• Schlierkamp
    ***

    Československá krimi, jež se odehrává ve velmi ponuré atmosféře bratislavské výstavby konce 50.let. Poměrně nezajímavé pátrání po zmizelém muži přebírá nadporučík Hronec (strohý, ale elegantní J. Mareš v jedné ze svých nejhlavnějších rolí). Zpočátku se případem do jisté míry zaobírá i Hroncův známý, těžce zádumčivý novinář Zvara (K. Machata), nicméně zhruba od poloviny snímku vyjde najevo, že vyšetřování má pevně v rukou veřejná bezpečnost. Podivný nepříliš záživný styl vyšetřování spočívá v navštěvování podezřelých osob v jejich bytech, které však, jak se zdá, nikam nevede. Při závěrečné rekonstrukci činu se po pečlivém rozebrání případu pachatel vyšetřovateli sám přizná. Ze známých herců se v tomto snímku objevili výstřední kantor F. Dibarbora či L. Chudík (pouze v závěru jako oběť trestného činu ing. Kovalský). V závěru se při vyjasňování případu objevují zajímavé retrospektivní pohledy, jež jsou spolu s kvalitní kamerou a vskutku nevlídným prostředím zřejmě největšími devizami totoho díla.(3.11.2014)

  • majo25
    ***

    Prvé slovenské krimi. Síce nie je ktovieako oslnivé, ale zase ani nie je zlé či nekvalitné. Práve naopak, hlavne kamera a herci sa plne vyrovnajú podobným zahraničným filmom tej doby. Mierne vágny začiatok ma ale príbehovo nenadchol. Záver je už ale v očakávaní, ktoré sa napĺňa. V hlavnej roli by podľa mňa viac vyznel skôr charizmatický Karol Machata ako Mareš. Hodnotenie: 60%(5.5.2014)

  • ostravak30
    **

    Tohle je film o kterém opravdu nevím, co bych napsal. A tak jen řeknu, že zde najdeme kvalitní herecké obsazení. A že v minulosti byly natočeny lepší kriminálky. Je to zkrátka kriminálka z ač konce tak pořád padesátých let a je to na ni znát. Několika ideologickým hláškám se postavy neubrání. Celé vyšetřování je trochu těžkopádné. Film je příšerně nudný. Na majora Kalaše to holt nemá.(10.9.2016)

  • kebom
    *****

    Veľmi dobrý a kvalitný slovenský kriminálny film. Osvedčená štruktúra dvoch postáv pátrajúcich po stopách zločinu. Vynikajúca atmosféra Bratislavy "vo výstavbe" konca päťdesiatych rokov. Napriek tomu šikovne natočené, páchateľa len tak na začiatku neodhalíte a pritom motív majú všetci... Príjemný filmový zážitok.(20.9.2008)

  • Anderton
    **

    Chvíľami sa to tvári ako neorealizmus, chvíľami ako film noir, ale je to stále "iba" slovenská detektívka. Niekoľko záberov je skutočne žánrovo skvostných, tvorcovia sa pohrali najmä s osvetlením, ale väčšinou sa stále s nadporučíkom a novinárom pohybujeme v domoch a bytoch. Jeden z nich zazvoní, niečo sa podozrivého opýta, ten nič nevie, ale možno niečo dôležité prezradí a tak odíde. No a takto podobne stále dokola až do záveru, kde sa samozrejme zídu všetci podozriví v jednom z týchto bytov a nadporučík tak dostane vraha symbolicky ako pekne zabalený darček pod stromčekom. Doslova, ono rozuzlenie sa totiž odohráva na Štedrý deň. Ja by som mu povedal nech mi zavolá o tri dni, že cez sviatky nemienim nikam chodiť.(3.4.2014)

  • - Prvá slovenská filmová detektívka. (rudeboy)

  • - Do deja museli na nátlak strany vložiť časť, kde hrdinu zavraždia, aj preto, že je komunista a že vraha treba vo filme označiť ako nepriateľa komunizmu. (Raccoon.city)

  • - Natáčanie snímky Muž, ktorý sa nevrátil prebiehalo v Bratislave. (dyfur)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace