejte na prachy v roce 1954. . Ani Dietrich ve svých pamětech nevzpomíná na tento film dobře. Podle mě je úměrný době vzniku, místy bych klidně tipoval, že je o pět až deset let mladší. Diváci před sedmdesáti lety museli být na podobné filmy zvyklí a moc nechápu co jim vadilo. I výkon mistra Gabina je standardně skvělý a nezaostavá za těmi dřívějšími ani pozdějšími. Ve 21.století už tento film ovšem má své opodstatněné trhliny. Vadila mi hlavně roztahanost v nudné první polovině, kdy jsem pořád marně čekal až se začne něco dít. Dočkal jsem se až v druhé půlce , kdy děj celkem nabral na obrátkách a začalo to být celkem zajímavé. Vše vyvrcholilo závěrem v mém oblíbeném soudním prostředí. I tak se z toho dalo vymáčknout rozhodně víc, některé motivy byly dost nejednoznačné, odbyté či naivní a vyloženě kladnou postavu ve filmu nenajdete.(25.8.2019)

  • honajz2
    ***

    Najít film nebylo snadné. Najít anglické titulky bylo ještě těžší, ale hurá, povedlo se! Takže jsem sehnal vše potřebné a mohl se dívat. Ale až tak mě to nezaujalo. Samotný příběh není úplně špatný, ale je všemožně rozvleklý a i když to spíš zaujme, nudné chvíle tu jsou a jsou dost dlouhé (nebo se tak aspoň zdají). Gabin a Dietrich hrají výborně, o tom žádná, i ostatní herci jsou celkem dobří, ale čím více se film blíží ke konci, tím více mě nudil. Ani ten soud mě tolik nezaujal. Naštěstí, závěrečná scéna byla celkem dobrá. 3*(27.5.2018)

  • Snorlax
    *

    Melodramatický příběh, který se zřejmě o dekádu opozdil s uvedením do kin, nepatří k moderní poválečné francouzské kinematografii. Místo Gabina si dovedu představit L.H. Strunu a místo Dietrichové kteroukoliv dcerušku pana velkouzenáře. S velkou pravděpodobností by to nezanechalo žádnou stopu na kvalitě snímku. Režijně nezajímavé, s odtažitými hereckými výkony a příběhem hodným červené knihovny si nemůže toto ospalé dílko dovolit se postavit mezi své kolegy, francouzské poválečné filmy.(30.8.2019)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace