poster

Berlínská mise (festivalový název)

  • Jižní Korea

    Baereullin

  • Jižní Korea

    베를린

  • USA

    The Berlin File

Thriller / Akční

Jižní Korea, 2013, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cedr
    ***

    The Berlin File by se dal jednoduše ale celkem výstižně přirovnat ke Korejské variaci na Bourna. Velmi pomalý rozjezd ale i podivné záchvěvy v tempu v průběhu filmu se v tomto typu snímků tráví jen těžko. Mimořádně povedená akce to však slušně kompenzuje a velmi nápadně otevřenými dvířky pro případné pokračovaní bych si prošel rád.(18.9.2013)

  • JFL
    ****

    Ryoo Seung-wan se do korejského filmového průmyslu vklínil natruc coby samouk a nadšenec, jehož snem bylo točit dravé akční snímky postavené na atrakci herců minimálně využívajících kaskadéry. Poté, co jeho rapidní stoupání ke stále větším rozpočtům a rozmáchlejším akčním spektáklům utnul kasovní propad komiksově nadsazené bláznoviny "Dachimawa Lee" se vrátil akce prostým ale formálně vycizelovaným dialogovým thrillerem "The Unjust". Ryoova novinka "Berlínská mise" pak představuje velkolepý akční návrat, jenž ale nese znaky poučení se ze předchozích nezdarů a ukazuje divákům vytříbeného režiséra na vrcholu sil. Film úspěšně zabodává korejskou vlajku na prostoru doposud výhradně hollywoodského žánru špionážních akčních thrillerů natáčených v s mezinárodních lokacích. Tvůrci snaží sebevíc dodat klasickým šablonám lokální nádech motivy vztahu mezi Severní a Jižní Koreou, ale ty jsou rozvedené do striktně černobílé podoby, která až bulvárně hraje s předsudky o démoničnosti severokorejských uzurpátorů moci. Také v ryze žánrových prvcích scénář příliš tlačí na pilu, především v nespočtu zvratů ve stylu měnění stran a spojenců, což ve výsledku může vést až k apatii diváků. Naštěstí se Ryoo pravidelně vrací k akčním sekvencím, které staví na maximální intenzitě a nápadité inscenaci. Každý střet má nějaký malý detail, který akci dá punc originality i účelnosti a zároveň svou výstředností a neokoukaností zaručuje, že se sekvence zaryje divákům do paměti. Zatímco post-bourneovské americké akční filmy se soustředí na vytvoření impresivní změti, kterou drží pohromadě pouze zvuková stopa a hudba, Ryoo právě těmito výraznými detaily akci vždy zpřehledňuje a zasazuje ji pevně do prostoru, který se stává součástí celkové atrakce. Bravurní je v tomto ohledu úvodní část filmu, kde se nejprve výtečně ustanoví očekávání díky směřování pozornosti k podivně tvarované ráně na hrdinových zádech, jejíž původ se pak vysvětlí během dlouhé flashbackové pasáže. Podobně je závěrečná bitka hrdiny se záporákem ozvláštněna prací s prostředím širých lánů vysoké trávy s roztroušenými balvany a především pak díky dravé choreografii s promyšlenými vychytávkami inspirovanými v MMA.(3.12.2013)

  • Ouwen
    ****

    Něco tomu chybělo, nemohl jsem se úplně do příběhu dostat a postavy, ačkoliv sympatické a zajímavé, bylo mi trošku lhostejný jak to skončí. Na druhou stranu agent od JihoKorejců byl dost dobrej, spoustu solidních hlášek, hlavní hrdina sympaťák a působí profesionálně, jeho manželka taková nevýrazná, záporáci slušní. Dobrá hudba, slušný tempo a špičková akce, kontaktní, rychlé a surové souboje, přestřelky v těsných prostorech, kvalitní průstřely aj ozvučení, konec jsem nečekal a působí dost otevřeně. Další Korejská akční jízda.(2.5.2015)

