Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Asi padesátiletý krejčí Miroslav Opatovský (M. Karpíšek) je zaměstnán v předním pražském módním salonu. Jeho klientky a modelky jej považují za neškodného, bez ostychu se před ním svlékají a koketují, ale také jej lehce zneužívají. Stres, stereotypní práce, postupující věk a hlavně skrytá sexuální úchylka však na muže doléhají víc, než kdokoliv tuší. Opatovský se jednoho dne neovládne a svou nahromaděnou agresi si vybije na mladé fotografce Monice, kterou na opuštěném místě přepadne a uškrtí. Dívka ho stačí před smrtí vyfotografovat, avšak on zahodí aparát do vodní nádrže. Zatímco se rozběhne rutinní policejní vyšetřování, Opatovský má nutkání k další vraždě… Kriminální film režiséra Otakara Fuky vznikl na motivy skutečných událostí, k nimž došlo v osmdesátých letech v severních Čechách a v Praze. (Česká televize)

(více)

Recenze (123)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Další z početných důkazů, že v sedmdesátých a osmdesátých letech se, až na výjimky, kriminální filmy prostě nedařily. Byly vesměs velmi jednoduché, s primitivním dějem a ještě primitivnějšími hrdiny. Černé punčoše kraluje šílený Karpíšek, nesympatičtí vyšetřovatelé a plejáda unylých dívenek v čele s Hanou Heřmánkovou. Logický závěr nelze v tomto případě očekávat ani v nejmenším. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Průměrná kriminálka. Postava vraha je tu nahozena slušně (narozdíl od policajtů, kteří jsou sympatičtí, ale neprokreslení), jeho představitel podle mě nebyl tak tragický, jak tu někteří líčí, vraždy teda nejsou nic extra, vrah baby obvykle uškrtí legračně snadno a rychle a ještě slízne nejednu nadávku i ránu. Na začátku je snaha o stylové atmosférické scény (vrah prohlížející si oběť skrz výlohu, vrahův sen o ožívajících figurínách), ale zbytek je filmařsky nuda. ()

Reklama

Drom 

všechny recenze uživatele

To bylo tak slabý, pane Columbo, že už snad ani "ještě jedna otázka". Barevní z 80. let nepodali dnes vůbec dobrý výkon (opět!) a tak se nelze divit, že tenhle zápas opět projeli. Sice občas zpoza rohu vykouklo něco skoro zajímavého, ale zas se rychle ztratilo, aby prostor dostala nezáživnost a plitkost. Myslím, že rozhodně negativním znakem je, když je mi vlastně od začátku naprosto volný, jak to dopadne. Možná kdyby to bylo víc akční, jako Dědula Úchyla vs. Nezkrocené karatistky, ale darmo mluvit, na tenhle film si za tejden ani nevzpomenu. No nečim tu televizi museli krmit, když telenoveloidní průmysl byl v plenkách, ale tohle je ztráta času. Tohle prostě vzniklo, tak se s tím holt vyrovnám a půjdu si pustit Krtečka, jehož krimi příběh Lízátko je teda o dost lepší! ()

topi 

všechny recenze uživatele

Druhý film, podobně jako u filmu Smrt stopařek, kde už od začátku známe vraha a vidíme jeho vraždění a který je také natočen podle skutečných případů, které se odehrály v osmdesátých létech minulého století v severních Čechách a v Praze. Do hlavní role byla obsazena méně známá tvář operního pěvce Milana Karpíška, který je ve své roli opravdu nenápadný a tichý člověk a přitom sadistický vrah. Ono, když přes 20 let pracuje v oděvním podniku, kde modelkám stříhá a šije na šaty, tak člověk z toho neustálého ženského tlachání asi zcvokatí, podobně jako hlavní hrdina. Do role se hodí výborně, narozdíl od některých příslušníků kriminálky. Určitě se jedná o docela povedenou kriminálku posledních let normalizace. Pouze se mě nějak nezdály ty vraždy, každé škrcení černou punčochou trvalo ani ne pět sekund a obět´ byla hned mrtvá...to chtělo vychytat líp... ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Černá punčocha není úchvatným kriminálním filmem a jediné hodnotné chvilky představují odstředivé síly psychologického martyria smutného hrdiny. Psychopatické podklady v ubíjejícím stresu všedního dne vyplouvají na povrch s děsivou krutostí. S ní se lze pomstít vnímání okolností jako nespravedlivého osudu. Kriminalisté hýří sebevědomím a vytrvale se prokousávají ke zdárnému rozřešení. Hašteřivost klevetivých ženštin dokáže dovést muže k šílenství. Hlavní postavou nevyvážené psychologické kriminálky je dámský krejčí Miroslav Opatovský (zajímavý Milan Karpíšek) v démonickém zajetí osobní nenaplněnosti a narůstající rozpolcenosti v nespokojenosti s životní odevzdaností. Pocit ublíženosti v temných zákoutích metamorfuje až do extrémistických poloh zvráceného osobního uspokojení. Duševní pády a očistec jsou nejsvětlejšími místy filmu. Hrdinou práva a pořádku je neúnavný kapitán Veřejné Bezpečnosti Krátký (sympatický Petr Pospíchal), vnímající svou profesi jako životní poslání. Hrdinovým důležitým pomocníkem je poručík VB Petr (Vítězslav Jandák), sebejistý ve svém postupu. Hlavní ženskou postavou je modelka ve výslužbě Eva Kurzová (šarmantní Stanislava Bartošová), hrající si z možností návratu minulosti. Přítomnost bez nostalgické masky ovšem nahání hrůzu a zanechává pochybnosti o vlastní nechtěné roli. Z dalších rolí: Opatovského starostlivá a skromná manželka Jana (zajímavá Luba Skořepová), marně se bránící oběť běsnění fotografka Monika Marková (příjemná Hana Vávrová-Heřmánková), její neštěstím zaskočená sestra Patricie (Magda Křížková-Šebestová), Krátkého chápavá partnerka a policejní patoložka Ivana Blochová (elegantní Hana Davidová), Evina velmi dobrá kamarádka Ilona Zárubová (zajímavá Hana Talpová), Moničin ženatý milenec Milan Klimeš (Karel Hábl), roztržitý psychiatr Lukáš (příjemný Jaroslav Radimecký), Opatovského obezřetná nadřízená Věra Kubová (Libuše Štědrá), hašteřivé manekýnky Simona (zajímavá Ivana Chýlková), Zdena (Kateřina Kornová) a Magda (Jana Viščaková), či náročná a osamělá zákaznice Bučánková (Miriam Kantorková). Tato kriminálka nenabízí mnoho důvodů k návratu. Zaujme, nepřesvědčí a ani zvráceně neuspokojí. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (12)

  • Natáčelo se od 15. května do 20. prosince 1986. (GASTON73)
  • Vražedné scény byly natáčeny na stejných místech, kde se v 80. letech 20. století odehrál případ, jímž je film skutečně inspirován. (Nick321)
  • Scény z parku, kam varh (Milan Karpíšek) chodí běhat a na konci filmu zde spáchá sebevraždu, se natáčely v Havlíčkových sadech, neboli v parku Gröbovka, který se nachází na rozhraní Vinohrad a Vršovic v Praze. (Kejf.)

Reklama

Reklama