Reklama

Reklama

Gangsterská retrokomedie Výstřely na Broadwayi je v tvorbě Woodyho Allena určitou odbočkou. Známý americký komediograf se i zde zabývá newyorským intelektuálským prostředím (který tu reprezentují osoby spjaté s divadlem), ale konfrontuje ho s drsnou realitou gangsterského polosvěta. Navíc svůj příběh, na jehož scénáři nepracoval sám, ale s bývalým novinářem Douglasem McGrathem, zasadil do dvacátých let a sám v něm herecky nevystupuje. Mladý divadelní autor David Shayne (John Cusack jako Allenovo alter ego) se zoufale snaží prosadit se svojí novou hrou, na niž nemůže sehnat finance, a tak uzavře faustovskou smlouvu s mafiánem Nickem Valentim (Joe Viterelli), který je ochoten poskytnout potřebné prostředky za drobnou službu – jeho nová milenka, ukřičená sboristka Olive (Jennifer Tillyová), totiž touží po jevištní kariéře. Bouřlivě probíhající zkoušky nového kusu, jež bedlivě sleduje Olivin bodyguard Cheech (Chazz Palminteri), komplikuje především účast herecké primadony Helen Sinclairové (Dianne Wiestová), která neustále mění svůj text. Zabiják Cheech projeví nečekané dramatické nadání a začne Davidovi upravovat dialogy i děj podle životní reality, kterou sám zná. Navíc i jemu rychle dojde, že Olive na svoji roli v žádném případě nestačí, a rozhodne se pro radikální řešení. I přes lehkou, veseloherní notu se Allen několikrát dotkne vážnějších problémů, jako např. co je to vlastně umění (Jestli prostý člověk nerozumí tvému dílu, jsi génius!) nebo jak dalece lze ohnout umělcovo svědomí. (Česká televize)

(více)

Recenze (98)

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Boze, to je ale shit. Kousek s prvky gangsterky z divadelniho prostredi od Woodyho Allena by mozna mohl byt ok film, pokud by to cele nemelo 3 mensi hacky - nemam rad Woodyho Allena, jsem alergicky na gangsterky a nesnasim divadlo. Hvezda zachrany za to, ze tam alespon nestrasi samotny Woody. 2/10 ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Mezi tvůrčí vizi "umělce" a premiéru na prknech, co znamenají svět, se vždycky nesčetněkrát vklíní neodbytný mizera zvaný Kompromis. A nebo v horším případě amatérský dramatik z Palerma zvaný Cheech.. Living in Oblivion, In the Soup, Barton Fink. Mám rád tyto filmy, kde autorská nezávislost pod tíhou producentských bankovek a hereckých rozmarů odchází do kytek a nastupuje umělcovo tu bolestné, tu krásné, vystřízlivění. Allen u mě zabodoval jemnou (sebe)ironizací kavárenských intelektuálů a tvůrců snobských "vykleštěných" her, filmu prospěšným setrváním jen na té správné straně kamery a taky tradičně skvělou prací s herci. D.Wiest se přehráváním na druhou dostala k Oscarovi, J.Tilly (Olive) hlasem vytrhává parkety, čím dál kulatější "dám si jen horkou vodu s citrónem" J.Broadbent exceluje s kuřecím stehnem v ruce a nad všemi ční C.Palminteri, jakožto autorská múza s nabitým revolverem v kapse a s mozkem Eugena O´Neilla v hlavě. Definitivně můj nejoblíbenější Woody.. ()

Reklama

viperblade 

všechny recenze uživatele

Myslím, že pro umělce Woodyho kalibru, vlastně pro jakéhokoliv umělce, je asi nejhorší, když divák jeho dílo (ať už to je film, divadelní hra, či písnička) pochopí, ví, co se tím dotyčný snažil říct, ale stejně ho to nijak neohromí. Tak přesně takhle to mám já s Bullets over Brodwayi. Vím, co Woody chtěl říct, viděl jsem, jak Woody oslavuje umění (zde především divadlo) ale nějak mě to nesebralo i přes ten skvělý casting (Chazz, Diane a John) mě to neoslovilo. Nicméně tohle je jeden z mála filmů, které si nechám a pustím si za nějakou dobu, abych viděl, jestli jsem měl pravdu. Něco mi totiž říká, že jsem možná tento film se svými 60 % trochu podcenil. Uvidíme… ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Pro mě odjakživa jeden z méně přitažlivých Allenů, takový těžkopádný konstrukt, počínaje zápletkou s tvořícím gangsterem (která kupodivu vyznívá geniálně, když ji někomu vyprávíte, ale ve filmu na mě působí jako jeden velký naschvál) a konče vedlejšími postavami sploštělými do jednorozměrných karikatur. Nic moc ke koukání výtvarně, žádná zvláštní atmosféra, žádná velká hloubka (témata tvůrčích pochybností a talentu/netalentu mě v této podobě moc neberou), zbývá jen ten syžet obalený povedenými fóry a mírné formalistické potěšení z hrátek se střetáváním bergmanovského žánru „film o dělání divadla“ a gangsterky. Příjemně pobaven ano, nikoli však unešen. ()

castor 

všechny recenze uživatele

20. léta, New York. Mladý divadelník, aby prosadil uvedení své nové hry, musí kývnout na podmínku mecenáše-gangstera vzít do herecké party jeho netalentovanou přítelkyni, která má navíc za zadkem strážce s podobou Chazze Palminteriho ("Než jsem podpálil školu, tak mě naučili číst a psát."). Ačkoliv si Woody Allen vybral další téma, které jeho osobně zřejmě často trápí, a to výsledná podoba snímku, tlaky a dohady s producenty atp., tentokrát si mé srdce vůbec nezískal. Děj moc nikam neposouvá, gradace je mizerná, tempo nulové, za kamerou se s nápady zrovna dvakrát nepředřel a ani při psaní sarkastických dialogů neměl podle všeho moc dobrou náladu. Nejvíc pak iritující herci, kteří ač úmyslně, ale přesto nesnesitelně přehrávají!! Prostě jedno z mých nejhorších setkání s Mistrem.. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (4)

  • Americký filmový institut AFI zařadil snímek mezi 10 nejlepších filmů o gangsterech. (Terva)

Reklama

Reklama