VOD (1)
Obsahy(2)
Film se silným tématem o milostném vztahu mezi dvěma mladými ženami natočil tunisko-francouzský režisér Abdellatif Kechiche a hlavní role ztvárnily mladé herečky Adele Exarchopoulosová a Léa Seydouxová. (oficiální text distributora)
Videa (3)
Recenze (480)
Málokdy je nějaká festivalovka natolik vtahující a její umělecké volby naprosto přesně podporují sílu sdělení a emocionální účinek. Tříhodinová série detailů na tváře herců, jejichž dialogy i všední činnosti záměrně neodbočují od samotného procesu hrdinčina vývoje, má možná několik až zbytečně zdlouhavých pasáží, ale i ty by si režisér dokázal bez zaváhání obhájit. My Adele jen nesledujeme, my jsme Adele a prožíváme s ní vypjaté momenty tak zúčastněně, jak je to v rámci filmového vyjadřování vůbec možné. Sexuální scény možná až příliš dlouhé, ale vzhledem k důslednosti sledovacího procesu vnitřního a právě sexuálního vývoje křehké hrdinky nevyhnutelné a pro mužského diváka koneckonců nefalšovaně příjemné (obě herečky nejenže skvěle hrají, ale i vypadají). Sexualita může být tuhým břemenem a zde to vidíme nepřikrášleně a vysoce realisticky. 85% ()
Opravdový, vážný, uvěřitelný, erotický, ale DLOUHÝ. Líbila se mi Adele (myslm herecky, připadala mi jako takový mix Ellen Page a té holky z Fucking Amal), všechno jsem jí věřil, věkově vždy seděla, erotický scény jsem holkám taky věřil. Ale celý to bylo moc roztahaný. Ne, že bych chtěl film přetáčet, poutavý byl, ale délka mu ubírala na působivosti, nota bene, když chyběla doprovodná hudba. A nějak nevím, co si z něj mám odnést. # [viděno: monitor, 5.1] ()
Realisticky vykreslený vztah dvou méně či více tápajících duší, který urval vítězství na posledním ročníku mezinárodního filmového festivalu v Cannes. Stačí jedno otočení hlavy a jeden pohled na modré vrabčí hnízdo, který protočí směr sexuálního probuzení mladé francouzské studentky. La Vie d'Adèle je ideálním příkladem toho, že když se k látce přistupuje s citem, i mnohokrát viděný příběh nabídne emociálně tepající dílo. Intimní realismus, zakořeněný konzervatismus a zobrazování jinakosti v plné „nahotě“. Přerod dívky v ženu hledající vlastní identitu sice vezme tři hodinky života, litovat však nebudete. Vzplanutí mezi sofistikovanou umělkyní a na první pohled obyčejnou studentkou nabízí silné poselství těm, kteří v něm neuvidí pouze explicitnost sexuálních scén. Ostatně tvůrci nám to neusnadňují ani v případě běžných dialogových scén, kdy si kamera ani náhodou nedrží odstup, lpí na velkých detailech i dlouhých sekvencích bez střihu. A mladistvou krásu záměrně plácá přes prsty. Hlavní hrdinku tak sledujeme, jak nevábně spí s otevřenou pusou, jak jí neustále něco teče z nosu, jak se jí na tvář lepí prameny vlasů, jak se cpe špagetami. Ale je to nesmírně obyčejné, civilní, nepřikrášlené, přirozené. Stejně jako přirozeně působí na plátně homosexuální vztah. Se všemi vrcholy i pády. 80% ()
Dnešného diváka, ktorý sa zaujíma o súčasné trendy, Adele nemá čím inovatívnym ohúriť. Vieme, že nás čaká snaha o maximálnu autenticitu, detaily tvárí hrdiniek kvôli zvýrazneniu ich emócií a samozrejme explicitný sex. Tak sa máme dostať a aj dostávame hlbšie do ich srdcí a hláv, čomu napomáha aj mohutná dĺžka. To ale skôr z toho hľadiska, že keď s niekým strávite 3 hodiny, tak je vám bližší ako ten, s ktorým strávite hodinu a pol. Väčšinou. Páči sa mi Kechicheho symbolika, toľko modrej som ešte vo filme nikde nevidel. Raz Emmina tvár pripomína farbami francúzsku zástavu a k heslu francúzskej revolúcie to skvele pasuje. Najvýstižnejší je však Adelin gay kamarát (kto iný by ju dokázal chápať, že...) s tričkom Robocopa: Adelino vnútro vs. jej klamlivý zovňajšok, ktorý ju neodhaľuje. Problémy mám s niektorými maličkosťami typu prijatie jej inakosti kamarátkami, v dnešnom svete (aj tom pred pár rokmi) by s tým asi taký veľký problém nemali, Adele príliš svoju inakosť nerieši, hneď sa vrhá do lásky, tá prvá teenagerská vydrží dlhé roky, atď. No ten najväčší problém je v tom, že po troch hodinách nezávislého, či umeleckého filmu by som mal cítiť katarziu, a nie iba skonštatovať, že to bolo kvalitne natočené, s výbornými hercami a režisér vie pracovať so symbolikou. http://www.youtube.com/watch?v=68ugkg9RePc ()
Ta Adele! Ona s prominutím jen žere, spí, sexuje nebo brečí (nebo to kombinuje), ale přesto s ní ty tři hodiny chcete strávit až do konce. Pasivitou a závislostí na druhých mi místy připomínala jistou Bellu a Život Adele bych tak nazval Stmíváním pro intelektuály. Jenže velmi dobře provedeným a nejspíš sebeuvědomělým. Ne, není to žádné terno, ale poctivý festivalový film, který zcela naplní očekávání, určitě jo. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (25)
- Abdellatif Kechiche veľmi často nahrával štáb mimo pľacu, o čom členovia nevedeli. Mnoho takýchto záberov sa neskôr dostalo do finálneho zostrihu filmu. (Arsenal83)
- Premiéra sa konala na filmovom festivale v Cannes, kde snímka šokovala publikum svojimi sexuálnymi scénami. Mnoho členov publika poznamenalo, že film by šokoval celý svet a určite musí byť upravený, aby bol v mnohých krajinách prípustný. (Eoin)
- Film, který je promítán v pozadí na plátně během párty u Emmy (Léa Seydoux), je Die Büchse der Pandora (1929). (sakuL_)
Reklama