Reklama

Reklama

100 000 $ na slunci

  • Československo 100 000 dolarů na slunci (více)
Trailer

Obsahy(1)

Castigliano vede spediční společnost na samém okraji pouště v jižním Maroku. Najme nového řidiče k přepravě tajného nákladu v hodnotě 100 000 dolarů. Rocco (Jean-Paul Belmondo) se o plánu dozví a uprchne s náklaďákem i s kořistí. Castigliano nabídne nejlepšímu šoférovi své společnosti (Lino Ventura) velkou odměnu, pokud se mu podaří ukradený náklaďák získat zpět. Jeho cesta vede přes marocké pohoří Atlasu, světem, kde se nikdo neptá na víc, než potřebuje vědět. Honička začíná! (MIDO FILM)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Příjemný akčnější drama, kde jde o řízení náklaďáků, o přátelství, o zradu, a v první řadě o peníze. Rocco (výtečný Jean-Paul Belmondo) využívá šanci k zbohatnutí a zmocňuje se nového kamionu, za jehož náklad mu někdo nabízí 100 tisíc dolarů. Tak vezme svoji lásku Pepu ( ohnivá Andrea Parisy) a jede přes poušť. Za ním je vyslán jeho nejlepší přítel Brouk (svérázný Lino Ventura), má za to slíben velký balík peněz a také sám doufá ve zmocnění se nákladu. S ním se sveze John Steiner (Reginald Kernan), původní šofér nového kamionu ze kterého se vyklube Peter Frocht, nájemný zabiják v subsaharských státečkách najímaných na převraty. A začíná působivá honička, při které brouka několikrát vytáhne z bryndy dobrácký šofér Mitch-Mitch (Bernard Blier). Je to točené s nadhledem a i přes rozkmotření kamarádů v nehostinných podmínkách se zase sbratří, když Roccovi vyfoukne náklad jeho milovaná snoubenka. Velmi napínavé a zajímavé drama při sledování, čeho všeho jsou lidé schopni pro pořádný balík peněz. A to vše s příjemným humorem. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Francouzsko-italské drama odehrávající se převážně na Saharské poušti v oblasti jižního Maroka a přilehlých nehostinných oblastí Alžírska, Mauretánie a Mali. Majitel spediční firmy Castigliano (německý herec G. Fröbe) přijímá nového zaměstnance Steinera a svěřuje mu nový, třicetitunový vůz s tajemným nákladem v hodnotě sto tisíc dolarů. Rocco, mladý, všemi mastmi mazaný řidič v podání J. P. Belmonda, však využije příležitosti a vůz ukradne. Zoufalý Castigliano za tučný příplatek přesvědčí Mareca, Roccova přítele a zkušeného řidiče s menším a rychlejším nákladním vozem, aby Rocca dostihl a dovezl jak jeho vůz, tak náklad na místo původního určení. Ve snímku H. Verneuila, režiséra s arménskými kořeny, se tak po většinu doby snaží L. Ventura v roli Mareca dostihnout prchajícího Belmonda v jedné z nejpustších oblastí na Zemi. Ve filmu je naznačeno, jak nelehce probíhala doprava a zásobování odlehlých míst bývalých francouzských kolonií v Saharské Africe, kde se nekonečné písečné roviny jen občas střídají s členitými pahorkatinami. Dvouhodinový snímek je natočen velmi jednoduše, ale navýsost působivě, honička dvou nákladních vozidel v poušti řízenými dvěma francouzskými hereckými legendami skutečně dokáže připoutat diváka k obrazovce. Mezitím dojde k odhalení pravé totožnosti záhadného Steinera (Američan R. Kernan), jenž cestoval s Venturou ve voze a střídal se s ním v řízení, neboť se z něho vyklube hledaný zločinec. V závěru snímku dojde i na vychytralého Rocca, neboť s vozem a stotisícovým nákladem mu ujede jeho milenka a spolucestující v podání půvabné A. Parisy. Závěrečné pěstní vyřizování účtů mezi Belmondem a Venturou skončí řekněme nerozhodně a oba přátelé skončí v objetí. Verneuilův pouštní snímek hodnotím velmi pozitivně a s nadšením, neboť filmů s podobnou tematikou a hlavně prostředím není mnoho a navíc jsem se opět přesvědčil, že Belmondo s Venturou nikdy nezklamou. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Šofér, kterej si nechá ukrást mašinu, může jen jedno ... chcípnout." Rozjíždělo se to pomalu, ale když to nabralo rychlost, tak mě to začalo bavit. Ten adrenalin, to chlapáctví, ty burácející motory, to přátelství, ale co ta genderová nevyváženost? Všechny ženský byly děvky! Některý hodný, jiný vypočítavý, ale pořád děvky. Možná to tak kdysi v černobílý Africe vypadalo, tak to nechám bejt. Co mi ale vadí je to, že ta závěrečná bitka je mimořádně trapná. Ale co jsme si, to jsme si a hlavně, že to mělo grády. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Filmová dobrodružná klasika, na kterou se nezapomíná ani po půl století. J.-P. Belmondo, L. Ventura a B. Blier - už jen tahle tři jména jsou zárukou kvality. Honička za vidinou odměny 100 000 dolarů, kterou těmto drsným chlapům unikne díky jedné kurvě, zvané Pepina... Nádherné to tenkrát bylo napětí, když jsme sledovali ty dva kamióny při jízdě přes poušť. Ovšem též výborný dabing Jana Třísky, zato L. Lipský dabující Bliera mi neseděl, také Ventut mluvíval později někdo jiný s drsnějším hlasem... ()

classic 

všechny recenze uživatele

• Mať v jednom filme dve (budúce) herecké superhviezdy, ktorým by ešte zručne sekundovali i ďalší, zruční herci, by vskutku nemusel byť úplne tým najhorším nápadom, keďže by na nich priamo dozeral snáď ten najpovolanejší remeselník pod slnkom, Henri Verneuil, ktorý by ich následne vyslal sa ponaháňať po mimoriadne kľukatých, súčasne i dosť hrboľatých, a povedzme i po veľmi prašných cestách v africkom Maroku, keď by teoreticky tomuto dobrodružnému snímku, nemal v žiadnom prípade chýbať ani potrebný adrenalín, ktorý teda isto nechýbal ústredným dvom protagonistom, ktorí stáli proti sebe, nakoľko prvý ukradol čerstvučký kamión spolu s jeho nákladom, a tak druhý mu bude práve kvôli tomu neustále v pätách, aby ho poprípade nejakým zázračným spôsobom za to potrestal...? • Nemôžem si nijako v tomto vnímaní pomôcť, ale neustále sa mi niečo na tomto zvláštnom počine skrátka nepozdávalo, čo mi proste zabraňovalo udeliť podstatne priaznivejšie hodnotenie. Aké sú na to vlastne DÔVODY? : po a). jednoznačne tento (podivu)hodný scenár nebol poriadne využitý, ako by sa na samotnú tému tiež patrilo, pretože už niekde v polovici sa akosi stihol vyčerpať, ďalej po b). celkovo zdôraznené sa rovnako nevyužil ani herecký predstaviteľ Reginald Kernan, teraz mám konkrétne na mysli záhadnú postavu okolo "Johna Steinera", s ktorou sa vôbec nepracuje podľa najideálnejších predstáv, že sa akurátne presúvam k céčku, kde som častejšie pozoroval trochu nelogické správanie Jeana-Paula Belmonda s Linom Venturom, ktorí mi predsa aspoň zabezpečili "kvalitnejšie finále", čo mi nakoniec vykompenzovalo predchádzajúce, rozpačitejšie pocity, alebo ešte trebárs v déčku, sa pre zmenu, Bernard Blier počas trvania tohto filmu, stále objavoval, aby vzápätí zas zmizol, a takto to fungovalo až po záverečné titulky, čo ešte viac umocňovalo a zvýrazňovalo môj čudný dojem, ktorý v podstate nikdy nezmizol. • Na jedno pozretie bohato stačí, pričom určite neľutujem, že som sa na toto "veľkorysé dobrodružstvo" podujal, lebo čo sa ergo týka technickej stránky, tak najmä vďaka nej, sa Cent mille dollars au soleil, vyšplhalo na tri konštantné hviezdičky, keď by bol veľkým hriechom im nielen nezmyselne uberať, ale zároveň i nepremyslene pridávať, čo z mojej pozície, mimochodom, rozhodne nehrozí. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (9)

  • V 80% záběrů řídí nákladní vozy sami Belmondo (Rocco) s Venturou (Hervé). A to i například v riskantní scéně, kdy oba vozy sjíždějí džebelem a po straně zeje propast. Na okraji srázu byla postavena plošinka pro kamery. (Pierre)
  • Roku 1964 byl film vybrán, aby reprezentoval Francii na mezinárodním filmovém festivalu v Cannes. (vesper001)
  • Záměrem Henriho Verneuila bylo vytvořit ojedinělý western, kde místo koní budou jezdit obrovské nákladní vozy a který se nebude odehrávat v Západní Americe, ale v Severní Africe. (Pierre)

Reklama

Reklama