Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na opuštěné mýtině najde lesní správce (Oldřich Kaiser) ležet bezvládné tělo muže (Ondřej Vetchý). Podaří se mu ho vzkřísit, muž si ale nic nepamatuje. Neví, jak se do lesa dostal ani proč je celý od krve a namísto odpovědí z místa uteče. Správce se vydává za ním a postupně zjišťuje, že muž je zapletený do krvavé msty, kterou možná sám inicioval a v níž důležitou roli hraje jeho čtrnáctiletá dcera (Lucie Šteflová). Kromě toho jsou ve hře čtyři miliony korun, dva uplacení policajti (Igor Chmela, Marek Taclík) a trojice mladíků (Ondřej Havel, Daniel Novák, Václav Vostárek), která rozhodně nemá čisté svědomí. V jednom dni, během několika hodin, tak jeden zločin spojí osudy několika lidí. Nic ale není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát, protože hranice mezi pomstou a zločinem je velmi tenká.
V jednom dni, během pár hodin, spojí pomsta osudy několika lidí. Kdo z nich je vrah a kdo oběť? Ondřej Vetchý a Oldřich Kaiser v hvězdně obsazeném thrilleru, který se vám zadře pod kůži. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (436)

Aktuálně.cz (Kamil Fila)

"Vendeta má předpoklady a spousty jasných prvků exploatace, ale stydí se za ně a snaží se předstírat, že je mnohem závažnějším dílem. Pomáhá si v tom chvílemi vyloženě směšnými prostředky - například několikrát tu v hudebním podkresu zazní Mozartovo Rekviem a na závěr uslyšíme zhudebněnou báseň Jana…" více

Alenaprokopova.blogspot.com (Alena Prokopová)

"Jde o trik z Jarchovského a Hřebejkovy Nevinnosti, jejíž důvtipnou, nevyváženou, ale logicky neprůstřelnou strukturu se Vendeta pokouší připomínat. Pocit, že jde o jakýsi obsedantní sen českého filmu, zvyšuje herecká přítomnost Ondřeje Vetchého (navíc - stejně jako v Nevinnosti jde o "morální"…" více

FanMovie.cz (Jan Varga)

"Je to snad snaha o umělecké záběry nebo o nějaký nezřejmý přesah, kvůli čemu film naprosto postrádá slibovanou temnou atmosféru. Napětí si taky vzalo dovolenou. V českém prostředí atraktivní a neokoukaný námět trpí ale něčím mnohem závažnějším, a to je nedostatek odvahy ukázat něco víc. Úvodní…" více

Filmaniak.cz (Iveta Hajlichová)

"Vendeta si rozhodně zaslouží, aby na ni diváci do kina přišli, aby viděli, že se dá v českém prostředí natočit žánrový film, který nebude pouze parodií na zahraniční produkce, ale bude mít univerzální příběh s lokálním stylem. Tím, že jde o debut se dají odpustit různé drobnosti s tím, že příště už…" více

Filmserver.cz (Jan Jaroš)

"Vendeta je prvotina zvládnutá režijně na pozoruhodné úrovni, i hudební složka (Petr Ostrouchov), pracující dokonce s Mozartovým Requiem, se díky své kovové řinčivosti zadírá do povědomí. Vady jsou na vrub především scenáristického rozkresu. Ukazuje se, že Ondrušovy schopnosti literární nedosahují…" více

Filmweb.cz (Stanislav Šulc)

"Vendeta je vskutku podivný film snad ve všech směrech, jak se o něm dá přemýšlet. A vzhledem k tomu, že nejde ani trochu o komedii, je předem odsouzen k naprostému neúspěchu v kinech. Přesto si jeho tvůrce a ještě víc producent Vratislav Šlajer zaslouží pochvalu, že se o něco podobného pokusili." více

Houser.cz (Aleš Mečíř)

"Tvůrci Vendety, ač se snaží vsugerovat v synopsi k filmu, že jde o téměř filozofické téma (hranice mezi pomstou a zločinem je velmi tenká), tedy otázku, jaký trest je přiměřený, když někdo ublíží vaší rodině. Ale nenabídnou víc, než po senzaci prahnoucí téma, které se jim nedaří zfilmovat tak, aby…" více

MovieZone.cz (Karel Ryška)

"Ve finále vás ale čeká solidní český biják, jenž by mohl být odrazovým můstkem pro další, podobně laděné produkce. Stačilo by přidat víc akce, brutality a nápaditosti, a mohla by se směle vyrábět konkurence širokému světovému sortimentu." více

Topzine.cz (Pavlína Nouzová)

"Když se ale na scéně objeví Oldřich Kaiser, jako by režisérovi došlo, že má peněz jen na hodinu a půl. A tak se přece nemůže víc babrat v Kaiserově postavě, která by si to přesto určitě zasloužila, a raději zacílil na rychlé ukončení děje a filmu. Jenže s tím se pak pojí přílišný patos a nevyřčené…" více

25fps.cz (Ivo Michalík)

"Vendetě lze vyčítat mnoho zásadních nedostatků a dle prvních ohlasů se tak i stalo. Zásadní bod pro (ne)přijetí filmu jako celku totiž spočívá v (ne)přistoupení na nastolená pravidla, která jsou zřetelná po celou dobu trvání syžetu a (ne)ponoření se do atmosféry, kterou tvůrci uchopili jako hlavní…" více

Reklama

Reklama