  • ScarPoul
    ****

    Multikulturalita v Kórejskom filme je pre mňa jav pomerne nový. Vychádzajú za hranice svojej krajiny. Rozprávajú rôznymi jazykmi a nakopávajú zadky s rovnakou eleganciou ako Hong Kongská akčná škola 80 a 90 rokov. Liam Neeson by bledol závisťou pri dokonale nasnímaných scénach a akčnej žranici, ktorá ma uspokojila na všetkých elementárnych úrovniach akčnosti - ktorá ma v určitých momentoch a fázach neuveriteľne baví. Aj keď sa ju snažím dávkovať minimálne. A plus to zostáva inteligentné. Vykonštruované, ale bez toho aby sa to strácalo vo svojich teóriach. Skôr ako o napätie tu ide o fakt, že to odsýpa ako hodinky a pritom to hovorí o veľa veciach. Zároveň je to tak trocha hitmenovské a pritom s určitou dávkou sofistikovanosti. Akýsi hybrid, ktorý len trochu dopláca na svoju dĺžku. Tá sa stáva hlavne vďaka množstvu postáv, mierne nesúrodou. Inak príjemné prekvapenie a za scénu v byte mám chuť dať aj plný počet.(1.2.2015)

  • Zeebonk
    ****

    Kajícně se řadím do velmi okrajového uskupení Čechů, pro nějž je slovenština větší neznámá než starý zákon v hebrejštině. Ale vězte, že jsem se opravdu snažil. Svým ostřížím zrakem jsem to pitval písmenko po písmenku, ale na ten podělaný kloub jsem prostě nepřišel. Tento snímek pro mě byla ta nejbolestivější filmová prohra, jaká se mi kdy opovážila prořinčet páteří. Berlin File, dynamická oddychovka z úhledného německého hřišťátka, na kterém probíhá dramatický zápas mezi sestřičkami Korejovými. Jenomže nějaký bezohledný barbar k tomu naťukal pouze slovenské titulky, čímž se mi zápletka a pointy zkroutily v gigantický nažloutlý otazník, který sebou začal provokativně škubat do rytmu severokorejské hymny a mně tak nezbylo než namířit svou pozornost na ze všech úhlů fenomenální akci. Zkrátka si na mé hodnocení popadněte pořádnou rezervu, neboť mi obsah vyšuměl mezi prsty a zanechal za sebou nebývale precizní formu.(18.8.2013)

  • - V rámci co nejdokonalejších příprav se ještě před samotným natáčením snímku, který, jak samotný režisér Seung-wan Ryoo prohlásil, měl divákům v rámci specifických prvků připomenout americký filmový snímek The Bourne Identity (2002), v roce 2011, rozhodl filmový režisér osobně setkat s několika vybranými severokorejskými utečenci a s jejich pomocí natočit krátký realistický dokumentární záznam, v němž by se naplno projevil specifický jihokorejský kinematografický styl špionážních filmových snímků, kdy se jihokorejský agent propracovává k získání přísně tajných dokumentů a informací severokorejských vládních činitelů. Krátký dokument nazvaný Spies (2011), kontroverzně se opírající do problematiky současného stavu obou znepřátelených zemí, se v roce 2011 objevil ve vysílání tamější televizní stanice MBC. (Conspi)

  • - Takřka celý snímek se pod režisérským dohledem natáčel za hranicemi jihokorejského státu. Filmové natáčení odstartovalo 16. 4. 2012 v jihokorejském městě Namyang, nacházejícím se v nejlidnatější provincii Kjonggi, aby se následně přesunulo do Evropy, do hlavní německé metropole, Berlína, kde si filmový štáb pro potřeby natáčení snímku rezervoval Westin Grand Hotel, náměstí Hackescher Markt a na krátkou chvíli také ikonické náměstí Pariser Platz, a litevského hlavního města Riga. Z důvodu rozsáhlého množství anglických dialogů, neboť ve snímku se hovoří korejsky, anglicky a německy, režisér snímku, Seung-wan Ryoo, si ke spolupráci přizval amerického scenáristu, producenta a režiséra Teda Geoghegana. Akčním choreografem bojových scén se stal populární jihokorejský akční koordinátor, režisér a herec v jedné osobě, Doo-hong Jeong, s jehož prací se lze setkat ve snímcích Sea Fog (2014) nebo The Last Knights (2014), zatímco jako herce jej lze vidět ve snímcích Fighter In The Wind (2004), The City Of Violence (2006) nebo No Blood No Tears (2002). (Conspi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace