Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (140)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Trochu bez ladu a skladu, veľa vecí si človek musí domyslieť, záver o ničom a hérečka Tereza od Vitů si rozbehla kariéru telom, ktoré vystavuje v tomto filme stále. Človek má pocit, že Chlupáček proste stál za kamerami a v kuse onanoval, asi to bolo účelom. Terezka hrá Jolanu, ktorá šuká so všetkým vrátane otčima, s nikým vlastne šukať nechce, ale v podstate sa jej to aj celkom páči. V mysli má stále ale starého Jastrabana. Viac sa o jej osude ale nedozvieme. A to je škoda, inak by to celé mohlo aj dávať zmysel. Takto nič. Asi došiel film. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Sedmnáctiletý puberťák si natočil svoje erotické fantazie. Asi se mu líbila Terezka Vítů (což se vůbec nedivím), tak jí tam dopsal co nejvíc pikantních scén. Přitom první polovina je velmi slibná! Skvělý Roden hraje dost nejednoznačnou postavu (scéna s holením a žiletkou) a jeho vztah mezi ním a hlavní hrdinkou je zajímavý, napínavý. Když jsem se dozvěděl, že jde o film o znásilnění, bál jsem se, že zase uvidíme pravidelnou dávku klišé (dívka se po znásilnění myje ve sprše a říká ,,Připadám si tak špinavá!"), k čemuž naštěstí nedojde. Divák tápe, jestli Jolaně zneužívání vadí, jestli jí ničí nebo je jí snad dokonce příjemné? Což je osvěžující pohled na tuto problematiku. Problém ovšem nastává v druhé polovině. Film se přesune do prostředí bordelu a zničehonic se změní ze zajímavého dramatu do samoúčelné přehlídky chlapů, co nebohou Jolanu pořád znásilňují a mlátí. A ona? Jenom smutně kouká. Takže úplně nevím, jak si s tím jako divák počít - proč na něco takového koukat? Motivace postav se tak nějak rozplynou do ztracena a film začne ze všeho nejvíc připomínat knihy markýze de Sade - nebohá dívka trpí ve světě nadržených mužů, ale divákovi (čtenářovi) je to kvůli povrchnosti postav a nemožnosti ztotožnit se s nimi vlastně úplně jedno. ()

Reklama

Mr. Filuta 

všechny recenze uživatele

Pro mě naprosto největším fatálním nedostatkem jsou příšerně divadelní výkony herců. Na to, že při tvorbě působil režisérský tandem, jehož jedna půlka měla údajně na starosti čistě "práci s herci", mi přijde, že si minimálně polovina hereckého ansámblu připadá spíš jako na jevišti, než před kamerou. V kombinaci s podprůměrnými dialogy tohle tvoří vážně debilní atmosféru, ve které se všechno ostatní (ať už jakékoliv kvality) naprosto topí. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,OPRAVDU, MOC JSEM CHTĚLA, ABY MI NĚKDO ROZUMĚL A ABY VĚDĚL, JAKÁ JSEM…“ /// Jolana je holka, který do hlavy nevidím. Vymrdáváno s ní je v životě i v životě. Film, ve kterým se zřejmě scénárista snaží upozornit na (svý) složitý dětství. Příběh je dějem určen pro starší vosumnácti, mentálně ovšem osloví starší chlápky, toužící šukat mladou holku (jo takhle… takže všechny.). Dialogy jako z nějaký sci-fi (vlastně mluvěj spíš jako čuráci) a Vágnerová je klasicky ,,na tečku“. To vlastně všichni. Tomuhle já nerozumím. Tohle vocení kulturně náročný obecenstvo, kterýmu byla při sledování Sucker Punch provedena lobotomie. Nebo všichni, kteří začnou po zjištění, že z nich někdo dělá čuráka okamžitě stříkat. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Pokaždý, když objímám družku, myslím na dceru. 2.) Myslím si, že v botelu je líp než na světě. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Solidní řemeslo, výborní Malý s Rodenem a sympaticky jiný koncept, který doplácí na to, že ač spoléhá na herce a postavy, ve scénáři nemá ani pro jednoho dostatek šťávy. Herci tak nemají co hrát a postavy se stávají figurkami, které říkají neskutečné (a místy až směšně silácké) nesmysly - a ještě navíc ve one-linerech. Je navíc zarážející, že ačkoli chce film záměrně stavět na nezodpovězených otázkách a náznacích, film nemá jedinou scénu, kdy by postavy zbytečně neverbizovaly svoje pocity, aby i ten poslední Pepík pochopil. Snový svět hrubě nevyužitý (a přitom má Jastraban takové charisma!), ženské postavy jen držáky na podprdy, velmi vágní budování Hádkovy postavy, kterému to snad nemůže žrát ani ten největší naiva a zbytečné soustředění se pouze na postavu Jolany, jež je ale profilovaná podobně apaticky jako Bella z Twilightu. Nic nedělá, s nikým se nebaví a prostě jenom proplouvá. Až na to, že tady na první sex nečekáte čtyři filmy, ale čtvrt hodiny. A ač mám rád kozy všeho druhu, rád koukám i na ty nejbizarnější Lynchoviny a rozhodně jsem otevřený originalitě, tady je všeho tak strašně málo jak k vyvolání diskuze, tak k filmovému zážitku. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Film za dobu promítání v českých kinech navštívilo 5 440 diváků. (Hal_Moore)
  • Názov filmu sa objaví v šiestej minúte. (Johnny.ARN)
  • Původně měla hlavní roli ztvárnit jiná mladá herečka. Tereza Vítů se však režisérovi líbila více a na poslední chvíli byla hlavní role přeobsazena. (Luzzi)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno