VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (999)
Někdo umí natočit tohle téma dobře a někdo ne. Tyldum ten dar má. Téma by nemohlo bejt provařenější. Spokojenej bohatej frajírek se nestačí divit, když musí zdrhat před zabijákem, kterej ví o každým jeho kroku a nedělá mu problém odprásknout kohokoliv, kdo mu stojí v cestě. A i tak to působí svěže a neotřele a hlavně napínavě. Lovci hlav jsou na některejch místech patřičně realistický - ponor do hoven, pes, rozmašírovaná hlava - v postavách taky neselhávaj. I když tu vedle hlavního hrdiny jsou jen další 3 stojící za pozornost. Aksel Hennie je můj novej objev a i když na začátku na protagonistu moc nevypadá, odvedl výbornou práci. Nikolaj Coster-Waldau je bad-ass jak se patří. Je to chytře napsaný, furt se něco děje a furt to baví. Jo, jo, tohle se povedlo. PS: Ty dvojčata policajti měli nějakej smysl nebo to bylo jen tak "navíc"? ()
Tenhle film je jako jeho název. Zní zajímavě, člověk ale trochu neví, co od něj má čekat a jak to celé bude působit. Dostane však příval chladu, chytrosti a preciznosti. Vynikající je především jednoduchý příběh, který se postupně komplikuje, rozvíjí a naplňuje nejen konspirační téma, ale především samotný pud sebezáchovy, pro který udělá jedinec vše. Tomu pomáhá logika (a reálnost?), která je ve filmu až překvapivě silná a většinu diváků nahlodá svou přímočarostí k jednoduchým až brutálním řešením. Nejpřekvapivější na filmu je ale jeho (černý) humor, který je prostě neodolatelný a mě samotného možná donutí si celé "lovení hlav" zopakovat. I proto, že ten název je ve výsledku tak krásně dvojsmyslný, stejně jako je dvojsmyslný celý film i mé pocity. Humor, akce, preciznost v severském balení, které občas rozesměje i "českým vyzněním některých vět/slov"... PS: ach ta láska:)nejromantičtější film bez jediného srdíčka! ()
Pro mě při sledování Lovců hlav bylo asi nejdůležitějším faktorem potvrzení toho, že Aksel Hennie umí dát cokoliv. V každém případě jsem se nenudila, protože jsem si kladla neustále tutéž otázku, která padla i několikrát ve filmu :"Co se to tu vlastně děje?". Ne, že bych byla na konci o moc chytřejší, možná se tvůrci trošku nepohodli a tak se to projevilo i v některých situacích, které jsem s přimhouřením obou očí brala s nadsázkou a v duchu jsem si říkala, že tu máme druhého nesmrtelného Colina Farella, když nebudu počítat 007ku. Chválím za švih, spád, výborné herecké výkony, napětím nabitou atmosféru a logiku hodím dneska za hlavu. Jinak takovou schovku, kam se ukryl Roger jste určitě dlouho neviděli a jestli chcete vědět kolik měřím, tak je to o deset centimetrů míň, než měl on. ()
Když měříte 168 cm, musíte si to nějak kompenzovat. Roger Brown je malý muž, který chce žít na vysoké noze a s vysokou blondýnkou. Zatímco ke své manželce musí vzhlížet, jeho milenka vzhlíží k němu, což mu ale k posílení ega, a hlavně k navýšení částky na účtu, nestačí. A tak si přivydělává. Dokonalými zločiny, jež nezanechají stopy na něm a při nichž on nezanechá stopy na místech činu. Aby nicméně obhájil svou zpochybněnou úlohu MUŽE, nezbude mu, než se ve sračkách (a krvi), jimž se dosud zdárně vyhýbal, vykoupat. Projít si divočinou, shodit civilizační masku a prodělat proměnu ze štvané zvěře v lovce. Jádrem Lovců hlav je psychologické drama o krizi mužské identity, jenže ono jádro bylo vyváleno v thrilleru a posypáno černou komedií. S tím, že nikdy není dopředu zřejmé, jestli bude příští scéna zvedat koutky úst, nebo žaludek. Nevypočitatelnost filmu (v nakládání se žánrovými konvencemi i hrdinou) se dobře doplňuje s jeho nekompromisností (akorát přehnané násilí je… prostě jenom přehnané) a nadsázkou, která ale není přiznaná tak nápadně, jak by si některé situace žádaly. Někdy je tudíž vtipnější to, co čekáte, že se stane, než to, co se skutečně stane. Napoprvé ale stejně nezbývá moc času nad tím přemýšlet díky spádu, jaký Tyldum filmu dal a při němž neztrácíme přehled nejen o změnách na Rogerově těle, ale také uvnitř jeho hlavy. Buďto Aerofilm ví, jaké filmy sem z dalekého severu přivézt, anebo tamější žánrová kinematografie svými kvalitami skutečně suverénně válcuje tu hollywoodskou. Apendix: Aksel Hennie připomíná Buscemiho a film zase Fargo i jiné počiny bratří Coenů (když už byste tedy chtěli škatulkovat, což v tomhle případě dost dobře nejde). 75% ()
Tyhle propletence, kdy se v daný okamžik vlastně neví, proč se to takhle děje a vše se vysvětlí až později, já prostě můžu a to fakt hodně. Lovci hlav jsou velmi dobře promyšleným thrillerem s perfektní atmosférou a svižným spádem. Jediný co mi teda trochu vadí je slabý záporákův motiv k jeho počínání. Ale jinak třída film. Seveřané se vytáhli. 85% ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- Film, ktorý sledovala Diana (Synnøve Macody Lund) pri neskorom príchode Rogera (Aksel Hennie) nesie názov Dievča, ktoré sa hralo s ohňom (2009). (MikaelSVK)
- Společnost Summit Entertainment koupila práva na výrobu amerického remaku ještě před uvedením originálního filmu. (neff)
- Vo filme sa uvádza, že hlavná postava, Roger Brown, meria 168 cm. V skutočnosti má Aksel Hennie, ktorý ho stvárnil, výšku postavy 173 cm. (YoZo8)
Reklama