Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přehoupl se 1968 rok a svět se - alespoň pro nás - začal nesmírně měnit. Málokdo asi čekal, že ta změna bude tak velká a tak zlá. Černá tušení se naplňují pomalu a každý si to své musí odžít. I Lukáš Knapp, dvacetiletý zpěvák a vůdčí duch bigbítové kapely Klub osamělých srdcí. Mladý muž na vrcholu svého mladistvého sebevědomí, které nepochybuje o správnosti toho, jak myslí a cítí, které necítí potřebu kompromisu s dobou, který chce žít v pravdě a pohrdá lží, začíná klouzat po spirálě, která se nevyhýbá nikomu a ničemu. Dokonce ani hudbě, kterou hraje a kterou vzývá. Skutečně je to příběh z doby, která za moc nestála, a která naopak mnohé z tehdy mladých stála všechno. Byla to doba, která i buřiče a svobodné duchy, jakým je nepochybně bigbítový hudebník, dovedla až na hranu jejich skutečné vnitřní odvahy, ale i lidskosti. Příběh spisovatele a scenáristy Martina Bezoušky z ranných sedmdesátých let, kdy se čeští a slovenští lidé teprve učili, co to znamená normalizace, natočil v převážně mlhami pokrytých severních Čechách režišér Petr Nikolaev s herci, jako je Václav Postránecký, Simona Stašová, Oldřich Vlach, Roman Říčař a mnozí další. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (90)

Vladajsoucna 

všechny recenze uživatele

Další nemotorný pokus, jak oddalovat televizní diváky od aktuálních zločinů k dávno neaktuálním zločinům "komunismu", tentokrát z prostředí mániček 70. let. Nečekejme však žádný syrový dokumentaristický portrét undergroundové mládeže, jaký představil Nikolaev ve své pozoruhodné adaptaci Pelcova románu A bude hůř. Jak už zde někdo naznačil, způsob zachycení prostředí včetně využívání flagrantně směšných paruk skutečně připomíná Mimikry z Majora Zemana. Dokonce i slavný představitele feťáka s oblibou ve "včeličkách" je tu taky, tentokrát ovšem jako starý papaláš. Podobně směšně nepřirozeně překližkové jsou i ostatní dobové účesy, masky, kostýmy a kulisy. Mám podezření, že aby ČT ušetřila, nechala film natáčet právě v ateliérech postavených pro podobný retro-blábol Vyprávěj. Kdyby se alespoň v hudební dramaturgii snažili tvůrci být historicky přesní - na počátku 70. let by sotva nějaký bigbíťák mohl hrát Mišíkovu a Dědečkovu píseň 21 deka duše z pozdních 80. let. Jakýsi Říčař v hlavní roli je postavou natolik necharismatickou, až člověk musel s nostalgií vzpomínat na Lábuse a spol. v Mimikrech, kteří přes svou nechtěnou komičnost alespoň uměli nějak výrazněji hrát. No a ten Macháček, to nelze brát ani jako nechtěný vtip. ()

Greg25 

všechny recenze uživatele

Příběh převyšuje zpracování a to o dost... Ale Klub osamělých srdcí je tak trochu jako jídlo ve školní jídelně,stravitelné, ale ty dobré kusy tam nenajdete ani lupou. Jako hraný dokument pro povinné shlídnutí ve školách výborné, jako televizní počin poměrně dost slabé s ohlédnutím na to, že většina diváků dobu pamatuje sama a její ne úplně věrohodné prostředí a mělká atmosféra můžou spíše pamětníky 70. let naštvat. 40% ()

Reklama

Hank 

všechny recenze uživatele

Bohužel jsem neviděl celé, ale z těch cca tří-čtvrtin mám pocit zajímavě-průměrné podívané, která zpracovává "klasické" normalizační bigbítové téma, ale hlavně, že Petr Nikolaev dostal od ČT zakázku ve stylu:" A bude hůř bylo dobrý, natoč něco podobnýho, ale hlavně prosímtě naslušno, ať to můžeme pustit v osm večer. Moc peněz nemáme, ale ty to nějak zmákneš, paruky jsou levný...:)" Výsledek leč takový vlažný už jednou vymáčený čaj s pančovaným rumíkem, nicméně podaný tak jak si většinový televizní divák na konci jarního víkendu v osm večer přeje...:-( ()

Heavyman 

všechny recenze uživatele

Herec v hlavní roli hrůza největší, Mirek Dušín v paruce, žádná atmosféra, příšerně vyměklý a hudba stála za pendrek. Výběr "herců" jako představitelů bigbeaťáků ten nepochopim, hlavně třeba Písařík, Macháček nebo šašek z Vypsaný fixy. Přišlo mi to jako mutant mezi "a bude hůř"( bezvadnej film) a Proč bychom se netopili. ()

Zevon 

všechny recenze uživatele

Zas tak hrozné to nebylo. Herecké výkony sice nemastné neslané, výprava hrůza (kdo proboha prosadil ty paruky?), hudba na úrovni pilotních zkoušek garážníků z úplně jiného soudku a času, co říct...do roku 1968 mi z toho zapadá opravdu málo. Je to špatně, film měl dokumentovat dobu nástupu normalizace, což se podle mne povedlo tak, že to nejspíš nikdo z mladší generace nepochopí. Jako značně učesaný retro snímek mi to pod vousy nejde už vůbec. Koukal jsem až do konce, ale spíše z nostalgie. Na druhou stranu díky i za takovéto nízkorozpočtovky, když si vzpomenu na nedělní večery u televize za komančů, to byly panečku jiné skvosty, tandem Buchvaldek-Švorcová a nedělní chvilka poesie předtím Pelikánová, brutal pastva pro masy :-) ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama