poster

Gumballův úžasný svět (TV seriál)

  • Velká Británie

    The Amazing World of Gumball

  • Německo

    Die fantastische Welt von Gumball

  • USA

    Gumball

Animovaný / Komedie / Fantasy / Rodinný

Velká Británie / Německo / Irsko / USA, 2011–2018, 44 h (Minutáž: 12 min)

  • FOCKE_WULF
    *****

    S malou neteřinkou jsme skoukli díl s názvem Banán a málem jsme u toho chcípli smíchy. Jenom bych poznamenal, že za našeho mlada byly pohádky umírněnější; Křemílek s Vochomůrkou vařili povidla, například. Gumballův úžasný svět je o dost brutálnější, plný ulítlostí, drsné šikany, anarchie, agresivity a dětem se musí zákonitě líbit. Rozhodně je to na realitu připraví líp, než nějaký poťapaný lesní skřítečkové žijící v pařezu.(11.12.2015)

  • Campbell
    *****

    U Adventure Time jsem se nudil a Regular show jsem přestal po 5 dílech sledovat. Zato Gumball jsem dokoukal pomalu na jeden zátah. Takhle šílenej seriál člověk jen tak nevidí. Jediným problémem může být že se mi občas zdálo že neví jestli chce být pro děti či dospělé. Ale to mě nesralo. Seriál je vtipnej a u každé epizody(která trvá sotva 10 minut) jsem měl záchvaty smíchu. Animace je ÚCHVATNÁ, najdesetu všechno od klasické 2D přes 3D po stop motion animaci, prostě všechno. Odkazy na hry byly luxusní. Nemá cenu tady o ničem psát tohle by měl vidět každý aby si udělal obrázek.(28.4.2018)

  • JFL
    *****

    V komentářích k seriálům z produkce Cartoon Networku či Nickelodeonu se hojně objevují dohady o tom, jaké drogy jejich tvůrci berou, což je sice sranda, ale bohužel to odvádí pozornost od podstaty celé věci. Výslednou podobu těchto seriálů totiž neutváří konzumace halucinogenů (pod jejich vlivem toho lidé většinou moc nevytvoří), ale prostý fakt, že se jedná o kolektivní díla tvůrců, kteří bez ohledu na specializaci (od scenáristů a kreslířů storyboardů přes výtvarníky navrhující postavy či pozadí po animátory i skladatele hudby) jsou ohromně kreativní a mají velkou fantazii, která díky osvíceným producentům dostává absolutní volnost. Z rozhovorů se scenáristy pak vyplývá, že další důležitý aspekt představuje nikoli apriorní podřizování se dětskému publiku, nýbrž prostě psaní toho, co je samotné baví, či co by oni sami jako děti ocenili. V kombinaci s vizuálními nápady kreslířů či animátorů a během společného brainstormování za účasti dalších tvůrců tak vzniká zábava s různými vrstvami, které budou současně oslovovat nejrůznější věkové kategorie publika. Vše řečené se s fenomenálním účinkem zhmotňuje v seriálu "The Amazing World of Gumball", jenž spolu s "Adventure Time" a "Steven Universe" představuje absolutní vrchol soudobé animované televizní tvorby. První, čím "Gumball" zaujme, je jeho kombinovaná animace, kde se před fotorealistickými pozadími potkávají nejroztodivnější postavičky vytvořené všemi myslitelnými postupy včetně kresby, počítačové animace, loutek, plastelíny, fotek, zmuchlaného papíru i hrané lidmi, tedy částmi jejich těl. Tato nesmírná pestrost vychází z původního konceptu autora seriálu Bena Bocqueleta, který chtěl dát prostor všemožným postavám, které vytvářel v minulosti jako reklamní kreativec pro různé kampaně, ale které byly zamítnuté. Seriál tak doslova představuje pohled do světa zabydleného výplody Bocqueletovy fantazie. Tento osobní rozměr ještě umocňuje zastřešující koncept sitcomu a jednotlivých osobností hlavních figur, které podle autorových slov výrazně vycházejí z jeho vlastní rodiny. Díky angažmá scénáristů, z nichž někteří současně pracují na britských hraných komediálních seriálech, pak vzniká divoká smršť vizuálních, slovních, sebereflexivních, popkulturních i situačních gagů, které formát školního i rodinného sitcomu osvobozují od tradičních klišé a naopak jej zabydlují dech beroucími nápady. Podvratný a svobodomyslný přístup k žánru i schématům lze částečně vysvětlovat i faktem, že "Gumball" není americký seriál, nýbrž představuje první původní projekt evropské divize Cartoon Networku sídlící v Londýně. Obzvláště pak ve druhé sérii, kdy už měli tvůrci osvojenou náročnou výrobu a mohli o to více popustit uzdu představivosti, dosahuje odvázanost, nápaditost a sebereflexivita rovin, jaké by člověk nikdy nečekal ani v „seriálu pro dospělé“ a nad jejichž důmyslností zůstane jen nevěřícně zírat (viz ryze geniálních posledních šest dílů druhé série počínaje "The Tape"). ____ více k seriálu a celé tvorbě Cartoon Networku v článku pro A2(18.5.2014)

  • tehol
    *****

    tohle je proste masterpiece. v podstate kazdy dil ma v sobe tolik napadu, ze by z toho klidne mohl byt celovecerak (tedka prehanim opravdu jen trosku). z dilu, ktere jsem videl u me jednoznacne vede s02e29 the game, tady uz jsem si rikal, ze to neni jen dokonala zabava, ale ze to ma i takovy az biblicky presah a po skonceni jsem potreboval chvilku na vydychani :)(12.1.2017)

  • Gemini
    ****

    Neuvěřitelný slepenec různě animovaných postaviček, sesazených na reálném pozadí, mezi nimiž se odehrávají nepopsatelné dějové úlety - v nichž ovšem vždy dokážete vysledovat, které téma se dnes bude zdejším typickým (psychotropními substancemi ovlivněným) způsobem variovat. I když jsem si nemyslel, že bych na něco takového mohl ještě někdy mít náladu, tak prostě ano, takhle to klidně může být. A málem bych zapomněl - jestli je to pro nějaké děti, tak rozhodně až tak od osmi let výš, čím starší, tím pro obě strany lepší:) 80%(2.3.2015)

  • - Darwin je pojmenován po Charlesovi Darwinovi a jeho teorii evoluce. To je důvod, proč je Darwin  zobrazen jako ryba s nohama. (kubca008)

  • - Kocúr Gumball má 12, ryba Darwin 10 a králik Anais 4 roky. (Carol Pifková)

  • - Rodina Wattersonových nese své jméno na počest slavného kreslíře a autora komixů Billa Wattersona. (kubca008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace