Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Osudy Boda, nezaměstnaného bývalého vojáka a Sissi, sestřičky na psychiatrii, se jednoho dne protnou díky dopravní nehodě na ulici Wuppertalu. Pak se potkají znovu: v bance, a to zrovna během loupeže... Jinými slovy by se dal film popsat jako příběh lidí, kteří si museli nejprve vzájemně zachránit život, aby se mohli do sebe zamilovat. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (200)

Tyckin 

všechny recenze uživatele

Vcelku solidní drama, ovšem scénář by snesl kapánek promyslet, uvedu jen dva příklady. A) pokud s dodávkou srazím holku, není mi divné, že před autem nikdo není? No tady není, nikdo jí nehledá. B) banka a bezpečnostní opatření - kdo film viděl či se na něj podívá, asi bude kroutit hlavou jako já - kamery skoro nikde, ochranka nikde, kontrola pohybu osob nulová, no prostě pohoda :-) ()

Crazer 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem se nesetkal s tímto stylem filmu. Díky France Potente tento film má blízko k Lole. Film na mě opravdu silně zapůsobil jako byla dopravní nehoda nebo prostředí z psychiatrické léčebny. Film má skvělý spád s gradujícím závěrem. Další výborný německý film, který se staví hned za snímek Lola běží o život. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Vlastně je to pro své období celkem ikonický příklad evropského artu pro širší veřejnost. Pomalý příběh u dvou uťápnutých outsiderech, jejichž vykolejenost vytváří prapodivné situace, které umožňují předvést režisérovi a kameramanovi, kolik toho vlastně mají v rukávu. Lze to úplně stejně nenávidět jako si to pustit k tělu, protože scénář je zamořen všelijakými berličkami, skrze které motivuje příběh, aby se dále děl (viz slepý kamarád protagonistky se chce objímat v jedné jediné chvíli, kdy ona chce být sama, tak ho odbude a on se hned vydá jíst zářivku. Jíst zářivku?! Ano, jíst zářivku.), ale zároveň ty přerostlý děcka v hlavních rolích jsou v něčem hrozně roztomilá (třeba Franka Potente, co pořád chodí, jakoby jí praskla voda) a díky tomu se například podařilo vytvořit z polní tracheotomie nejromantičtější scénu roku. Flus. Tykwer a Griebe byli dvojka, která dokázala přemazat kdejakou scénáristickou divočinu do dechberoucí vizuální podívané a není divu, že po nich sáhly zahraniční prachy. Že druhý jmenovaný naposled kotvil i měsťácké podívané 25 km/h je smutným dokladem aktuální úrovně německého filmového mainstreamu. Mimochodem režisérův trademark, totiž demonstraci teorie motýlích křídel a neovládnutelná vzájemná propojenost věcí se objevuje i zde. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,NEMOCNICE BIRKENHOF, PSYCHIATRIE.......“... /// Sisi se zamilovala (35 minut a konečně se něco děje) a Bodo je taky rozbitej. Co se dělo doposud je důležitý, ale tak složitě popsatelný – respektive složitě vyprávěný – takže výstižně to pojmenuju ,,hodina o hovně“. BOŽE SISI, VÍŠ CO DĚLÁŠ? Pocity? Hodně rozporuplný. Přirovnal bych to k Melancholii (vole vím, že je mezi nima 11 let...). Prostě jsem se nudil, ale jsem schopnej uznat, že Tykwer je výbornej vypravěč. Jako vejlet mezi duševní suterény dobrý, ale jako film? Prostě mě tyhle duševní bubáci nestrašej. Aspoň doufám..... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že se nemám hádat s manželkou před příjezdem na benzinovou pumpu. (Na druhou stranu, - je to prej dobrý na fyzičku.) 2.) Jsem zralej na pořádkou dávku Benperidolu. (To já během filmu taky...) 3.) Thx za titule ,,PietroAretino“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Trochu absurdní dramatickoromantický film o lásce sice předurčené, ale zprvu odmítané. Velkolepé podání sbližování dvou společenských outsiderů, kteří se i přes životní překážky dostávají k sobě, aby nalezli svůj ostrov uprostřed nepřejícího okolí. Bodo Riemer (Benno Fürmann), bývalý voják, který nemůže nalézt stálou práci. Vyřazen z normálního uvažování a tím i z života tragickým úmrtím své ženy, připravuje se svým milujícím starším bratrem Walterem (Joachim Król) bankovní loupež pro nový začátek. Ale osud nepřelstíš a tak je natrvalo sveden dohromady se zdravotní sestrou psychiatrické léčebny Simone 'Sissi' Schmidt (Franka Potente), kterou navíc ještě "tak duchapřítomně" zachrání při automobilové nehodě. Sissinina osudová láska, zprvu odmítaná, pak dostává svou podobu při bankovním přepadení a pozdějším společným útěkem o záchranu holého života a svobody a konečným vykoupením Boda z jeho truchlivé minulosti. Z dalších rolí je tu Steini (Lars Rudolph), třetí z lupičů, doktor psychiatrické léčebny Thomas Kupfer (Peter Ender), pacienti z téže léčebny Otto (Melchior Beslon), Werner Dürr (Ludger Pistor), Paul (Gottfried Breitfuss), a zdravotní sestra Maria Blum (Sybille J. Schedwill). Pohádka pro dospělé o nepřejícím světě, velké lásce, dramatických okamžicích a dobrém konci. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (4)

  • Německý titul "Der Krieger und die Kaiserin" se do angličtiny přeložil jako "The Warrior and the Empress" (Bojovník a Císařovna), ale režisér Tom Tykwer chtěl, aby anglický titul zněl "The Princess and the Warrior" (Princezna a bojovník). (pUnck)
  • Ve filmu byla využita visutá dráha Schwebebahn, která je symbolem německého města Wuppertalu. To je rodištěm režiséra Toma Tykwera. (Namaste)

Reklama

Reklama