Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bart Cordell se vrací do Francie převzít impérium svého otce, který zahynul při letecké katastrofě. Je však obviněn z pašování drog a začíná tušit, že otcova nehoda i jeho obvinění jsou součástí rafinovaného spiknutí. (oficiální text distributora)

Videa (1)

TV spot

Recenze (86)

Dexter1 

všechny recenze uživatele

Veľmi netradičná "belmondovka". Celkovo, postup narácie a aj strihová skladba boli strašne čudné a príliš atypické. Veľmi zložité na pozeranie, no na druhej strane priľahké na porozumenie. Po filme som ešte tak chvíľku sedel a rozmýšľal, keby v dnešnej dobe spravil takýto film, či by sa stretol s porozumením. Nič to však nemení na to, že film si odo mňa odnáša 4*. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

V některých rodinách se dědí povolání, v klanu Cordellových se dědí následnictví. Když to najednou udělá strašně bum s letadlem seniora, do útočného pásma nastupuje junior Bart, který teprve začíná chápat, jaké svinstvo ocel vlastně je. Jeho výchozí pozice je o to víc problematická vzhledem k tomu, že má tchána-mafiána a radikální názory na kolaboraci s nacisty, udávání a deportace židovských rodin za II. světové války. Navíc Cordell nejmladší je znepokojivě geniální hoša, který si místo pohádek čte kurzy akcií a kvůli zprávám v šest vynechává večerníček. Prostě rodinka k pohledání. Za jediný náznak humoru lze považovat církevní reálie – Bart tituluje poradce „nuncius“ a monsignorům cpe úplatky do sutany – a špičkování s kamarádem Davidem v podání Charlese Dennera. Následník opravdu nemá moc společného s klasickými belmondovkami, ale to není nic špatného. Bart Cordell je sice přímý a suverénní ranař, po němž ženy touží (tedy až na jednu, pro která příliš ctí otce svého), z ostatních Belmondových postav se ale nejvíc blíží uhlazenému mstiteli Françoisi Leclercqovi z taktéž nedoceněného Těla mého nepřítele. Následník se mi líbil skoro stejně. Možná právě kvůli té jinakosti. ()

Reklama

AlfaNumerO 

všechny recenze uživatele

Pokud za nudu považujete film, kde dva chlápci několik minut střílí do obrazů neschopni trefit svůj cíl (Belmonda a jeho společníka) a posléze je Belmondo zasáhne na první pokus granátem do vedlejšího věžáku, snímek si nepouštějte. Film je totiž těchto wtf momentů poměrně plný. 55% ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Příjemné překvapení. Velmi nezvyklý Belmondo, i když i tady se najde pár úsměvných momentů a i tady se střílí a hoří auta. Jinak je to ale zajímavý příběh osamělého boháče v boji proti všem (tedy opět u Belmonda nic nového). Zápletka s mezinárodním neofašistickým spiknutím se mi zdála přitažená za vlasy, ale je jasný, že na zlikvidování největšího magnáta v Evropě by nestačila parta kapsářů z nádraží, žejo. Kvůli pár dobře natočeným scénám a vhodnému použití hudby se na tenhle film rád podívám znovu. A taky proto, abych víc pochopil ten trochu ulítlej vztah hlavního hrdiny a jeho tajemníka (v nezvykle velké roli Charles Denner). ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Následovník trpí hloupým scénářem a zpackaným dabingem. V kombinaci obojího se moc nedá. Líbila se hudba, sedmdesátková atmosféra, mafiánský přesah a konečně i JPB a jeho ženy. Kromě nepříliš prosvětleného motivu smrti otce (lenost scenáristova je sychrována útoky na Barta, protože koneckonců milý diváku, to že mu jde o život, je přeci na celém filmu to nejzajímavější. Resp. nejde o život jemu, ale všem, kteří mu mají co říct.) film nemá co vyprávět. A dabing starého Krampola na mnohem mladšího JPB by se dal unést, kdyby režisér Petr Pospíchal nenasadil na nedávno zesnulého Rocheforta naprosto se nehodícího Pavla Šroma a na Charlese Dennera všeuměla Mahdala (tady radši no comment). ()

Galerie (23)

Zajímavosti (2)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v Paríži a francúzskej obci Hayange. (dyfur)
  • Philippe Labro byl také autorem scénáře, v němž zužitkoval svou novinářskou praxi, v níž se seznámil s korupcí prorůstající politiku i podnikatelské kruhy. (argenson)

Reklama

Reklama