poster

Maniak

  • Francie

    Maniac

  • USA

    Maniac

  • Slovensko

    Maniak

  • Kanada

    Maniac

  • Nový Zéland

    Maniac

  • Austrálie

    Maniac

  • Velká Británie

    Maniac

Horor / Thriller

Francie / USA, 2012, 89 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JAn
    ****

    Khalfoun příjemně překvapil. Jeho minimalismus společně s funkčním využitím POV a Robovou experimentální elektronikou vytváří skutečně drásavou atmosféru, která se v mnoha momentech s přehledem vyrovnává originálu, a místy svou syrovostí dokonce upomíná na tíživou atmosféru McNaughtonova Henryho. Autentickou deprimující úzkost 80. let se už sice nikomu zopakovat nepodaří, Khalfounův Manic k její resuscitaci však nemá daleko. Wood má navíc oproti Spinellimu tu výhodu, že jeho civilní tvář přirozeně zapadá mezi všechny ty průměrné Američany, čímž jen narůstá celková bezútěšnost filmu. A znalce Lustigova originálu jistojistě potěší drobné citace původního filmu. Maniac jednoduše je intimním výletem do hlavy sériového vraha, na jehož tíživost jen tak nezapomenete. Jenom škoda té závěrečné gore orgie, která, i přes svoji efektnost, zbytečne nabourává produktivní minimalismus celého snímku. A pokud POV na nějaký čas vystřídá okoukaný found footage, budu navýsost spokojený.(7.2.2013)

  • sniper18
    ****

    Je to vydarený hororový thriller. Má celkom dobrý príbeh o sériovom vrahovi, ktorý si vyhľadáva ženské obete ľahších mravov, pričom loviskom sa mu stali nočné ľudoprázdne ulice a ich skalpy používa pre svoje figuríny, ktoré rád vyrába. Práve vďaka nim sa časom spriatelí so sympatickou mladou ženou a tak musí bojovať so svojou chorou psychikou, aby ušetril aspoň ju, ale udržať svoje tajomstvo je stále ťažšie. So spracovaním som dosť spokojný, síce o nejaký výraznejší príbeh v tomto prípade moc nejde, ale to na zaujímavosti filmu vôbec neuberá. Je to jednoducho niekoľko dní prežitých v mysli psychicky narušeného sériového vraha, pričom sa u neho striedajú racionálnejšie stavy s tými, kde je zase úplne mimo, viditeľne na to tvorcovia nešli tým najjednoduchším spôsobom, ale skúsili sa s tým trochu vyhrať a to úspešne. Zaujali ma všetky tie vplyvy, ktoré na neho pôsobia, nová známosť, nepríjemné spomienky z detstva a iné a celkovo je to veľmi dobre zvládnuté, takže je vlastne úplne jedno, či sa práve odohráva niečo hororovejšie, alebo iné, stále sa je na čo pozerať. A veľkým plusom je samozrejme celý štýl videnia v prvej osobe, čo tomu dodáva na pôsobivosti. Čo sa týka tých krvavejších scén, tak som celkom spokojný. Síce ich nie je až tak moc, čo ale zase podporuje uveriteľnosť zápletky a tiež nie sú až tak nápadité, ale aj tak sú jednotlivé situácie zaujímavé, obzvlášť dlhá sekvencia, ktorá začína v metre a aj slušne drsné, kde zase vyniká to neustále skalpovanie, takže si nemám na čo sťažovať. Herecké obsadenie je na tom dobre, Elijah Wood to zahral skvelo, ale kvôli jeho skúsenostiam s podobnou postavou vo filme Sin City som to od neho aj čakal, k tomu veľmi príjemná Nora Arnezeder a okrem nich tu už prakticky nikto nemá priestor. Réžia a technická stránka sú výborné, toto vyšlo po všetkých stránkach. Maniak samozrejme nie je práve film, ktorý by som sa teraz chystal pravidelne pozerávať, ale aj tak je to veľmi zaujímavé hororové dielo bez výraznejšej slabiny, ktoré určite stojí za pozornosť. 76%(4.5.2013)

  • H34D
    ***

    Maniak je dost střídmý v ději, ale způsob, jakým byl natočen, to vcelku zachraňuje. Zběsilé záběry z první osoby zdařile podkreslují extrémní narušenost a "maniakálnost" hlavní postavy. Netvrdil bych, že divák se vyloženě cítí uvězněn v jeho hlavě, ale film při nejmenším působí sugestivně. Samotář Frank se potuluje nočním městem a nechává se kompletně ovládnout svými zvrácenými choutkami. Dočkáme se i několika nezvykle brutálních scén, ale přesto nebo možná právě proto mám pocit, že tvůrce šokuje tak trochu samoúčelně... 6/10(17.12.2017)

  • Viktooorka
    ****

    Upřímně přiznávám, že mě tahle „řezničina“ výsostně bavila. Kamera zajímavá, udávala tempo a já se tak nestihla nudit. Trošku mě mrzelo, že se ten modrooký hobítek moc neukazuje před kamerou, ale to mě vynahradily odrazy, které mě v jistých momentech od srdce rozesmály. Naopak jeho monolog se svým vnitřním já, mě zase slušně dostával do deprese. Vždyť on to byl vlastně chudáček, který měl díky své mamince zvláštní koníček. Taky jsem té slečně z metra záviděla vlasy, že bych ji skalpovala :o) Pro mě celkově milé překvapení, prezentace, hudba, obsah. Pro mě zábavný kousek, trošku ujeté psycho, ale já se nenudila :o)(2.5.2013)

  • Jordan
    ****

    Musím si pozrieť pôvodný Lustigov film z 1980, tuším, že to bude možno ešte väčší nárez. Ajov a Khalfounov remake je však zdravo nechutný, artový a béčkový, aby ma bavil, s kopou pekných dievčat a mladých žien, ktoré dostávajú, čo im patrí, s naozaj skvelou ála eighties muzikou, ktorá to nádherne dofarbuje, so sústredeným a naozaj úchylným elijahom s dobre urobenými rukami (+ pre masky). celé to je urobené v takom retro štýle, akoby sa to odohrávalo v osemdesiatych rokoch, znovuoživených v súčasnosti. Navyše kopu priamych i nepriamych odkazov na rôzne iné filmy, či už v rámci žánru (figuríny, psycho-sprcha), alebo aj mierne mimo neho, na okraji (zrkadlo na streche - základný inštinkt); zaujímavá je metóda, filmy snímané z vlastného pohľadu hlavného hrdinu sú skôr výnimkou, aj keď takéto snímanie sa objavuje skôr v skrátených úsekoch, scénach a ako subjektívny pohľad častejšie, no aby bol celý útvar (alebo jeho väčšia časť) urobený takto, je to skôr formálny experiment (smack my bitch up od prodigy, enter the void, dama v jazere, skafander a motyl, v kozi johna malkovicha...), ktorý sa dá krásne oklamať spôsobom, akým to robia found footage horory (blair witch, rec...), kde je to to isté, z pohľadu kameramana/postavy filmu, no tam nie sme "vo vnútri hlavy", čo umožňuje väčšiu objektivitu a uľahčuje niektoré problematické technické obmedzenia (pohľady do zrkadla, nakláňanie hlavy, zaostrovanie, žmurkanie...);(17.8.2013)

  • - Celé jméno hlavního hrdiny je Frank Zito (Elijah Wood). (Scelleton)

  • - Ve filmu zazní píseň „Goodbye Horses“ od americké zpěvačky Q Lazzarus. Tato skladba se rovněž objevuje ve filmu Mlčení jehňátek (1991), což je další film, ve kterém vystupuje postava sériového vraha, který stahuje lidi z kůže a má problémy se svou matkou.

  • - Příběh je zasazen do ulic a podchodů Los Angeles. Původní verze z roku 1980 se ovšem odehrávala v New York City.