Režie:
Claude ZidiScénář:
Claude ZidiKamera:
Claude RenoirHudba:
Vladimir CosmaHrají:
Louis de Funès, Coluche, Ann Zacharias, Julien Guiomar, Claude Gensac, Georges Chamarat, Jean Martin, Fernand Guiot, Gérard Boucaron, Antoine Marin (více)Obsahy(2)
Pan Charles Duchemin (Louis de Funès) hájí největší chloubu sladké Francie - gastronomii. Vydává knižního průvodce a hodnotí kvalitu a vytříbenost jednotlivých restaurací. Má starosti s nezdárným synem (Coluche), který se chce stát principálem v cirkuse, ale hlavně s podnikatelem Tricatelem (Julien Guiomar), „králem“ motorestů a závodních jídelen, který se chystá v ďábelském plánu skoncovat s tradiční francouzskou kuchyní. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (305)
Při sledování tohoto filmu jsem tradičně dostala chuť k jídlu. :) Jako malá jsem tento film milovala a miluji ho pořád. Jednoznačně jeden z nejlepších filmů s Louis de Funésem. Když jsem byla malá, tak mě vždycky nejvíc bavila scéna na začátku, kdy Funés přijde do restaurace převlečený za ženu. Skvělá je i scéna se zubařem a degustací dětských pudingů. :) ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby Celosvetovo $9,200,000║Kino Návštevnosť: 5,837,000 (Francúzsko), 93,220 (Švédsko), 3,200,000 (Východné Nemecko) ║ Nie je to tak bláznivo zábavné a uletené ako u Funesa býva zvykom ale aj tak niekoľko vydarených vtípkov sa tu nájde, príbeho a technicky zvládnuté opäť brilantne. /70%/ ()
Pro mě jeden z vrcholů komedie s Louisem de Funésem. Samozřejmě s excelentním dabingem Františka Filipovského. Gurmánský komediální zážitek, kterému jiné filmy o gastronomii sahají pouze po kotníky. Jasný plný počet hvězd, protože si nedokáži představit, že by to mohlo být lepší. 85% ()
Křidýlko nebo stehýnko je nadčasová klasika v rámci komediálního žánru, která mě rozhodně nikdy neomrzí, a rád se na ni čas od čas kouknu. Louis de Funés byl opravdu skvělý komik a v kombinaci s výtečným dabingem od Filipovského tak vznikla jedna z nejvýraznějších komických postaviček, která si získala srdce a obdiv nejednoho diváka. Příběh byl solidně vystavěný a humorné gagy a scénky fungují skvěle i po těch desítkách let. Jeden z klenotů francouzské komedie, který s věkem zraje stejně dobře jako kvalitní víno. ()
Původně jsem měl u hodnocení filmu Křidýlko nebo stehýnko průměrné tři hvězdy a v hlavě jen mlhavé vzpomínky na fajn zábavu, proto jsem si film rád zopakoval a dobře jsem udělal! Velmi rád zvedám hodnocení na solidní čtyři hvězdy. Proč? Večer jsme si chtěli pustit doma něco jen jako kulisu. Film nás ale svým humorem, dynamikou a svižností připoutal k obrazovce. My jsme zapomněli na to, co jsme chtěli dělat a jen se celou dobu skvěle bavili. Claude Zidi zkrátka podobné komedie točit umí (Zvíře, Hořčice, série Bažantů apod.) a v kombinaci s Louisem de Funèsem stvořil další výtečný kus. Občas se stává, že u podobných komedií někdy v průběhu dojde tvůrcům dech a jen poslepují zbylé gagy, aby už byl konec. Tady to rozhodně neplatí. Jednoduchý příběh, o autorovi gastronomického průvodce a především o jeho tajných kontrolách v restauracích, drží při sobě, i když je to v podstatě gag za gagem. Všechny gagy jsou totiž skvělé a především výrazová komika Luise de Funèse tomu dodává ty správné grády. Nicméně i zbytek hereckého osazenstva (syn/klaun Coluche, zkušený řidič/baron Raymond Bussières i sympatická Ann Zacharias) stálo za to a nic nepokazilo. Film nám uběhl opravdu svižně a ani chvíli nenudil. Dokonce v něm lze hledat i přesah. Třeba návštěva továrny a průmyslová výroba potravin stála za to. :-) ()
Galerie (59)
Photo © Films Christian Fechner
Zajímavosti (25)
- Zhruba v 23. minúte filmu, keď je Charles Duchemin (Louis de Funès) na kontrole vo vidieckej reštaurácii L'Auberge de la Truite a čašník (Pierre Forget) mu donesie jedlo, položí mu tanier s jedlom na iný tanier. V krátkom prestrihu o pár sekúnd neskôr si môžeme všimnúť, že taniere nie sú položené na sebe, ale vedľa seba. Potom keď Duchemin ide odobrať vzorky, tak taniere sú opäť položené na sebe. Jedlo na tanieri sa nedá identifikovať, ale vyzerá ako paradajky. Pár z nich si zoberie ako vzorku a ostatné vyhodí do kvetináča za ním. V ďalšom prestrihu, keď mu spadne lampa do taniera, už má zrazu na tanieri kus pečeného mäsa, ktoré ale predtým na tanieri nebolo. (AxelWers)
- Postava Tricatela (Julien Guiomar) byla inspirována Jacquesem Borelem, který měl v roce 1960 koncesi na motoresty na francouzských dálnicích. (Untentrauer)
Reklama