Reklama

Reklama

Futurologický kongres

  • Izrael Kennes ha'atidanim (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Herečka Robin Wright hraje sebe samu: filmovou hvězdu za zenitem, které s přibývajícími vráskami ubývá rolí. Na stole leží možná poslední velká nabídka. Filmové studio chce naskenovat její tělo, pohyby i emoce, a koupit si tak virtuální herečku, která už nezestárne ani o den. Strach z konce kariéry, příslib věčného mládí ve světě filmu a štědrá finanční kompenzace nakonec Robin přimějí souhlasit. Po dvaceti letech se vydává jednat o prodloužení smlouvy na futurologický kongres. Ocitá se ve světě zcela transformovaném a fantazijním, v animované zóně, kde každý může být, kým chce. Vizuálně omračující zpracování povídky kultovního autora sci-fi Stanisława Lema (Solaris) je osobitou reflexí společnosti, která vzývá kult mládí a opájí se průmyslově vyráběnými iluzemi. Režisér Ari Folman (Valčík s Bašírem) originálním způsobem kombinuje herecké výkony (Harvey Keitel, Paul Giamatti) s animovanými pasážemi, přičemž zápletku ponechává otevřenou různým interpretacím. Navrch přidává divákům bonus: množství na první pohled skrytých detailů a hříček, které vyniknou až při opakovaném zhlédnutí filmu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (184)

Dont 

všechny recenze uživatele

Nebudu zapírat a rovnou přiznám, že kongres, jakkoli futurologický, byl pro mě značnou část stopáže nelogický a obtížně uchopitelný. Přesto musím uznat, že se jedná o snímek velice podnětný a možná to někdy zkusím ještě jednou v lepší formě. Hrané pasáže se mi zamlouvaly, zejména když skenují Robin Wright a Harvey Keitel začne vyprávět. To bylo silné a skvěle zpracované. Dokonce jsem chvilku uvažoval, že bych za tuto pasáž a za zvláštně a neotřele jímavý závěr dal ty čtyři, ale pestrobarevné malované pasáže šly prostě hodně daleko ode mě. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

R. Wright je veľmi sympatická herečka a mám radosť, že som ju po dlhej dobe mohol vidieť v hlavnej úlohe aj keď tak nejak pol-napol. Ide o to, že dobrá polovica filmu je animovaná a je kombinovaná s hraným dejom a živými hercami. Zaujímavý nápad, ale čakal som niečo iné. Prvá tretina filmu super, potom to začalo škrípať a v závere si poviete, o čom to vlastne bolo...Očakával som nejakú podobnosť s filmom Simone s Al Pacinom, ale ako hovorím po prvej tretine to nabralo iný smer. Najsilnejšia scéna je tá "skenovacia" , malo to čosi do seba. R. Wright hrá samu seba, teda herečku, ktorá zažiarila vo filme Forest Gump , ale potom chybou vlastných rozhodnutí zapadla a ťažko hľadala úlohu ktorou by prerazila. Celkovo to nie je film pre každého, zvlášť v tejto kombinovanej podobe , ale stojí za pozornosť. Stačilo málo a mohlo ísť o veľký film, cítil som premárnenú šancu. 60%. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to veľmi dobrá čiastočne animovaná psychologická sci-fi dráma. Má celkom dobrý príbeh o starnúcej herečke, ktorá má svoj vrchol slávy už dávno za sebou a navyše sa práve začína nová filmová éra, v ktorej sa už bude s hercami pracovať len virtuálne a tak predsa len súhlasí a aj sama sa nechá naskenovať. Po dvadstiatich rokoch sa kvôli predĺženiu zmluvy zúčastní špeciálneho kongresu a tak sa zoznamuje s prakticky úplne novým svetom, kde fungujú iné pravidlá, no navyše sa ešte situácia skomplikuje a musí čeliť nečakaným skutočnostiam. So spracovaním som veľmi spokojný, ako celok je toto skutočne mimoriadne zaujímavé, trochu originálne, nepredvídateľné a nadmieru nápadité dielo s viacerými úžasnými a pre mňa nezabudnuteľnými scénami a zaujímavými a rozmanitými prvkami od obyčajnej herečky, ktorá nie je spokojná so svojim stavom až po víziu budúcnosti a navyše som tu aj pocítil veľký rozsah rôznych emócií a nálad. A aj preto som mal v priebehu trochu problém si k tomu vytvoriť plnohodnotný postoj, keďže jednotlivé fázy sa na prvý pohľad venujú niečomu úplne inému a navyše to má aj inú atmosféru. Už hraná, úvodná fáza si ma aj napriek nie až tak atraktívnej tématike dokázala získať a napríklad scéna so samotným skenovaním sa mi skutočne páčila. Potom to na nejaký čas trochu upadne, časť počas samotného kongresu mi prišla skôr len priemerná, ale následne už ide celková zaujímavosť a kvalita len hore, pričom musím pochváliť tú mimoriadnu hravosť, keďže tých rôznych nápadov je tu nespočet, hlavne milovanie pred explodujúcimi lietadlami a celé to vyvrcholí dokonalou záverečnou štvrťhodinou, ktorá mi prišla až dychberúca a obzvlášť samotný prechod alebo aj úplné finále sú skutočne úžasné. S hereckým obsadením som nadmieru spokojný, síce väčšia časť filmu je animovaná, takže o to až tak veľmi nejde, ale aj tak ma Robin Wright v hlavnej úlohe veľmi bavila, zaujímavé postavy tu majú aj Harvey Keitel, Paul Giamatti a Danny Huston, ale nesklamú ani zvyšné postavy a to ani tie animované s väčším priestorom. Réžia a technická stránka sú perfektné, tento typ animácie určite nepatrí medzi tie prvotriedne, no v tomto žánri mi to vôbec neprekáža, hlavne, že celé je to nápadité, prepracované a aj celkom inteligentné. A ako som spomínal, mimoriadne spokojný som s emocionálnou stránkou, takže Ari Folman u mňa stúpol ešte viac. A k tomu ešte tá krásna hudba. Takže rozhodne jeden z najzaujímavejších filmov, aké som videl za dlhú dobu a síce plné hodnotenie zatiaľ nedávam, no len preto, že v priebehu som nebol až tak nadšený, ako na konci, ktorý tomu celému dodal úplne iný náboj. A aj kvôli tomu sú ďalšie pozretia samozrejmosťou a možno už to plné hodnotenie aj dám. 82% ()

rawen 

všechny recenze uživatele

Sláva, konečně zas jednou sci-fi, které je trošku na úrovni. Mám docela chuť si přečíst Lemovu předlohu, abych viděl, kolik kamenů vlastně zůstalo na kameni. Je to ale dá se říct jedno, nápad zfilmovat v podstatě nezfilmovatelné pasáže animovaně, neuvěřitelné množství různých popkulturních narážek, které ale nijak nevyčnívají a jen pomáhají dokreslit hlavní podstatu filmu, nádherná animace a výborná hudba -- pro to všechno Kongresu prominu i několik zbytečně kýčovitých scén a pár nelogičností - ale o to vůbec nejde, snímek je gejzírem imaginace, hlavu hoďte při sledování někam za sebe. Bavil jsem se a někdy to dám i podruhé, abych se mohl zaměřit na všechny ty roztomilé detaily v pozadí... 8.5/10 ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Metaforické exhibování, míchající chutě věčného mládí, náročnosti oddané, zralé mysli věcí Sirael. Slyšení vzpurné marionety s lidským přesahem. Svět pod hlavou točící se výhradně na hraně, animovaně. Tvorba předstíraných tvarů emocí na klíč. Sémiotické odkrytí zastíraných pleší. Odešla "životnost" ducha i duší, zůstala jen iluzivní hudba, povrchní salva, převlékající se existence dík ampulce uměl/eck/é inteligence... Obhajoba sebe sama, obhajoba herce jako živého člověka, který nevyšel z módy. Jeho zkušenosti, možnosti, energie, jsou těmi želízky v ohni, ingrediencemi kultury, a ne virtuální pocity, ony bezkrevné emoce aranžované figuríny, vytvořené technologickou pamětí doby, uchovávané pro zhýčkanou smetánku, zlenivělé publikum budoucí éry. ()

Galerie (211)

Zajímavosti (5)

  • Místo, kam se Robin (Robin Wright) po návratu do běžného světa vydává hledat svého syna, je bývalé berlínské centrální letiště Tempelhof. Původně mělo sloužit jako ústřední letiště pro celou nacistickou říši a jeho budova je dodnes třetí největší souvislou budovou na světě. (Charlizee)

Reklama

Reklama