Režie:
Todd HaynesScénář:
Phyllis NagyKamera:
Edward LachmanHudba:
Carter BurwellHrají:
Cate Blanchett, Rooney Mara, Kyle Chandler, Jake Lacy, Sarah Paulson, Cory Michael Smith, Carrie Brownstein, John Magaro, Ken Strunk (více)Obsahy(2)
Carol ukazuje milostný příběh, jemnost a hloubku jedné strhující lásky. Dobře situovaná a vždy distingovaně elegantní dáma Carol (Cate Blanchett) se v obchodním domě seznámí s mladou prodavačkou. Banální setkání a rozdíl ve společenském postavení obou žen ale najednou neexistují, obě jsou překvapeny okamžitou vzájemnou náklonností. Nevinnost prvního setkání brzy mizí a jejich vztah se rozhoří do spalujícího mileneckého poměru. Carol je ovšem vdaná žena a matka a v Americe 50. let byl vztah dvou žen společenský nepřijatelný a postavený mimo zákon. (Bontonfilm)
(více)Videa (24)
Recenze (236)
Čekala jsem, že to bude alespoň o stupínek lepší. Hudba je jednou z nejlepších věcí na celém filmu naopak dialogy mi přišli až moc strohé a nedomyšlené, jako by si s tím sami herečky nedokázali poradit. Postelová scéna mezi Cate a Rooney mě uchvátila a jsem ráda, že se toho vůbec nebáli a trochu se odhalili. Nicméně to je asi vše, co je na filmu dobré. Film drží hlavně herecké výkony, jinak to spadá pod průměrný snímek, na který po nějaké době zapomenu. ()
Přátelé je to dobré, počet penisů po celou délku filmu je konstantní a lesbické scény tu jsou. Už jen z těchto důvodů film za vidění stojí, bohužel dějová linie společenského odsuzování a řešení sporu o dítě je natolik otravná, že je to často nuda. Takže jestli máte rádi lesbičky a Cate Blanchett, jděte do toho. ()
Krásná forma, prázdný obsah. Skvělá dobová výprava, ze které jsem měla pocit, že se dívám na film z 50. let. Úžasná hudba a kamera. Jenže jako drama s romantickým podtextem tomu zoufale chybí jakýkoliv citová hloubka. Citové pouto Carol a Therese nemá žádné základy nebo vysvětlení. Viděly se dvakrát v životě a už je z toho romance století. Absolutně se mě to nedotklo a postavy a jejich citové utrpení mi byly ukradené. Mara už tradičně pusobí citově mrtvě, Blanchett je chladná a nevýrazná. Oscarové herecké nominace naprosto nepochopitelné, zvlášť když Blanchett podala mnohem lepší výkon v Truth. Kritici se zase jednou utnuli. ()
Další už docela zoufalý pokus Cate Blanchett o dalšího Oscara, skoro o nic jiného tady nejde. Před dvěma roky se jí to povedlo v Jasmíniných slzách od Woodyho Allena, kde jí ale poměrně dost napomohlo Allenovo jméno. Další takový úspěch se tentokrát nejspíše nebude opakovat a průměrné dobové lesbické drama po zásluze zapadne. Žádné výrazné momenty, utahaný děj. Celkově strašně nevýrazný počin, který ničím nevyniká a to bohužel ani hereckými výkony na kterých měl stavět. ()
Rooney mám ráda, což o to, ikyž se furt tváří, že hledá žiletku anebo oprátku, působí sympaticky. Ale s přibývajícími kousky její filmografie, jenž mám za sebou, nabývám silněji a silněji názoru, že to kolem mě bude dřív běhat šestero dětí, než se ona naučí herectví. Cate je elegantní a půvabná, ale k tetelení se nad tímto faktem není potřeba pouštět si tento film, jelikož tuhle pózu, to ona zvládá s přehledem v kdejakém jiném, lepším, kousku. A má-li být tedy důvodem ke sledování Carol alespoň příběh, pak je to důvod bídný, páč tady je tak průměrný a plytký, že si z něj málokdo zapamatuje víc, než celkem vyvedenou atmosféru, která však z hlavy vyšumí ještě rychleji, jak kouř z cigarety. Dlouho jsem neměla takové nutkání využít rychloposuvu k dosažení závěrečných titulků. ()
Galerie (142)
Zajímavosti (17)
- Když je Therese (Rooney Mara) v promítací místnosti zákulisí kina, právě promítají snímek Pouto nejsilnější (1945). (hansel97)
- Novela "The Price of Salt/Carol", předloha snímku, je celá napsána ve třetí osobě z pohledu Therese. (bohyyy)
- Film se odehrává na přelomu roku 1952 a 1953. Ve scéně v kanceláři New York Times s Therese (Rooney Mara) a redaktory je na zdi březnový kalendář roku 1953. V dopise, který Carol (Cate Blanchett) poslala Therese, se jí ptá, jestli by se nemohly setkat ten samý večer v pátek 17. března. Uplynulo tedy tři a půl měsíce, co byly Carol a Therese spolu naposledy. (bohyyy)
Reklama